Lunchspinning eller inte?

Igår hade jag nästan bestämt mig att jag inte skulle på lunchspinningen idag. I morse så hade jag alarmet på lite längre men vaknade ändå innan det. Låg i sängen och hade mina funderingar om jag skulle avboka lunchpasset och sova vidare eller om jag faktiskt skulle gå upp och senare gå till passet. När jag låg där i sängen så tänkte jag för mig själv ” jag kommer ju inte direkt bli mer vältränad av att sitta hemma idag ”, ”Det är bara en timme av mitt liv. En bra timme åt motion ”. Med dom tankarna så var det bara att motivera sig själv, kliva upp å äta frukost. Det tåls att tillägga att det då var ungefär tre timmar kvar innan passet skulle börja. Så jag hade ju kunnat ändra mig, men det gjorde jag inte. Efter passet så är det lika skönt som alltid att man faktiskt har motionerat. Jag ångrar inte den timmen som jag gav till spinningen.

Om jag inte hade gått på passet så hade jag med all säkerhet ångrat det. Jag hade suttit och känt mig extra tjock. Inte för att jag känner mig lättare men lite sundare! Det är härligt att träna, I love it. Jag måste bara ta mig mer tid till det. På senaste har det varit dåligt med det. Jag var ju nere på lite semester i Kalmar och där var det lata dagar vill jag lova. Fast jag sprang ju omkring en hel del mellan allas ytterdörrar så lite motion var det väl 😉

Nu när det är körkort på g så känns det som om att jag prioriterar det. Så att jag blir klar med det och känner mig som en friare människa. Pusta ut och njuta av vart i välden jag ska ta mig med den nya bilen. Det bästa är ju när Kristoffer också har körkort och kan göra våran fantastiska bil. Nu äger vi ju ingen bil än men den kommer vara fantastisk!

Annars idag har det inte hänt så mycket. Kollat lite på AFshemsida. Dessutom så har jag bokat möte med en handläggare på af för att snacka om min framtid. Som jag redan har tänkt ut men AF vill ju inte att man sitter hemma en enda minut mellan sju, åtta på morgonen till klockan fyra, fem på eftermiddagen. Jag känner mig lite fast i att vara med i arbetsförmedlingen och tanken har slagit mig många gånger den senaste tiden att det inte finns något som säger att jag måste vara inskriven på AF. Jag kan ju få ett jobb ändå. Jag får ju söka de jobb som ”sprutar” ut ifrån deras hemsida om jag vill. Jag kan hitta egna jobb. Jobb som inte kommer ut på deras hemsida. Vem säger att jag inte får eller kan göra det utan att vara inskriven på AF? Så kan jag ha friare tyglar. Det känns som om att man är fast. Fast är jag inte inskriven på AF så får jag heller inga pengar. Då anses väl jag vara oaktiv helt enkelt.

I helgen så ska jag i alla fall inte tänka på så mycket sådant för då ska jag till Frida. Ska vara där hela helgen. Hon ska ( förhoppningsvis ) åka till USA den tjugosjunde april i några veckor. Så vi får passa på att ses innan hon ger sig av. När hon är back igen i Sverige så är det jobb som gäller för bådas del. Då börjar allvaret lite smått. Då blir det campingen. Härligt. Ännu en sommar. Det är årets höjdpunkt nästan. Ska bli kul och jag ser fram emot en till säsong på campingen. Det blir min tredje.

Idag blir det kyckling och klyftpotatis på ett annorlunda vis. Jag ska försöka mig på å göra det jag åt hos Emma med cocosmjölk och så vidare! Ska bli gött. Är lite hungrig nu även om jag käkade havregrynsgröt efter träningen. Det är ungefär en timme sedan nu. Fint väder nu för tiden. Det gör en väldigt glad. Min trafiklärares kommentar igår när jag satte mig i bilen för att köra iväg till målet:
” Vad glad du ser ut ”
Jag: ” Jag är glad, svårt att inte vara det i det här vädret ”
Hon: ” Och så ska du ut å köra bil ”
Jag: ” Precis, perfekt! ”
Och så körde jag iväg. Men inte själv, hon satt ju på passagerarsidan.

Nästa körlektion är på torsdag mitt på dagen. Hade tänkt att klämma in lite träning där på morgonen. Klockan nio närmre bestämt. Spinning igen. Det återstår att se hur det blir med den saken! 😉
Ha en bra dag 🙂

One thought on “Lunchspinning eller inte?

  1. Så tycker jag alltid att det är. Det är segt att komma iväg men sedan ångrar man sig absolut inte utan tvärtom.

    Skönt att det går framåt med körkortet. Du verkar ha bra fart 😉

    Kram

Tack för att du har något att säga!

