Vintern rasar ut!

I fredags så anlände jag till Gävle. Jag hade hört ryktesvägar att det snöat där men jag skulle vilja säga att solen tog hand om det problemet så det var inte mer än väntat. Det är vår nu, inte vinter. Vår, vår härliga vår. Var hos Frida hela helgen och hade det bara trevligt. Vi har ju så mycket att prata om när man inte har setts på länge. Så en hel helg behövdes innan hon ( idag ) far till USA. Sedan ses vi igen när det är dags för jobb, jobb och jobb 🙂 Då är det sommar. Nästan i alla fall. Varmt lär det vara.

Frida hade köpt en påse Ahlgrens bilar. Vad är det för märkvärdigt med det tänker ni. Det ska jag tala om för er. Det är en ”ny” sort. Ahlgrens bilar – Nu i rymden. Ni som inte bor i Gävle kommer inte komma åt den i din närbutik. Den sorten gjordes först i en upplaga av hundra påsar men den fick väl en mer smak och finns nu ENDAST I GÄVLE.

Där nere i hörnet står det Endast i Gävle.. om ni kan se det 🙂

Häftigt va? Tycker att det är lite kul i alla fall. De smakar ju precis likadant som vanliga Ahlgrens bilar så ni går väl bara miste om lite historia 😉

När jag kom hem i söndags så mötte Kristoffer mig ( så klart ). Sedan så stannade vi vid max innan vi begav oss hem där den pipande Ville kom gående emot oss i hallen. Han piper mer än vanligt nu för tiden. Så han får lite extra uppmärksamhet. Det är det han vill, antagligen. För då slutar han att pipa. Han är så söt min lille katt! Särskilt när han ”sover”.

Han ser ut som en liten kattunge på bilden. Fast han ska bli åtta år i år. Han är en gammalgubbe i människoår.
Han älskar den där soffan. Så det är hans soffa 🙂 Vi har tre soffor…. Han älskar nog förresten alla. Han har sin plats på varje soffa.

Igår var det lite körskola igen. Nu klarade jag första delen i teorin på datorn. Så nu är den grön. Bara att gå vidare till nästa gren. Jag ska plugga lite teori idag också. Efter att jag har tränat vid elva. Då är det lunchspinning igen 🙂 Röra på döfläsket. Kan ju vara bra nu när det varit lite för dåligt med nyttig mat de senaste två dagarna. Fy mig, fy, fy.

Igår hade jag även namnsdag. Therese heter jag. Fick inte en enda gratulation. Bara av Kristoffer efter att jag påmint honom 😉 Inte hela världen. Jag hatar ingen för att de inte hade i tanken att jag hade namnsdag igår. Det var igår, idag är idag. Vad händer idag? Ja du, plugg å träning. Något jag redan sagt. Måste ringa min blodcentral också och fråga när det är nästa gång som jag ska lämna blod. Sedan är det lite möten att gå på. Agendan är inte direkt fullspäckad direkt. Och vad ska man göra den 30 april? Det är väl valborg då 🙂
Vintern rasat ut bland våra fjällar, drivans blommor smälta ned och dö.
Himlen ler i vårens ljusa kvällar, solen kysser liv i skog och sjö.
Snart är sommarn här i purpurvågor, guldbelagda, azurskiftande ligga ängarne i dagens lågor,
och i lunden dansa källorne
”.

Aldrig längtat mer efter att få sjunga Vintern rasar ut mer, något år som detta år. Det är med glädje som jag skriker vårens lovsång! Vacker låt förövrigt. Några konstiga ord i den men det är väl det som gör den så rolig att sjunga. Det tåls att tillägga att jag bara kan första versen. Det första i låten är bäst ” Vintern rasar ut bland våra fjällar, drivans blommor smälta ner och dö ”. När jag var yngre trodde jag att det skulle vara svälta ner och dö hahaha. Lite tokigt.

Nu ska jag borsta tänderna och packa träningsväskan. en timme går fort. Idag ska jag ge järnet! 🙂
Ha en bra dag! SOOLEN SKINER!

7 thoughts on “Vintern rasar ut!

  1. Ha ha haaa … ”svalta ner och do” men jag forstar verkligen hur du tankte … nar du var liten. 🙂

    Ha en jattefin Valborg och ”rasa ut” du ocksa.

    Kram fran ett varmt Thailand … for varmt for den svenska Skatan

    • Men nu är det äntligen dags för varmare dagar här i Sverige också. Igår så regnade det här i Bollnäs men det var härligt. Den härliga doften av blöt asfalt! Naturnära.. Känns det som.. Hihi.
      Du får svalka dig i poolen, ligga å softa! 🙂
      KRAM

Tack för att du har något att säga!

