Ett jävla tjat om körkortet!

Jag borde skriva om livet ifrån förr och till nu. Men det skulle ju bli en hel självbiografi och om den fanns gratis här i min blogg så skulle jag inte tjäna några pengar på mitt livshistoria sedan så därför får jag vänta med att lämna ut mig själv till allt och alla. Som att blotta sin inre själ. Istället kan jag bara skriva om det som händer nu. Sedan blir det inslag ifrån förr ibland. Kanske inte i detta inlägg, eller så blir det de. Jag vet inte vad jag ska skriva om idag egentligen. Det är rent och fräscht här hemma eftersom att vi har städat här idag. Internet vill krångla lite men det får man tåla.

Lagade en heltgalet god köttfärslimpa idag med en asgod sås till. Och potäter då förstås. Blev proppmätt och är det nog fortfarande. Det finns inte ett endaste litet utrymme kvar. Hua. Det är ju bra att äta upp sig lite när det är gott + att det blir över så det blir till lunch imorgon också. Mums! Det först efter de körlektioner jag har inbokade. Sedan har jag tre till som jag redan betalt för då har jag kört femton lektioner men behöver nog minst fem till. Så ska köpa dom för 3000 kr nu på fredag antagligen. Det kostar att ligga på topp. Sedan får vi se om det behövs ytterliga körlektioner. Jag ska ta reda på när det är läge för halkbanan. Den måste jag göra innan det är teoriprov och förarprov. Suttit nu i helgen och pluggat lite teori. Det är så mycket som man ska kunna men jag har lärt mig en hel del nytt sedan jag började på körskolan. Det är kul. Och mycket användbart när jag är ute på gatorna.

Jag ska försöka lära mig lite mer om själva fordonet. Trafikreglerna och vägmärken har jag ganska bra koll på. Jag ska ju klara av en inre/yttrekontroll för något av det lär jag få göra på uppkörningen. Det gäller att vara väl förberedd. Jag längtar tills jag har körkortet i min hand! Ni som har körkort vet ju hur det känns. Den där känslan när man väl har det. Underbart kan tänkas! Bil ska köpas direkt efter körkortsinnehavet.
Imorgon ska jag till försäkringskassan dessutom. Varit sjuk vid tre tillfällen den sista perioden som jag har hos försäkringskassan. Tre dygn vid olika tillfällen. Ska snacka med försäkringskassan om alla blanketter jag fått vid sjukanmälan. Fick en fel också. Så ska se om vi kan lösa det så att jag får stålarna och slippa massa strul. Så det blir det väl imorgon innan körlektionen antar jag. För jag har en sista teorilektion imorgon på eftermiddagen sedan har jag gått på de fyra som skolan vill att man ska gå på 🙂

Hoppas det inte blir så mycket strul med försäkringskassan, jag orkar inte det. Sedan är det nya villkor som gäller nu när jag är med i Jobb och utvecklingsgarantin i stället för jobb och ungdomsgarantin eller va den förra hette. Men det är bara att köra på som vanligt. Jag måste bara anmäla jobben och så där mer nu än förut. Och att man verkligen är aktiv. Jag är ju inte den som ligger på latsidan. Jag har ju liksom redan kirrat sommarjobb. Vi får se vad som händer till hösten, är ju inne på den där skrivarkursen. Om jag skulle gå den! Härligt värre blir det ju annars liksom.

Nu ska jag nog chilla lite. Imorgon är det en lång dag minsann. Hoppas på fint väder, jag orkar inte med regn när jag ska köra. Det skulle isf bli första gången som jag kör i det väderlaget. Idag har det ju varit strålande sol och några askmoln ( om det nu var det ) så hoppas på samma imorgon. Ha en bra söndagskväll, nu är det parlamentet!

Tack för att du har något att säga!

