Ett steg närmre!

Jag och Kristoffer har sagt att vi ska gå en halvtimme, minst, varje dag. Så igår beslöt vi oss för att gå till Coop ifrån oss istället för att ta Ica som ligger närmre när vi skulle köpa potatis. Då det blev en promenad på åtminstone några kilometer. Toppen väder också för den delen så det var en skön promenix.

Lite utsikt där på vägen.
Ännu finare i verkligheten. För mig är det storslaget här i Hälsingland med utsikt. Kullar, dalar och skog. Natur helt enkelt. Det är nice att vi har skog och mark precis utanför där vi bor och att vi har balkongen precis utåt där. Öppnar jag dörren så här års så hör jag fågelkvitter ifrån alla möjliga fåglar. Och det är inte bara jag som tycker om det, Ville tycker om att sitta precis i dörröppningen och bara lyssna. Och lukta. Helst skulle han nog vilja smaka, men det får han självklart inte. Därför har vi nätat in balkongen så att han inte begår självmord utan att veta om det ( om han skulle kasta sig ut efter en fågel ).

Idag har det inte blivit någon promenad, dessvärre. Vi har  nästintill just ätit och jag är mätt och klockan är mycket. Imorgon råder det träningspass klockan tio på förmiddagen så här ska jag inte ligga och slappa på Kristihimmelsfärdsdagen ( om det ordet ens ska sitta ihop ). Jag ska cykla en timme på förmiddagen, inomhus. Även kallat spinning. Det ska bli härligt. Sedan måste jag posta ansökan till skrivarkursen jag vill gå. Jag har tänkt på det i säkert en månadstid om inte längre och nu blir det gjort i sista sekund. Så jävla typiskt. Det är allt med körkortet som slukar mina tankar.

De senaste dagarna har jag legat i och pluggat teori och det har givit resultat mina kära vänner. Igår blev jag klar med fas C och idag blev jag klar med fas F ( F som i Fordon ). Nu är det sluttest och repetering som gäller. Sedan så får jag boka teoriprov och uppkörning. Men först återstår ett par körlektioner och riskutbilning 2, alltså halkan. Som jag ska göra på onsdag! Så på onsdag gäller det! Sedan är det bara att spika teoriprov och uppkörning! Jag hoppas att jag gör det på första försöket, särskilt uppkörningen! Teoriprovet är ju lättast att göra om, som det känns. Om inget annat så är det ju billigast 🙂 Ååh, jag längtar tills dagen D är här. Som jag har kämpat med detta. Och det har varit så kul. Jag ska köra ett tack kort till trafikskolan och ge dom. De har inga någonstans på körskolan. Konstigt om ingen annan har tänkt den tanken.

Eller så skyltar dom väl inte med det 😉 Fast jag vill ju att de ska skylta med mitt kort! KOLLA VAD VI HAR FÅTT! 😉 Det tycker jag allt. Jag ska göra ett fint. Kommer ta kort på det ( när det blir dags ) och visa min kreativitet. Jag vet att ni håller tummarna för mig. Kanske avslöjar jag vilken dag det är jag kommer ha uppkörning. Även om det är många som håller på det datumet och inte säger något förens de vet hur det har gått. Jag har alltid tyckt att det är töntigt… Vi får väl se hur jag gör när jag väl är där. Om jag känner mig själv rätt så kommer jag inte kunna hålla käften om det haha.

Hoppas det blir fint väder i helgen. På fredag hade jag och Kristoffer tänkt gå någonstans i skogen och grilla 🙂 Har det lite mysigt. Sedan är det möte med alla som ska jobba på campingen, å få schema och grejer! Jag känner att jobbet krockar lite nu med min körning. Men det kommer absolut inte bli några problem. Inte vad jag vet. Jag säger ju bara till i så fall, när jag kan eller inte kan jobba. Om jag kan byta med någon eller så 🙂 Vi får se, när den dagen kommer.

Nu ska jag ägna all min uppmärksamhet på Anna Anka söker assistent. Ha en bra onsdagskväll. Imorgon är de flesta lediga. Härligt va? 🙂

Ville är inte alltid så himla gosig 😉

2 thoughts on “Ett steg närmre!

  1. Ååååh vad kul och braaa att du anmält dig till en skrivarkurs. Wow , vad glad jag blir. Jag ser framför mig hur jag kan säga till mig själv när du ger ut din första roman … eller barnbok … eller poesibok eller skriver din första grej i någon tidning .,.. att henne … henne ”känner jag”.

    Du hänvisade väl till i din ansökan att du har den här bloggen och gav dem adressen så de kan kika in här och läsa. Annars kan du alltid göra det i efterskott!

    Håller tummarna att det finns en plats för dig.

    Kramar!

  2. Kul att du ”fick tummarna loss” och anmälde dig till kursen. Tror det kommer att passa dig alldeles utmärkt. Jag tycker Skatans idé är lysande! Varför inte tipsa om bloggen?

    Håller tummarna!

Tack för att du har något att säga!

