Desperate Housewifes!

Vilket underbart väder det varit de senaste dagarna. Idag var det en sann glädje att ha dubbellektion på körskolan. Vet inte om det var härligt att köra idag också just för att jag är hemma nu. Fram tills imorgon förmiddag. Dags för jobb igen ett par dagar. I helgen är jag lite hemma i alla fall. Dop och grejer på lördag. Förutom körlektioner idag så är det vanliga grejer hemma som tex tvätta och städa lite. Kristoffer hade i alla fall diskat upp tills jag kom hem. Han vågar väl inget annat haha.

Idag ska vi ner på stan också dessutom. Och betala det jag inte har betalat på körskolan. Det är ju snart dags för uppkörning, nästa vecka! Känns bra och jag hoppas verkligen att jag klarar det. Det är det enda jag ska tänka på. JAG KLARAR DET. Jag kör ju redan självständigt på mina körlektioner som jag har nu. Och inga större anmärkningar. Jag ska bara hålla teorin i schack till det är dags. Så att jag inte klarar det men klarar uppkörningen. Även om det är de bästa scenariot. Just för att kunskapsprovet är billigast att göra om.

Jag har ju ett par bilder jag vill dela med mig av. Allt ute har ju börjat bli så himla grönt. På vägen hem efter att ha jobbat så stannade jag och Frida till på ett ställe och tog det lite lugnt och njöt av naturen.

Sedan måste nu ju se Fridas läckra tårta som hon hade på sin födelsedag. Hon gjorde den självklart alldeles själv, som vanligt 🙂

Visst var den tjusig? God också dessutom!

Inte för att tjata men jag vill så gärna klara körkortet nästa vecka. Just bara för att slippa tänka på det hela tiden. Och klippa å klistra med körlektioner så att de passar mitt schema. Nu är mitt schema lite tajtare än innan och jag kommer inte ha lika mycket tid, därför är det bra om det kan vara klart nästa vecka! 🙂 Taggad är vad jag är i alla fall!

Undra vad vi ska äta här i huset idag… Fint väder, kanske på restaurang? Det återstår att se.

Jag har aldrig tyckt att Desperate Housewifes är något program för mig. Jag har sett något halvt avsnitt förut. Men nu har jag tillåtit mig själv att se repriser som går mitt på dagarna och jag kan nu erkänna att jag är lite fast. Jag vill se det ifrån början. Så fängslande. Den serien har ju verkligen allt… I alla fall vad jag har kunnat se nu. Alla sorts svek, längtan, saknad, intriger, mord, självmord. Så ja, kanske jag skulle införskaffa mig lite boxar att nöta igenom. Det får väl bli till hösten. Så har jag mer tid! Fast är jag i alla fall… Kan ju lära en, en del 🙂

3 thoughts on “Desperate Housewifes!

  1. Visst har vädret varit toppen. Och vilka härliga sommarbilder du har lagt ut. Tårtan var ju ett mästerverk.

    Jag håller tummarna för att körkortet klaras av nu. Stenhårt håller jag dom.

    Desperate housewifes har jag skam till sägandes aldrig sett så där kan jag inte ”tycka till”. Kul när man hittar program som man gillar.

    Ha det …

    Kram!

Tack för att du har något att säga!

