Grillning i skogen.

Idag är det finare väder än igår. Men det hindrade inte oss ifrån att gå till skogen och grilla som planerat. Det enda hindret vi skulle ha va i så fall regnet. Det regnade inte så vi tog oss till skogen. Regnade på förmiddagen, det upphörde så vi hade tur.
Vi hade en engångsgrill ifrån Dollarstore. Absolut inte den bästa engångsgrillen. Vi fick inte mycket kyckling av de vi hade med oss. Undra om engångsgrillar bara är gjorda för att rulla korv… Vi hade i alla fall lite andra grejer att äta så vi fick i oss lite.





Mobilen var ju med så det blev lite bilder.
Även om vi inte fick så mycket kött så var vi glada över att få ta del av naturen 🙂
Alla fåglar som höll oss sällskap med sin sång!

Idag så ska Kristoffer jobba i några timmar så han försvinner nog om en timme eller så och beger sig till jobbet. Vad jag ska göra det vet jag inte. Jag måste lösa hur jag ska ta mig till Gävle så att jag kan vara där vid nio i morgon.. Annars får jag komma alldeles för mycket försent och missa allt. Känns inte värt det då. Så jag får nog skita ire om jag inte hittar en vänlig själ att slagga över hos. Det kan jag ju också göra. Vi får se helt enkelt….

Allt jag tänker på är mitt älskade körkort. Fast jag vill inte tjata ögonen av er om mitt körkort. Roligt å läsa om det vareviga dag… 😉 Jag har i alla fall bokat upp mig på lite körlektioner så jag har nog mitt på den säkra sidan. Hoppas få teoriprov och så gjort nästa vecka. Inte denna som kommer nu, utan nästa. Vi får se hur det blir. Snart dags och jag är så nervös inför teoriprovet. Att jag inte kommer klara det. Jag kan ju en hel del. Vet inte om det kommer att gå bra när det väl gäller. Får läsa på lite innan också, så får jag hoppas på det bästa 🙂

Jag kan inte direkt sluta snacka om mitt körkort. Vänta med att skriva någonting om det förens jag har det i min hand…. Men den dagen jag verkligen har det, så ska ni får läsa stora bokstäver så det smäller om det haha.
Har klarat all teori på körskolan i alla fall. Var tvungen å klara repetitionen tre gånger innan man fick gå till sluttestet. Jag har en gång kvar. Sedan så får jag nog boka uppkörning och grejer. Fast tänker vänta tills mitten av veckan då jag kört lite mer bil. Tralala. Det börjar dra ihop sig.

Sedan så skulle jag vilja tipsa om en goding glass som är min nya favorit. Förut har det varit Magnum Classic eller varen heter. Nu är det Magnum Gold! Det är sprakande god. Så prova den om ni inte har det. Så himla härlig smak. Någon sorts kolasmak tillsammans med choklad. Jag kan inte direkt sätta finger på den. Ni får smaka den själva helt enkelt.

Kanske nu när ryssvärmen kommer in över Sverige. Tyvärr inte över hela….. Ha en bra helg! 🙂

5 thoughts on “Grillning i skogen.

  1. Engångsgrillar duger bara till korv och knappt det om man har otur. Vi gjorde ett försök förra våren och det blev ingen succe! Men halvkalla korvar gåt att äta…

    Ryssvärmen är inte här i alla fall. 7 grader och ösregn.

    Hmmm…

    • Det verkar ju som så. Inte ens små kycklingbitar gick att grilla.
      Korv hade säkerligen blivit bättre. Ätbara åtminstone.
      Bättre lycka nästa gång helt enkelt 🙂

  2. Det är underbart att grilla i naturen! Nu har jag sett att det finns engångsgrillar med bricketter istället för kol, och dom är mkt bättre både när det gäller värme och hur länge det är varmt=) Snart blir det raggarrunda=P

    • Jaha! Ja, det måste ju absolut provas då 🙂 Kanske grillningen blir lyckad åtminstone.
      JAA! Snart blir det raggarrunda.. På hög jävla nivå haha 🙂

  3. Jag har faktiskt aldrig provat en engångsgrill så jag har ingen aaaning men de verkar ju inte så bra om det inte går att grilla annat än korv och knappt det.

    Tjata på du om ditt körkort … Det är ju det du har i dina tankar för det mesta kanske och då måste det ut. Inte mig emot. Jag kommer ihåg hur det var … jag tog mitt i Gävle. Ja, man ville verkligen bara bli klar någon gång …

    Hit har i alla fall ryssvärmen kommit efter lunch. Jag hade varit ute med StinaFina och höll på att svettas ihjäl. Över 20 grader tror jag. Så sedan blev det t-shirt och bermudashorts …

    Kram!

Tack för att du har något att säga!

