Inga vårkänslor längre, snöööö!

Sommartid, underbart… Det är i alla fall vad det brukar vara. Nere i söder har dom det bra, i alla fall så som jag har förstått det. Där känns det mer som vår. Idag när jag vaknade och kollade ut genom fönstret ja då snöade det som bara den och det gör det fortfarande. Trist! Jag som nästan hoppats på våren nu. Man ser marken mer och mer här, stora högar med snö har blivit mindre. Men nu läggs det på igen. Det är konstigt, i lördags så ösregnade det och idag snöar det. Känns inte som om att vädret kan bestämma sig för vilken årstid som ska komma nu. Det är snart april och man kan ju hoppas att det inte fälls en endaste snöflinga i april. Förr har det snöat en aning i maj här så man slutar väl aldrig förvånas.

I lördags var vi ju i Gävle med Kristoffers bror och sambo. Trevligt värre. Det var ju dessutom Kristoffer födelsedag. Han bestämde sig för en ny tv som ska komma i morgon med hemleveransen. Vi får skaffa ny tvbänk nått tag också. Har ju hittat en på IKEA. Vi fick inte med oss den hem för den var för lång för att ha i bilen liksom. Vi kommer nog allt hitta någon bra. Tills vidare får det väl duga med den vi har. Väl hemma så tog vi det lite lugnt och sedan gick vi till kinaresturangen och käkade lite. Kristoffers födelsedag var ju tvungen att firas en aning i alla fall. Och det verkade som om att våran spelande granne jobbade där. Hon som vi har klagat på. Hon har ju blivit mycket bättre sedan dess. No hard feelings.

Då är det en ny vecka och på torsdag så åker jag till södern, till Kalmar. För att avnjuta lite vår och påsk! Schemat har jag redan skrivit om och det verkar som om att det är så det blir. Ska ringa Martina, min syster, idag också för att höra om vad hon tycker om mina planerade dagar hos dom. Det ska väl inte vara några problem så som jag har fattat det, dom jobbar ju och så, som vanligt. Man vet aldrig, de kanske är bortbjudna på kvällen. Kommer jag så ställer de nog in allt annat 😉

JAG LÄNGTAR TILL SOMMAREN. ASGÖTT JOBB OCH SÅ BRÖLLOP PÅ ÖLAND ( syrran och inte jag som gifter sig ).

Idag ska jag, Anna och hennes kids åka till Buspalatset och leka lite! Gratis för oss vuxna. Så det är gratis att leka för oss 😉 Det är ju inriktat till barnen så kan ju vara därför. Fast man ska ju behålla barnet inom sig så länge man kan. Det är ju roligt med en liten utflykt. De har tydligen något sådant i Kalmar också som jag helt har missat, det är nog ganska nytt det också och det heter Leo’s lekland. Så det får man väl undersöka när man är i Kalmar 😉
Det blir trevligt. Efter lunch någon gång så än är det ju gott om tid. Klockan är ju bara tjugo i tio.

Kristoffer börjar bli frisk i alla fall, nu är det bara hans tarmar som spökar. Han äter ju medicin för dom men dom tog slut för ett tag sedan så han behöver nya. Så nu när han är nästan frisk ifrån sin förkylning så är det det istället. Medicinen är ju så jävla dyr och dyrare har den väl blivit men det är ju värt pengarna om han vill må bra så det är bara att hosta upp några tusenlappar… Sjukt.

Nu ska jag läsa lite bloggar som jag bara gjort lite grann i helgen. Se vad som händer i era liv…. 🙂
Här är förresten en helgo låt med Stefan Demert – Den kaxiga myran.  Den får mig på glatt humör.

Ha en bra dag!

2 thoughts on “Inga vårkänslor längre, snöööö!

  1. Här är väl inte så mycket vår heller även om vi slipper snön och minusgraderna. 5 plus och gråväder är inte superinspirerande det heller ska jag säga. Men så länge det inte regnar när jag är på kyrkogården är jag nöjd.

    Vilken bra födelsedagspresent! Det gäller att köpa sådant som man verkligen vill ha 😉

    Ha en bra måndag!

  2. Trist med mer snö nu. Jag satt på praktiken häromdan och upptäckte då att det snöade. Snacka om att man blev sur. Men nu har det mest regnat och åskat. Idag sitter jag hemma och är sjuk som f”n men går väl an.

    Grattis till Kristoffer i efterskott. Och igår fyllde väl Malin år med grattis till henne med :). Samma dag som min platsmamma som gärna lös med sin frånvaro igår haha.

    Ja Leo´s lekland är verkligen en upplevelse. 😀 vi fick värdecheck av farmor och farfar i julklapp så vi var på det förra månaden tror jag det var :P. Dom har det här i Växjö med :). Speciellt va det då Lejonet Leo kom ut då alla fick träffa honom och så :).

    Ohh den låten.. GUUD va lång tid det tog för mig att hitta den för ett par år sen. Jag skule kolla upp den åt mammas dåvarande gubbe. Och han kunde inte melodin han sa att det bara handlade om en myra sen kunde han lite av början ”Jag ska stämma till min lyra…. och berätta om en myra som gick ut och leta barr han försvann i morgondiset då han druckit sin choklad både mätt och nöjd och glá. och så hittade jag den (fast med Magnus Uggla) Det tog ett litet tag men lyckades tillslut ;).

    Hoppas allt för övrigt är bra med dig.♥
    KRAM

Tack för att du har något att säga!

