Usch jag nös å jag frös.

Det började väl lite igår men är värre idag. Eller det blev värre i natt. Kristoffer är liksom så gott som frisk. Han baciller har lämnat honom och attackerat mig. Inte ofta jag är sjuk så att jag inte orkar göra så mycket men nu är jag det. Kanske därför som Kristoffer var så seg men kämpade på bra ändå och jag bara retade honom för att han var sjuk. Nu blir jag ju bara sur om han ska göra detsamma. Men jag får helt enkelt bita i det sura äpplet. Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad. Så jag har mig själv att skylla om han vill ge igen. Jag kan inte direkt låtsas som om att jag inte är sjuk eftersom att jag nyser och snorar om vart annat.

Det här med nysningar. Jag nös nyss och Ville ligger här bredvid. Undra om det gäller lika för hankatter som för människokarlar. För när jag nös så reagerade Ville flera sekunder efteråt. Inte mitt under själva nysen utan säkert 7 sekunder efter ( vet inte om det var exakt sju sekunder efter, säkert mindre, tog inte tiden, men det var en sen reaktion i alla fall ). Då kollade han på mig och sprang här ifrån. Är jag så farlig? Konstigt i alla fall att han reagerade så sent, ”killar”.
Nu är det minsann efter tio, verkade intressant idag. Jag skulle helst vilja ligga under täcket och gömma mig men kan väl lika gärna ligga på soffan och små glo på Malou Von Sivers. Somnar jag av utmattning här på soffan så gör det inte ett smack.

Lär ju i så fall vakna av att Kristoffer smsar och talar om att de som ska leverera tvn är på väg. Det är ju nämligen hans nummer som de har och skulle ringa till när de börjar närma sig. Man kan ju hoppas att de hittar hit och jag vet inte hur de ska göra vid bommen. Om de bär tvn därifrån eller om jag ska gå å öppna den till dom så att de kan köra in en bit längre och slipper bära på tvn för mycket. För sedan ska de gå upp några trappor och jag ska säkert skriva på något papper om att jag har mottagit tvn. Installation det gör vi själva. Det var i alla fall det självförtroendet vi hade när vi stod å fixade med hemkörning i lördags. Men så avancerat är det ju inte. Kan tänka mig att det lite äldre folket säkert måste ha installation för dessa nymodigheter.

Snart är det påsk men här hemma har vi inte lagt manken till med påskpynt och påskris och grejer. Jag ska ju inte vara hemma å få njuta av alla glada färger. Men det är ju Kristoffer. Vet inte om han ens bryr sig så mycket? I alla fall inte om jag inte är hemma och delar detta påskliga med honom. Hade velat vara här med Kristoffer och måla ägg, men får väl fixa det hemma hos pappa. Arrangera mina syskon i det också helt enkelt. Roligare att äta målade ägg även om man förstör skalet och konsten går i kras. Det är ju skapandet som är det roliga. Ja, vi får se vad jag hittar på 🙂 Länge sedan vi gjorde det tror jag, målade äggen. Så det kan vara på tiden. Blir väl lite finare konst nu än när vi var yngre 😉 Än att blanda alla färger ( för man vill ju använda alla ) och så blir det bara typ svartgrön färg.

Jag har kommit på en idé när sommaren kommer till balkongen men vet inte hur min idé ska kunna göras. Vill inte avslöja något nu och det är svårt att förklara så det är bättre om jag kan ta kort på min kreativitet. Får se när jag har kommit längre i mina tankar om jag kunde förklara bättre hur jag hade tänkt att göra. Myspys 🙂
Sedan har jag fått för mig att sy en klänning eller ta hjälp att få min klänning sydd. Roligare vore det ju om jag hittade en mall som jag kunde gå efter och försöka lyckas med. Jag vill ha den på Kristoffers jobbs sommarfest i juni och som passar till bröllopet som är i Juli. Något somrigt helt enkelt. Och något jag ska lyckas med själv. Men för det krävs det en symaskin + hitta det perfekta tyget! Har hittat en symaskin på mediamarkt för typ 700 kr. En investering om jag kan fixa en egen klänning.

Om jag lyckas med min klänning och den blir snygg så kommer ju de flesta fråga vart jag köpt den för det är ju de vanliga frågorna. Vart man köpt den och hur mycket den kostade. Roligt att svara att man gjort den själv. Men bara om den blev bra, annars skulle jag inte ens vilja använda den 😉
Jag känner mig kreativ nu för jag har kommit på en, eller kanske två tatueringar jag vill göra. Jag har velat tatuera mig lääänge. Har velat komma på något som symboliserar mina syskon men har inte gjort det än. Jag har kommit på något annat och jag vet inte hur många andra som har det, jag har i alla fall inte sett någon som har lika som jag har tänkt ut. Och jag tänker göra denna tatuering så ni får reda på vad det är när jag väl ska till att göra tatueringen.

En del av er tycker säkert det är onödigt att förstöra sin kropp med tatueringar som sitter för livet. Men det tycker inte jag. Inte när det är någon tanke bakom, något betydelsefull. Om man bara tapetserar sin kropp med massor av tatueringar. Tatueringar som sitter på varenda liten yta på kroppen, det är fult och inte alls smakfullt. Ni kommer säkert tycka att min är så där den också, men jag gör den ju för min egen skull 🙂

BTW var ju på buspalatset igår. Vilket ställe för alla barn. Jag hakade ju på där i alla tunnlar och grejer man skulle klättra över, rulla igenom, studsa på, balansera. Ja, allt men det var kul. Man borde haft träningskläder på sig för jeans var ingen bra idé. Så dit får man gå fler gånger. Kristoffer var ju inte med igår men han hade nog gärna velat det. Han får följa med nästa gång 🙂

2 thoughts on “Usch jag nös å jag frös.

  1. Jag tycker att tatueringar inom rimliga gränser är kul. Nästan så att jag skulle kunna tänka mig en liten diskret sak ner vid ankeln eller så… Har faktiskt en liten pric på ena armen. Det var en fgammal pojkvän som gjorde den i forntiden. Den syns knappt men gör att jag alltid minns honom 😉

    Ha en bra dag!

  2. Stackare som blev förkyld, här får du lite näsdukar och så Vicks menthol som du kan stryka under snoken så andningen lättar lite och du smörj rejält över bröstet också men glöm det där med att ligga och läsa efter du har smort för det går inte, ögonen rinner av mentholen.
    Jag gillar inte tatueringar alls … såg du om det på Malou i morse?
    Ha det så gott nu med eller utan förkylningen.
    Kram

Tack för att du har något att säga!

