Det där med tålamod.

Det är inte mycket ork kvar när det är full rulle på praktiken och sedan köra dubbelpass på körskolan. Gjort så hela veckan. Fast idag var enda dagen med dubbla körlektionen. Jag är helt slut och tålamodet som jag annars är så bra är nästan på upphällning och jag hugger lätt i småsaker. Småsakerna kan vara vad som helst. Det är klart att det är en omställning att helt plötsligt vara någonstans på morgonen. Inte ha hela dagarna till vad man annars hinner. Här hemma orkar man inte så mycket. När man efter körningen och så måste sitta lite med teorin också samtidigt som man vill ta det lugnt och inte tänka alls.

Sedan är det ju massa runt om som påverkar också. Blir mer rutin på praktiken nästa vecka. Lite mer schemalagt. Hoppas att jag känner mig bättre, mindre stressad och irriterad. Nästa vecka kör jag på körlektionen på torsdag, dubbel. Ska gå på två läroledda teorilektioner. En på måndag och en på tisdag. Träning har det inte blivit något av denna veckan. Eller ja, det blir ju på lördag då. Men inget annat som jag i förväg planerade nu när det är körskola och grejer.

Dessutom mina damer och herrar vann ju Bollnäs matchen emot Sandviken och är i SM-final som är på söndag. Och det såg mörkt ut om vi skulle kunna åka ner och se matchen. Men gissa vilka som ska ner till Studenternas i Uppsala och se Bollnäs vinna hela skiten? JOO, jag och Kristoffer. Bussen går kl 11 på söndag matchen börjar kvart i fyra eller så. Sen hemfärd. Hoppas man kommer hem till en ganska bra tid när det är upp å jobba igen på måndagen. Blir det vinst lär man ju sova gött! Klart det blir vinst. Vi är ju där och hejar. Hihi. Känner mig så oengagerad i saker som sker i mitt privatliv nu när det är så mycket annat om dagarna. Och vill någon vara social så känns det som om att jag inte orkar. Fast idag så ringde min ena storsyrra. Jag missade det, jag var på körskolan. Ringde upp när jag kom hem men då satt de å åt.

Så hon skulle ringa upp nån gång. Men det har inte hänt än. Klockan är nio. Så antar att hon också är ganska trött idag. Hon är ju trebarnsmor så man får väl ha lite hänsyn… 🙂 Eller något. Hon får väl ringa i morgon när hon har slutat helt enkelt.

Nu tänkte jag att jag skulle titta lite på lyxfällan. Förut var det jobbigt att kolla på det programmet. När jag själv satt i skiten ett par år. Nu är det över och det är gött! Jag insåg allvaret direkt istället för att låta det växa mer och mer som de flesta på lyxfällan gör. Så hoppas ni har haft en bra torsdag i alla fall, med lite mer tålamod 🙂

5 thoughts on “Det där med tålamod.

  1. Mitt tålamod har faktiskt varit riktigt bra idag. För några veckor sedan var det värre… Nästan så att jag blev irriterad på mig själv 😉 Hoppas nästa vecka blir lite lugnare!

  2. Tålamod kan lätt bli en bristvara när man har för mycket omkring sig. Och då är det faktiskt lätt att det går ut över andra. Men du verkar ha koll … och det är ju inte alla som har.

    Vad roligt att ni åker ner och ser matchen. Jag håller förstås tummarna för Bollnäs fast jag inte har en aaaning … egentligen.

    Ha en skön och mysig helg och försök ta det lite lugnare nästa vecka … om det går? Kramar!

Tack för att du har något att säga!

