Ska jag bli sjuk nu?

Blä! De senaste dagarna har jag haft halsont. Men idag tar det fan priset. Jag är inte den som klagar men idag när jag nös så gjorde det så himla ont! Usch. Jag känner mig hängig och inte på humör. Idag är det lätt att reta upp mig och jag brukar ha hög toleransnivå. Min röst låter som en bas, det är i alla fall vad Kristoffer säger. Kristoffer är iväg nu å handlar lite så vi åtminstone kan få i oss lite mat idag. Han ska även köpa lite glass och riktiga halstabletter. Han köpte några halstabletter häromdagen men han är så bra på att köpa sådant som smakar godis istället för att göra riktig verkan. Så nu har jag bett om Fisherman’s friend i hopp om att det ska bli bättre med min hals…

Jag känner inte för att vara sjuk nu. Det är så mycket som ska klaffa. Med körkort och jobbet och så vidare. Jag orkar inte vara sjuk. Är ju fan aldrig det annars. Nu säger jag inte att jag är sängliggande, det är ju bara så irriterande att det är inte 100% bra fysiskt. Jag kämpar på. Idag har vi städat här hemma dessutom så lite har vi ju legat i. Nu ska vi bara ta det lugnt ikväll. Spela bingolotto lite senare och vinna stora pengar eller en bil. Det vore inte helt fel. Vi vann ju inget förra helgen, vi sätter all tro till ikväll.
De som vinner på bingolotto blir ju så himla glada. Det vill jag också bli, samtidigt som jag vinner något riktigt fint.

Jag skulle vilja få körlektioner nu i början av veckan. De två jag tros har kvar. Men nu ligger dom på onsdag och torsdag. Nu i veckan ska jag till Gävle å jobbet också. Och på lördag sätter det igång på riktigt! Då är jag allt schemalagd. Innan dess vill jag vara klar med körkortet.. Vi får se. Det får väl ta sin tid. Denna veckan som kommer eller nästa i alla fall. Det är bara till att vänta å stå ut med alla dagar som måste flyga förbi innan man har det på papper! ÅH! Ska bli så härligt. Då kan jag liksom pusta ut och bara ha all min fokus på jobb och andra saker som kretsar just nu. Planera!

Börjar bli hungrig nu. Klockan är bara tre men får väl se till att ha maten på bordet vid fyra, halv fem i alla fall!
Hoppas eran söndag är bra. Lite bättre än min 😉 Vädret är inte heller det bästa!
Bara på den tiden det tog att skriva detta inlägget har jag nyst 4 gånger. Härligt. Det är utsprängda hjärnceller över hela datorn nu.

One thought on “Ska jag bli sjuk nu?

Tack för att du har något att säga!

