Äntligen helg! Eller hur?

Som jag har längtat efter helg. Men det är ändå inte en lugn stund. Tänka sig. I morgon så blir det väl en lite längre sovmorgon än vad det varit dessa dagar. Klockan tio ska jag infinna mig på sporthallen. Träningsdags. Sedan hem å slappa. Bara slappa.. Eller egentligen inte. Jag har nog förnödenheter att göra ändå. Som inte har hunnits med i veckan då det varit full rulle från morgon till kväll. USCHA. Är det detta som är livet eller? Fast dagarna hade ju inte varit så långa om jag inte hade satt igång projektet KÖRKORT. När det är klart så är det värt all slit. Det kan jag tänka mig och jag längtar.

Igår hoppade vi lite i bilen ett par gånger men det får framåt, så klart. Världsbäst trafikskolelärare! Han om någon har tålamod. Mitt tålamod laddades över natten för i morse va jag på G. Utedag vare idag. Härligt väder också dessutom. Ett vårtecken som jag tycker är ett vårtecken är ju regn. Att det regnar och inte snöar. Det är vad det har gjort idag. Och bara på någon vecka så ser man vägarna ( och mer hundbajs vid vägarna ). Härligt ( inte hundbajset ). Så jag skulle vilja säga att vi sakta men mycket säkert går över till vår, är det inte härligt?! JO DET ÄR DET.
Och ännu härligare med helg. Jag har längtat. Fast mest efter lugnet, sovmorgon och grejer. Men det blir det inte ändå som sagt. Imorron träna och på söndag upp och hoppa å i väg till Uppsala ( Sveriges bästa stad har nån sagt ). Jag lär ju inte se så mycket av staden. Mest Studenternas.

Inte så mycket allvar i helgen i alla fall. Och min hjärna kommer inte ligga på max i tänkande och koncentration. Jag ska lägga lite krut på teori inför körkortet såklart. Så lite hjärnkapacitet blir det. Vi köpte ansiktsfärg idag inför söndagen. De har laddat upp inför matchen. Fanns hårspray i blått å orange som man kunde köpa också. Det var inget för oss. Jag nöjer mig bara med lite ansiktsfärg. Kristoffer har en tröja å halsduk han. Inget jag har på matcherna i vanliga fall, vet inte om det blir något undantag på smfinalen heller. Man vill ju visa lite vilka det är man är supporter för! SKA BLI SÅ KUL! Heja Bollnäs alltså….

Vi har inte bestämt vad vi ska äta än. Lär ju säkert bli pizza. Vi har, sedan igår, bestämt efterätt i alla fall. Marängsviss. Vad ska vi äta före? Vill ju inte att det ska bli pizza på grund av lathet och ”tidsbrist”. ÖÖh frysen är full, lika så är Ica. Kanske ska ta vara till maten vi har i frysen. Det kan ju vara en idé. Vad vi ska laga har vi ingen idé om.

Denna låten får vara laddningen inför helgen! Så himla skön låt, särskilt refrängen, den får igång vilken dag som helst.

Mando diao – Dance with somebody.
Mando diao såg jag live för bra många år sedan. Innan de slog igenom. Tyckte redan då att de var sköna lirare 🙂

Dansa in helgen allihopa ( förutom skatan som har en liten skada )!

Ps: Jag har gjort om lite här. Just för nuet. Ett äldre sidhuvud som jag gjorde för ca ett år sedan. Jag ska hitta på något mer ”vuxet” men som ändå kan vara så som jag vill 🙂 Vi får se.

2 thoughts on “Äntligen helg! Eller hur?

  1. Nu när jag varit hos min Husdoktor kan jag dansa … dansa fram … på mitt halta-Lotta-vis i alla fall.

    Ha nu den bästa av helger och säkert kommer Bollnäs segra när de har sån hejarklack som du och Kristoffer!

    Kramar!

    PS En av grabbarna i Mando Diao förresten, Noren-pöjken … jag kommer inte ihåg förnamnet … kan det vara Gustav … och han har en lillebror i Sugerplum Fairy också … deras pappa var dagisfröken … ja, du förstår vad jag menar åt våra ungar, han hette Jan och kallades för Jan-Banan förstås … DS

Tack för att du har något att säga!

