Sex And The City – Syndromet

Sex and the city. Har den serien kunnat undgå någon? Nu är det premiär för deras ANDRA film. Andra alltså. Jag tyckte att det var bra avslut på serien med en enda film. Nu är tvåan här. Kan jag undvika att se den? Nej det kan jag inte. Men jag har ändå inte planerat in ett biobesök inför filmen heller. Men det kommer väl. Skulle vilja göra det med Emma då vi såg ettan på bio. Och vi har ju som vana att se på bio när vi ses. Nu kommer vi ju ju inte ses förens i mitten av juli. Frågan är ju om den håller sig på biodukarna så länge… Vi får se hur det blir.

Det snackar Sex and the city för full nu. Överallt. Nu kollar jag på Förkväll och programmet i sin helhet handlar ikväll om Sex and the city. Jag har inte sett varenda avsnitt av serien men tillräckligt många för att förstå mig på filmerna. Filmerna knyter ju ihop serien. Förhållanden som varit hit och dit med tjejerna och sådant. Filmerna gör också att även den som bara sett fåtal avsnitt förstår vad det är som händer där på filmduken. Och det är ju bra.. Om man nu ser filmen om man inte är så jätteintresserad.

Nu har även jag tagit upp det här på min blogg. Undra hur många andra bloggar här i världen som tagit upp detta ämnet nu egentligen. Nu när tvåan har blossat upp på bio. Premiär imorgon här i Sweden skulle jag tro. Är ni sex and the city – fan?

Kristoffer står och diskar. Jag är för seg för att egentligen göra någonting alls. Jag tog ett litet magiskt piller förut så energin börjar komma tillbaks. Kaffet i morse gick väl ur kroppen i lagom tid till Kristoffer kom hem. Jag ska i alla fall hjälpa till lite med maten. Falukorv med mos är vad som bjuds idag. Det magiska pillret skulle jag vilja säga är för min förkylning och är inga olagliga grejer. Jag märkte av, trotts kaffet, att det var motigt att cykla från det ena stället till det andra i förmiddags. Jag var på körskolan och kollade läget hur det blir framöver. Körlektion onsdag och torsdag. Den på torsdagen är med en lärare jag inte kört med och det är för att det är ”lilla uppkörningen” som det kallas. Och då är det bra att jag gör den med någon jag inte kört med så att personen kan bedöma vad det är som jag behöver träna på innan den riktiga uppkörningen. Som jag ska boka i samma veva! Så nu snart har jag väl ett datum att längta till i alla fall.

Hoppas det höjer min motivation lite igen åtminstone. En dag att se fram emot och ladda batterierna inför. När jag var på körskolan idag så passade jag på att plugga lite teori. Den sista biten på repetitionen är nu avklarad och det ska inte vara några problem att boka teoriprov. Vilken man får när man är färdig på datorn med alla olika delar jag ska kunna. Teoriprov och uppkörning bokas samtidigt. Tänk så underbart. Det känns som om att det inte gör något att misslyckas på teoriprovet första gången även om det är toppen om jag klarar det på första försöket. När jag har varit där och misslyckats en gång så kan jag inte misslyckas en gång till. Då vet jag vad det är för slags frågor och hur de är formade och kan utgå ifrån det. Jag vet inte om det är svårare frågor än de jag har jobbat med på körskolan. Troligtvis är dom det, och kommer jag att klara det då?

Jag vill ju tro att jag kan göra det, för så dåligt funtad är jag ju inte. Jag har ju lärt mig väldigt mycket på dessa två månader som jag har hållt på med det här. Jag har lärt mig om regler, trafikmärken och lite mer sunt förnuft i trafiken. Jag tycker att jag är en godkänd bilförare och erfarenhet kan bara komma med tiden. Jag ska bara bevisa för vägverket att jag är redo att tas i bruk ( i trafiken ). Hoppas de tycker lika. Jag måste bara tro på mig själv, annars kan min ikke tro ställa till det för mig. Jag kan, jag kan, jag kan. Så ska jag tänka! Jag tror nog allt att ni kommer få reda på datumet för dagen D samma dag som jag får det. Jag kan bara inte vara tyst om det. Frida tror ju att jag redan har det bokat men bara inte vill säga det. Men så är det inte. Vi får se vad som händer! Hela världen lär ju ändå få reda på det.. När jag står där med min lapp i handen! Då är det bara att vänta på att körkortet ska anlända!

Nu börjar jag bli hungrig. Undra om han börjar bli klar i köket. Han är ju inte lika snabb som jag på att diska 😉 Han är heller inte lika snabb som jag på att skala potatis. Så det tänker jag ta på mig att göra. Annars känner han väl sig fängslad i köket!

Hostiga hälsningar ifrån en förkyld men nöjd,  Turez!

5 thoughts on “Sex And The City – Syndromet

  1. Vi får hålla tummarna att den fortfarande går då. Och att vi slipper sitta där med 5 fjortisar som lipar högt hahaha

  2. Jag måste erkänna att jag varken sett Sex and the City på TV eller på bio så jag är ”ute och cyklar”. Något avsnitt har jag väl sett. Och vad jag kommer ihåg hade de väldigt snygga skor med jättehöga klackar …

    Men det måste ju vara något visst med den eftersom man gjort en uppföljare väl?

    Sen håller jag förstås tummarna för dig när du skall köra upp så småningom förstås …

    Kram!

Tack för att du har något att säga!

