Vilken är din bästa dag i veckan?

Jag vet inte vilken dag i veckan som egentligen är den bästa dagen i veckan… Söndag är det idag och på något vis så är ju det en härlig dag. Om man inte har värsta ångesten för vad som komma skall på måndagar. Tillbaks till jobb, tillbaks till verkligheten. Än har jag ju inget jobb men jag ska snart få smaka på min egen medicin jag också. Snart börjar mitt årliga sommarjobb. Det är ju inte så jobbigt att gå upp till egentligen. Eftersom att det är så otroligt roligt jobb. Jag går gladeligen till jobbet så jag våndas inte över måndagar då heller.

Annars är ju fredagar poppis att gilla. Då är helgen bakom knuten och fritid ett faktum. En del tar med sig jobbet hem. Jag skulle vilja kalla dom arbetsnarkomaner. Jag skulle inte vilja ha ett jobb där man tar med sig det hem. Jag vill lämna det på arbetsplatsen och sedan bara fokusera på mitt fria liv, mina intressen och lägga tiden på personer som jag älskar att umgås med. Det vore ju bra om jag hittade ett jobb som jag verkligen älskar också. Jag är ju inne på så många spår. Vi får se i september eller senare detta året om jag kommer in på den där lokförarutbildningen. Först och främst så är det massa uttagningar som man ska klara innan jag får gå vidare i processen. Jag längtar tills den sätter igång. Innan dess hade jag ju tänkt gå en skrivarkurs just bara av eget intresse.

Men annars då? I fredags var det Valborg och ingen brasa var vi å kollade på. Jag fastnade hos frisören i några timmar, först blekning där slingorna skulle vara, låta det vara en stund, sedan skölja å greja, i med färgen och låta det vara i. Sedan ur med det och sådant, sedan till å klippa också . Jag kom dit vid tre på eftermiddagen och kom där ifrån klockan kvart över sex. Kändes inte som om det var så lång tid. Kristoffer kom lagom tills det var betalningsdags. Lylos mig. 1620 eller något gick det på. Eller om det var 1650. Själva klippningen kostar 430 resten var till färgningen. Eller rättare sagt, man betalar ju egentligen för deras tid, mest. Nu är jag fin i håret i alla fall. Klippte topparna, det som var slitet liksom. Några centimeter. En liten ljusare brunaktig färg som slingor. Har ju ingen bild på det, men det kommer väl med tiden. Har liksom inte tagit någon…

I går ( lördag ) så hade vi så klart sovmorgon och på eftermiddagen så cyklade vi iväg till Matte och Anna på middag. En trevlig men regnig lördag. Trevligt var det i alla fall. God mat som vanligt 🙂 Vi fick en förlovningspresent också. Ett vitt litet hus som man kan göra lite vad man vill med egentligen. Jag och Kristoffer hade tänkt inreda det haha. Nä. Vi fick ett blockljus med i huset så det blir nog mysigt att ha det någonstans. Ute eller inne, vilket man vill. Vi får se vad vi väljer. Ett fint kort medföljde såklart 🙂 Med lyckönskningar. Det tackar vi för.

Vi hade också presenter med oss. Fast till deras ena son. Lego. Vilket han gillar så nu har han lite extra lego till samlingen. En stund efter WildKids så bar det av hemåt. Vi kollade på SVT1 ( som omväxling ) på kvarterets skatan – i nöd och lust. Lite roligt. Trodde att det skulle vara mer hysteriskt kul än vad det var. Lite lätt underhållning innan det blev till att sova 🙂 Trotts sovmorgonen så blir jag trött vid halv elva snåret. Brukar vara vid tio annars så ingen stor skillnad egentligen.

Drömde skitkonstigt som vanligt. Jag hade barn, en son
Jag hette tydligen Ida. Jag skulle på en sådan där kontroll med ungen. Men sköterskan var sen och jag kunde inte komma in i byggnaden. På en stor digital skylt utanför så stod det ” Du är utelåst Ida ”. Så jag försökte hitta någon annan ingång vilket inte gick så jag fick vänta tills jag blev insläppt.

När jag väl blev det så var allt så konstigt. Lokalerna var inte lika fräscha som det egentligen borde vara på ett sådant där vård ställe. För att inte tala om sköterskan som skulle undersöka min son. Hon luktade alkohol och ursäktade sig för att hon var sen. Hon hade druckit dagen innan och inte kommit upp på  morgonen. Hon var läskig. Sedan kom den andra ursäkten. Mitt i undersökningen så sa hon, ordagrant att hon skulle gå å bajsa…. Då passade jag på att gå på toaletten jag också med min förvirrade son i släptåg. Sedan så var jag helt plötsligt ute vid sköterskan igen. Men då fick det vara nog. Jag sa att jag ville ha en annan sköterska. Hon blev upprörd och det är allt jag minns. Tror jag vaknade där efter. Drömmen var ganska obehaglig. Just känslan över att infinna mig på det där stället. Det verkade liksom inte finnas någon annan sköterska heller, ingen annan personal över huvud taget.

Skumt i alla fall. Jag vet inte varför min skalle gör så att jag drömmer de mest lustiga drömmarna. Och att jag kommer ihåg dom också. Det är ju inte alltid jag gör det, inte så att jag kan beskriva det sammanhängande liksom. Bara suddiga delar. Ibland kommer jag ihåg mer och ibland mindre. Roligt vore det i alla fall om det fanns en person om alltid kunde tyda mina drömmar. Se om det kan ha någon betydelse i sitt liv liksom. Jag vettitusan. Min son såg dessutom ut som den där ungen på en reklam. Jag tror det är för Alvedon. Två spjälsängar står bredvid varandra. Storebro’n slänger nappen till sin skrikande lillebror i sängen bredvid. Min unge såg ut som han som slängde nappen ( om ni vet vilken reklam jag menar ). Lustigt värre.

Idag har vi städat lite grann. Plockat i ordning och så. Inte fram med dammsugaren precis. Tvättat upp allt. Kände att jag ville göra det idag. Idag när det är söndag. Denna söndagen känns ganska så bra, underbar. Även om det finns oroligheter i min kropp så känns det bra idag. I morgon är det att köra lite igen. Ska boka upp mig på fler lektioner. Och plugga lite teori, borde göra det idag 🙂 Ska klara fler steg i teorin på datorn så att jag fixar kunskapsprovet sedan när det väl gäller! Vi har kollat på lite bilar på nätet idag, hittat en ny favorit. Ja, vi får se vad det är för bil vi ska glida i 🙂

Ha en bra söndag och en god fortsättning på början av maj

3 thoughts on “Vilken är din bästa dag i veckan?

  1. Jag gillar fredagar bäst! Helt klart och inget snack om saken. Två lediga dagar som väntar ger dagen en speciell känsla. Söndagar är så där för då rättar jag alltid matteböcker och annat så jag jobbar i princip halva dagen då!

    Nåja, ha en fin måndag!

  2. Va? Har har jag missat nagot. Har ni forlooovat er? GRATTIS GRATTIS GRATTIS. Vad jattekul.

    Jag har faktiskt ingen favoritdag i veckan … kanske nagon gang mitt i. Och jag jobbar ju inte langre sa mandagar behover jag inte vara radd att ”sova over” pa.

    Kramar fran en som verkligen inte har ”hangt med”!

    • Japp. Här har vi förlovat oss.. Den 30/4 🙂 Du är ju på semester och kan ju inte hålla koll på precis allting 😉 Tack för gratulationen!

Tack för att du har något att säga!

