Det är fint att ha en vän.

Då var det fredag. Hur känns det? Precis vad jag har längtat efter. I onsdags åkte jag till Gävle och hälsade på Frida. Lika trevligt som vanligt. Vi åkte till affärn och kikade. Jag kom på att jag glömt tandborsten så jag köpte en ny, som jag ska ha hos Frida. Så det är ju nästan som om att jag har flyttat in där, nästan.. Bara. Sedan igår ( torsdag ) så var det dags att gå till frisörprogrammet på polhem i Gävle. Denise behövde en modell att färga utväxten på. Så jag ställde ju upp så klart. Sedan så fixade hon mitt hår 🙂 plattade det. Trevligt att träffa henne igen.

Tog inga egna bilder. Jag var för upptagen med att smsa i frisörstolen där jag satt 🙂 Efter det bar det av till frida, under tiden som jag var med Denise så fixade frida en kaka. Himla god va den. Minns inte vad hon kallade den. Det var kladdkakebotten med torska-kaka ovanpå liksom. Om det är så det stavas. Ni förstår vad jag menar. Åt mer än ett par stycket haha. Blev i alla fall mätt på dom haha. Kaffe till det så klart 🙂
Sen var det dags för mig att bege mig hem och köra dubbla körlektioner på körskolan och det kändes som om att en del lösa knutar är lösta nu. Nästa gång blir det backning på schemat. Sedan fick jag en liten läxa också dessutom. Det blir ingen körning nästa vecka för då var det ganska fullt.

Och nästa där igen är ju jag i Kalmar och hälsar på, så nu kör jag inte på körskolan på två veckor. Usch, känns som för länge att ha uppehåll. Hoppas jag bibehåller den kvalitén som är på min körning tills nästa gång. Men det tror jag. Lite pirrigt att packa 🙂 Ska sitta lite med min läxa nu i helgen och i veckan. Fundera. Man skulle rita på bilder som finns i studiehäftet om bästa möjliga parkering och sedan olika regler, vad dom heter och varför de finns liksom. Intressant. Jag lääängtar tills jag är klar. Och dessutom efter att komma till vård av bilen och lära mig lite nya mekagrejer 🙂 hihi.

På tal om Kalmar så bokades resan igår. 1 – 11 april är jag nere och eftersom att jag hade svårt att sova igår så har jag redan listat ut ett schema. Nu ska det schemat bara klaffa med de inblandade personerna..

Torsdag: Sover hos Emma 🙂
Fredag: Hälsa på farfar på sjukhuset och på kvällningen åka till pappa.
Lördag ( påskafton ): Äta god påskmat med familjen och så. Åker med Malin och Mathias hem till dom i blekinge och sover där.
Söndag: Är ju hos Malin så får se vad som händer. Sover där så klart.
Måndag: Troligen åker jag upp till Kalmar igen och hem till Martina på öland.
Tisdag – onsdag: Är jag hos Martina. På kvällen på onsdagen så tänkte jag åka till Emma.
Torsdag: Vara med Emma och sova där
Fredag: Försöka fixa träff med Josse som alltid verkar vara omöjligt, kanske till och med får till en sleepover där. Annars blir det att vara hos Pappa och sådant.
Lördag: Vara hos pappa och sen på kvällen in till Kalmar och sova hos Emma.
Söndag: Så går bussen hem till Bollnäs igen klockan 8.30.

Jag tänkte att jag skulle hinna med annat på hemvägen. Tex hälsa på Daniel men det blir inte då jag inte fått tag på en körlektion på så länge. För dagen efter att jag kommit hem så ska jag till körskolan och köra järnet igen 🙂 Jag om planerat inför att träffa Daniel en tid nu så blir det ändå så här. Så är det. Han kan ju lika gärna hälsa på mig också men det vågar han inte.. Säkert, för Kristoffer 😉

Jag vill poängtera att veckan i Kalmar inte är spikad, det är bara så som jag hade tänkt mig det. Ni som vill träffas får helt enkelt höra av sig så hinns ni med också. Och ni som redan är med i mitt schema, om dagarna inte går eller ni vill ha nån slags ändring så får ni också säga till. Ska meddela alla parter nu i dagarna så att det blir planerat. Sedan om någon ändrar i sista sekunden så synd för dom. Det är inte direkt som om att jag inte har något att göra när jag är i Kalmar. En lucka som blir tom fylls snabbt med något annat. Alla kan ju inte rätta sina liv efter mig.

_______________________________________________________________________
Its nice to have a friend

På tal om att en vän kommer ihåg din födelsedag. På lördag fyller Kristoffer år och på söndag fyller Malin år
_______________________________________________________________________

Jag vill nog städa idag men har ju som sagt inte sovit så bra idag så vet inte om jag orkar. Tvättar lite nu och ska ut med soppåsarna som jag har laddat innanför dörren. Fixa med disken ska jag också göra, sedan efter det så får jag se om jag sveper fram med dammsugaren och så vidare när jag ändå är på g. Sådant som upptäcks. Annars lägger jag mig och läser fram tills Kristoffer kommer hem. Ikväll är det spinning som gäller på sporthallen så att jag ska väl inte ligga på latsidan idag heller 🙂

Hoppas er fredag blir bra. Let’s dance final för de som tittar på det programmet. Sedan är det ju Earth hour på lördag klockan 20.30 – 21.30. Då ska all el vara av och så får man använda sig av tända ljus istället och hitta på något som inte innehåller något elektroniskt. Spela spel eller så 🙂 Kan ju alltid samla ett gäng å hitta på något. Earth hour alltså 🙂

9 thoughts on “Det är fint att ha en vän.

  1. Skönt att vara väl förberedd och ha hela programmet klart för sig. Nu har jag lov och än så länge är inte så mycket inplanerat men det blir nog.

    Ha en fin fredag!

    • Ja det tycker jag också. Känns liksom bättre då än att stressa ihop olika träffar hit och dit 🙂

      Det kan vara skönt att bara ta det lugnt när man har lov också och inte ha så mycket planerat. Blir nog en härlig påsk för dig med 😀

  2. Oj vad väl förberedd du är! Det måste kännas superbra. Själv åker jag till Skåne imorgon med Mannen och Sonen och Pa och Alice och StinaFina … finns det hjärterum så finns det stjärterum … och sen på måndag färjan till Tyskland, bo i Wittenberg och så vidare till Bad Ischl och så vara där över påsk och så samma resa fast omvänt hem igen och så vara hemma den 8 april i några dagar och så åka till Thailand den 11 april med bara Pa och Alice eftersom Sonen har flygförbud och måste stanna hemma och så vara där till den 12 maj. 🙂

    Och jag har inte börjat packa ännu! 🙂

    Allt går … utom nyfödda barn och en del andra också förstås … men allt går …

    Kramar!

    • Jag är alltid väl förbered när jag åker ner dit just för att få ut så mycket som möjligt av min tid. Lyckas dessutom att få in en del annat också när man väl är på plats. Du verkar inte vara så dålig på att planera du heller. Thailand låter ju helt underbart!! Nu när våren sätter igång och allt.

      KRAM

    • Vi hade ju inte riktigt bestämt än, ändå. Bara snackat om det. Jag hade tänkt ut den perfekta planen men så fick jag ingen tid på körskolan nu i veckan så det sket sig.. sedan kan jag ju bila till dig istället!

Tack för att du har något att säga!

