Lite festligheter.

Efter förra inlägget så rasslade det till i brevinkastet. Det var bara post till mig. Och ett gemensamt till mig och Kristoffer. Det var en kallelse till att lämna blod. Fick genast ringa å ändra tiden så det blir den 14 juni. Sedan var det svar på ansökan till skrivarlinjen som startar i augusti. Och gissa vad, jag kom in! Så det blir upprop den 23 augusti. Ska bli himla spännande. Se vad det är för andra prickar som vill vara med. Kommer nog bli en bra höst, jag ser redan fram emot den.
Det jag och Kristoffer fick gemensamt i brevlådan var lyckönskningar i min och Kristoffers förlovning. Kristoffers Mamma och hennes sambo som skickade 🙂 En jättefin dikt i också

Kärleken är så förunderligt stark, kuvas av intet i världen.
Rosorna slår ut i den hårdaste mark, som sol över mörkaste gärden.
Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig lämnar jag det åter.
Min lycka är din, din lycka är min och gråten är min när du gråter.
Kärleken kommer, kärleken går ingen kan tyda dess lagar.
Men dig vill jag följa i vinter och vår och alla min levnads dagar.

Visst var den fin? Tycker den var jättevacker. Tack så mycket! 🙂

6 dagar kvar tills jag är en körkortsinnehavare. Förhoppningsvis.

Idag har det dessutom varit dop. Kristoffer är numera Gudfar. Det var ett fint dop. Efter det blir det fika. Väldigt gott det också och paketöppning. Eddie är ju snart ett år så han fick bra att ha grejer helt enkelt. Jag utsattes som filmare och hoppas att familjen Eklund blev nöjd med den 🙂
Tog inga bilder under dopet eller så men jag och Kristoffer tog några på oss själva på hemvägen.
Och jag tog egokort hemma.




Nu börjar de årliga fräknarna komma i ansiktet! Ingenting som stör mig direkt 🙂
Idag hade jag på mig ett halsband som jag fått av min farmor för flera år sedan. Har aldrig hittat ett tillfälle att ha det på mig men det hade jag idag på dopet. Jag har ett likadant armband och det har jag inte tagit av mig sedan jag fick det. Det är något som tillhör mig och något jag kan minnas min farmor igenom. Jag tänker i alla fall på henne när jag tittar på dessa smyckena. Hon är ju fortfarande i livet och glad är jag för det. Jag tycker om dessa smycken och skulle bli väldigt ledsen om de skulle gå sönder. Kanske därför jag inte använt halsbandet så mycket ( ni ser det på bilden ), men armbandet har jag ju iofs på mig hela tiden. Fint va( de lilla ni ser )?

Det är inte bara en dopdag idag. Min kusin Ossian och min broder Alex har ju födelsedag idag. Så grattis till er! Ni börjar bli så stora. Alla blir vi äldre. Min broder fyller 20 år idag så han har varit å invigt systemet haha. De gör man ju självklart när man fyller 20. Förhoppningsvis så får man ett grattis i kassan. Hoppas att Alex fick det. Det fick i alla fall jag. Han har varit på paintball idag. Antar att det redan är över. Jag ringde å grattade honom innan vi åkte till dopet idag och då var kalaset i full gång. De skulle ha Kroppkakor i morgon och det är jag ju givetvis avis på. Jag och Kristoffer ska planera in en runda till Kroppkaksboden när vi är på Öland i sommar. Finns ett par, som jag vet om i alla fall.

Skulle ringt å grattat Ossian också men det är som om att signalerna inte kommer fram så jag skickade på nätet 🙂
Sitter och väntar på Kristoffer nu. Han är och köper kattmat på affären. Vi var på stan förut och käkade lite mjukglass. Alltid lika gott! Ikväll ska vi äta klyftpotatis och kycklingfilé med mozzarella på. Låter gott och det hoppas jag att det är också. Tror inget annat i alla fall… Har tv4 på där det är Stockholm maraton. Härlig dag att springa på… Blåsigt å skönt.
Ska läsa lite av era bloggar också och se vad ni har för er i finvädret!

2 thoughts on “Lite festligheter.

  1. GRATTIS!!! Ett STORT ett! Jag visste det !!! att du skulle komma in. Något annat hade varit fullständigt uteslutet. Trots att du visst var sen med anmälan.

    Åååh vad jag blir avundsjuk … fast OBS! inte missunsam … Jag skall nog försöka gå på något liknande jag också i höst … vi får se om det finns någon kvällskurs eller så.

    Ha det …

Tack för att du har något att säga!

