Europadagen såg ut så här:

Idag är det bönesöndag och Europadagen. Vad ska man egentligen göra på en dag som denna? Det där med bönesöndagen skippar jag direkt. Jag är ingen religiös kvinna. Men Europa bor jag ju i, vare sig jag vill det eller inte. Det ska väl firas? Jag och Kristoffer började middagen ( klockan tolv på dagen ) med att gå en sväng. Vi hade som mål att gå en halvtimme. Det ska bli vår nya syssla, minst en halvtimme om dagen. Det ska hållas också. Så idag började vi med det. Det har varit ett väldigt behagligt väder idag. När vi hade gått en stund bland villaområden, radhus och skog och mark så bestämde vi oss för att ta sikte mot ICA.

Vi köpte lite fika och vandrade hemåt igen. Förberedde våra cyklar ( som vi förövrigt oljade igår, så nu rullar kedjorna fint på hojarna ) och cyklade mot Långnäs. Där är det vacker. Fler som verkade vigt sin söndag åt mys var barnfamiljer och äldre. Jag har hört ryktesvägar att det skulle anordnats någon slags vandring runt Långnäs. Det brukar säkert vara många motionärer runt där ändå. Idag var det en blandning av livsnjutare och motionärer. Blandat med barnskrik lite längre bort. Vi satte oss vid änderna och fikade.

Vår utsikt 🙂

Vi hade lite bröd med oss också och matade de små liven med. Det var trevligt.
Kom en mindre barnfamilj som hade samma tanke som oss.
Vi var lite bättre på att mata dom verkade det som, de ville mest vara hos oss 😉
Godare bröd kanske.

Efter vår naturdag så sitter vi här nu mätta och belåtna efter att ha ätit Korv och stroganoff. Det har varit en bra Europa dag. Jag gissar att det hade blivit en bra dag även om det inte varit Europadag. Undra vad Europadagen egentligen är till för. Är den som en nationaldag? Att jag ska vara glad över att bo i Europa? Ja, kanske det. Jag är rätt nöjd med att bo i Europa. Kanske för att jag inte riktigt vet hur det är att inte bo i Europa.

Jag och Kristoffer har börjat spela lite Fia med knuff igen. Vi har våra perioder. Jag vinner flertalet gånger, så klart. Tur i spel, otur i kärlek sägs det. Undra om det har med oss att göra? Kanske det, kanske inte. Det får vara i betraktarens ögon. Vi har varit på söndagspromenad idag, som ett äldre par på äldre dagar. Bara det att vi inte äger ett hus själva. Söndagar med ett bra väder verkar locka ut de flest att påta i trädgårdslanden. Blev bra sugen själv. Även om jag inte äger ett trädgårdsland. Det finns ju kolonier. Men vet inte om det är något för mig. Jag får hålla mig tills jag själv är husägare. Och det ska inte hända än på några år. Tillsvidare lever jag i hyresrätt med Kristoffer och Ville 🙂

På ”tal” om Ville så verkar han inte lika förtjust i att vi spelar Fia med knuff. Han tycker att vi ska lägga vår uppmärksamhet på honom. När vi spelade en runda så bestämde Ville sig för att lägga sig mitt på allt. Även om han låg så bra på sina älsklingskuddar innan han tyckte att det fick vara nog.

Vi makade på honom och fortsatte att spela. Sedan så ägnade vi all vår tid till Ville genom att leka hans favorit lek. Att rulla en pingisboll fram och tillbaks under soffan så att han kan ligga å titta och försöka fånga den. När han vill leka den leken så brukar han lägga sig i ena hörnet av soffan och kika. Sedan så jamar han om att nu är det minsann dags. Han blir så nöjd när man sedan gör som han vill. Han jamar alltid om det är något han vill. Så då får man kolla vad det är han har på hjärtat. Ibland så sitter han vid matskålen och jamar. Då vill han ha sällskap. Mat det brukar han oftast ha ändå. Ibland så står han utanför en stängd garderob och vill in. Eller om vi mot förmodan råkat stänga badrumsdörren och han måste på lådan. Han är så duktig våran stora kille. Han är ju sig till åren så lite måste han väl ha lärt sig 😉

Söndagskvällen blir nog ganska lång. Imorgon väntar en ny körlektion. Ska fixa Cdelen i teorin också. Lite svårare än vad det varit innan. Med alkoholfrågor och släpfrågor. Men det ska jag allt fixa så att jag snart är redo för ett och annat. VILL HA MITT KÖRKORT! Nu är det inte långt borta längre. Utan för varje dag kommer jag närmre körkortet. Heja mig!

Hur har ni haft det idag, en bra Europadag? 🙂

One thought on “Europadagen såg ut så här:

Tack för att du har något att säga!

