Hemma igen!

Nu var det ett tag sedan som jag bloggade. Har dels inte haft tillgång till dator samt inte haft tid. Tiden i Kalmar är över för den här gången. Jag rullade in i Bollnäs igår vid 19.20 tiden och där stod min älskling å väntade ( jag hade bett honom möta mig så, så romantiskt var det. Någon slags summering på tiden i Kalmar? Hmm. Jag bloggade ju ett par gånger när jag var nere. Sist så gnällde jag om planering som sprack. Jag fixade det och fick tid till det jag hade tänkt. Eller åtminstone nästan. Träffade inte Josefin denna gången heller. Att det ska vara så svårt?!

Däremot var jag med Catha en hel dag och det var ju inte igår som jag var det. Så det var trevligt. Den damen ska in i lumpen hade hon tänkt. Vilket jag också ville en gång i tiden men klarade inte mönstringen å får aldrig nya skickade papper till mig efter alla försök och nu är jag i en ny period i livet och känner att jag kan avstå. Även om jag gärna, ännu, hade viljat göra lumpen.

Fredag till lördag var jag ju på Öland hos min syster. Alltid lika trevligt. Var med Isac på dagen innan han åkte till sin pappa och sen så kom resterande av familjen hem. På lördagen så var vi på Modehuset i Kalmar. Jag investerade i en ny, snygg, hoodtröja som jag är nöjd med. Kunde inte gå ifrån butiken utan att äga den.
Jag var ju på stan andra dagar också med Emma tex och då investerades det i en par jeans, jeansleggins och två tshirts. Jag köpte också en mindre kudde på IKEA för nio kronor som jag kunde ha på bussresan hem. Och som jag sov! Hur gott som helst och tiden på bussen bara sprang i väg.

Att sova på bussen utan kudden resulterar i avbruten sömn hela tiden. Med kudden så sov jag i 1½ timme i sträck. 1½ timme på hela resan gör mycket. Sedan somnade jag i nån timme igen och så. Läste lite bok och fördrev tiden. Satt själv hela resan från Kalmar till Sthlm och sen ifrån Sthlm till Bollnäs. Man brukar kunna få två säten för sig själv i bytet i Sthlm men har aldrig suttit själv hela tiden mellan Kalmar och Sthlm. De körde med någon till buss så det var väl därför. Skönt med svängrum. Jag känner mig inte lika inträngd när jag sitter själv som man kanske gör när någon sitter bredvid.

Jag har lite bilder ifrån visiten i Kalmar. Det vill ni väl se? Så tänkte att istället för text så kan det bli lite bilder? 🙂
Emmas port med Emma framför. Alltså så är det ingen främling som poserar.
Emma äger denna kristallkrona som jag tänkte sno.
Men jag tänkte efter lite på vad den kan väga och orkar nog inte släpa med den på bussen hem 😉

Jag hade ju köpt färg till att måla ägg. Så det sysslade vi med hemma hos pappa 🙂 Trevligt.
Vi bakade en liten kärlekskaka hos Emma.
Eller jag bakade denna medan hon bakade de bröd hon ville baka. Eller åtminstone 2 av de 4 hon hade tänkt sig.

Jag skickade en liten MMS bild till Kristoffer och hintade att en ring skulle sitta fint på mitt finger 😉
Vad tycker ni, jag passar ju i en ring? 🙂

Det var ingen tvekan på att det var vår i Kalmar! Jag och Emma tog en promenix vid slottet.
Där man även kan mata änder. Men just den dagen vi var där så var det måsarna som dominerade.

Tog bild på de flygande måsarna.



Efter en hel dag på Modehuset med syrran å två av barnen så fick de åka lite attraktioner utanför citygross.
Nu har jag inte frågat syrran om jag fick lägga ut hennes småtroll på bloggen men läser du detta så får du säga ifrån 😉
Man får ju faktiskt inte lägga ut kort på personer som inte gett sitt tillstånd. Så jag hoppas att Martina inte sätter dit mig nu haha.

Skönt att vara tillbaks till vardagen igen. Hemma hos mina pojkar. Idag var det dubbla körlektioner på schemat plus en läraledd teorikurs. Imorgon blir det teorikurs och möte med mitt marknadspolitiska program. På torsdag har jag bokat in riskettan och dubbla körlektioner. Nu ska jag ge järnet. Plugga massa teori dessutom. Så att jag verkligen är klar med körkortet innan sommaren. Såg nu bland alla körlärare att det är svårare att få tider. Så det gäller att boka upp sig lite så att jag har lite framöver. Längtar till körkortet och vi har börjat prata ihop oss om vad för bil som vi vill ha. Spännande!

Det var väl en liten uppdatering ifrån mig. Lite trevligt med bilder också om ni nu har orkat att skrolla ända ner hit 😉
Nu ska jag mysa lite och sedan är det dags att gå å lägga sig.. Imorgon ska jag läsa ikapp mig i bloggar som jag följer! 🙂

4 thoughts on “Hemma igen!

  1. UNDERBART MED BESÖK! haha värsta bilden på min port också, ska hälsa att KRIS saknar dig med haha. Kristallkronan väger nog lite över 65 kilo så det är förmodligen ingen bra ide att ta med den på bussen:P Nästa gång du kommer ner så ska jag försöka fixa en överraskning till dig, som jag inte kan avslöja för då blir det ju ingen överraskning haha

    • Det var roligt att vara på besök 🙂
      Tack för gästvänligheten 🙂 Eller friheten, vad man nu säger.
      KRIS får klara sig utan mig ett tag.
      SPÄNNANDE med en överraskning!

Tack för att du har något att säga!

