Ingen tragik, eller?

Det var en gång en ofödd flicka i en mindre by. Hon var hatad innan hon ens var född. Det är vad folk senare har talat om för henne. I alla fall om hon inte förstod det själv, ganska snabbt…..

Nä, det är inget sådant jag ska skriva idag. Det hade varit roligt men mest bara tragiskt. Jag vill inte ta ner ert goda humör denna afton. Torsdag, dagen innan fredagen och dagen efter onsdagen. Idag har jag kämpat lite med teorin inför körkortet. Det är där skon klämmer. Vet inte varför. Jag tycker jag kan en del men sedan när man sitter där och får alla de där förslagen på svar så blir jag ställd. Nästan upptryckt emot väggen med spydiga ord ” Kan du det här tror du, din jävel? ”. Tydligen inte. Jag ska ha 63 rätt för att klara till nästa steg. Jag får 61, högst. Störande. När jag sedan kollar på de frågor jag hade fel på så är det dom frågorna som jag först klickat i ett svar men sedan ändrat mig. Det verkar alltid vara det jag först klickar i som faktiskt är det rätta svaret. Så till nästa gång så tänker jag gå på den första känslan och inte grubbla allt för mycket på alla andra svar när jag har det rätta där mitt framför mig.

Nästa gång måste jag fan fixat den första fasen så att den är grön! Sedan är det massa andra jag ska bemästra, men det fixar jag. Det är den inställningen jag måste ha. Det fixar jag. Läsa på lite extra så löser det sig. Jag ska sikta på djupinlärning och inte yt-inlärning. Det är då det sätter sig som bäst och det är då som jag förstår varför vissa regler finns och vad dom är bra för! Heja mig. Så enkelt är det! Jag längtar tills jag har mitt körkort så inihelvete! Här ska ni allt få se. De flesta jag känner ( förutom Kristoffer ) har körkort. Jag har liksom inte varit redo förens nu. Och det är ju när man är verkligt motiverad som man ska göra det. Jag ville ta det när jag var arton men då fanns det ingen ekonomi till det riktigt. Sedan så va jag med om en bilolycka och var skakig långt efter det. Men nu, är det dags, nu är det nära! Segern är min! Det är roligt att köra bil.

Det är väl åtminstone vad man tycker till en början. Sedan så lämnar man hellre bilen hemma och tar cykeln. Fast jag har sagt till mig själv att jag inte ska ta bilen när det handlar om korta sträckor. Som ner på ” stan ” tex. tar fem minuter att cykla. Säkert längre om jag ska ta bilen. Hitta en parkering som jag dessutom måste betala för. Onödigt! Vi får väl se om jag är av samma åsikt när jag har den möjligheten, men det tror jag 🙂  Jag måste tänka miljövänligt.

Nu är det hockey. Bara massa jävla hockey. Djurgården eller HV71. Det står lika i matcher, först den till vinst är SMvinnare. Det står 2 – 2 i matcher. De kör sju matcher. Så den som först vunnit fyra. Sedan är det över.. I alla fall för några veckor. Sedan drar ju hockeyVM igång. Det är ju inte direkt något jag ser fram emot men resten av Sverige verkar göra det. Ska inte skriva en rad till i detta inlägget som handlar om hockey. Jag vet själv hur trist det är att läsa om hockey när man inte är ett dugg intresserad.

Ikväll blir det ett bada badkar med Kristoffer. Ansiktsmasken på. Lite torsdagsmys. Imorgon bär det av till Gävle och så kommer vi inte ses på hela helgen så vi siktar på mys. Han säger hela tiden att jag borde stanna hemma, men icke sa nicke. Han får klara sig själv. Om han nu kan det. Vi vet ju vad han brukar göra när jag inte är hemma…….. Och det hatar jag. Fucking jävla internet. Jag borde ta med mig internetkablarna innan jag sticker så har han inte ens en chans att sexchatta. För det oroar mig varje gång jag lämnar huset och han ska vara kvar. Det var värre förut, nu går det bättre. Jag vet inte om det ska vara bra eller dåligt. Som om att jag har svalt det. Att det gör mindre ont, att jag har accepterat ett sådant beteende. Det har jag inte. Jag försöker bara kämpa för oss två. Och jag ser en liten kamp inom honom också. Jag kan inte säga att jag vet vart det ska leda till, än. Vi försöker, vi älskar varandra. Men ibland räcker inte det. Tilliten måste finnas där.

Han har bara tur att jag stannar. Även om han har gjort detta misstag två gånger. Är jag blind, dum i huvudet? Eller gör kärleken en blind? Jag är ju inte blind. Jag vet vad som har hänt, jag tyckte det gjorde ont och det gör det fortfarande. Det gjorde det fortfarande redan innan jag fattade att han inte hade slutat efter första gången som jag fick reda på det. Jag lärde mig lita på honom efter första gången. Kanske var det fel av mig att inte ana, att inte fatta att det kunde ske igen. Nu sitter jag här fem månader efter att han blev avslöjad, igen. Tiden går fort och vi har redan planerat semestern. Tänk om vi bara gjorde slut nu. Tvärt. Vad tråkig sommaren skulle bli då. Resten av mitt liv i ett mörker. Han som tände ljuset, kan han också släcka det? Just nu så brinner det en låga och den är för oss, för att jag fortfarande tror att han är the one.

För att han lärt mig vad livet innebär, lärt mig vad kärlek handlar om. En hel del har han lärt mig och jag älskar honom. Trotts att han sårat mig. Tagit bort det finaste som två människor kan dela, tilliten. Näst efter kärlek! Att älska. Jag är inte redo att släppa honom, inte riktigt än. Jag tror som sagt på oss och därför är jag kvar. Därför försöker vi jobba på hans problem. Jag vill inte säga med mina problem för det är han som har orsakat obalans i vår atmosfär….

Fan, nu blev det här inlägget tragiskt i alla fall. Vilket jag inte hade tänkt mig. Jag ville ju inte förstöra eran afton med mitt tragiska gagg. That’s life antagligen.
God Kväll .

One thought on “Ingen tragik, eller?

  1. En sak är säker och det är att kärleken är aldrig lätt! Det är inte lätt att älska någon eller att tycka om någon. Det är inte lätt att bli sviken eller känna att tilliten inte finns helt och hållet.

    Men bara du kan avgöra hur du vill ha det. Till stor del handlar det om hur du ser på hans sexchattande och vad det står för… Men det handlar också om vad det betyder för honom och hur det påverkar ert förhållande. Varför han inte kan sluta…

    Hoppas du får en fin helg för självklart måste du kunna åka bort. Skulle du inte våga det då är det inte mycket att bygga på…

Tack för att du har något att säga!

