Bollnäs – Sandviken. Nu gäller det.

Just nu är det bandy. Vi måste vinna denna matchen för att komma till SMfinal mot hammarby. BOLLNÄS, BOLLNÄS! Vi får se. Just nu äger Sandviken bollen….

Nu till något helt annat. Skulle haft dubbla körlektioner idag. Men började med en och tar den som jag tänkte ta efter i morgon. Sedan så har jag två på raken på torsdag. Så här ska det köras. Bokar ju fler på torsdag. Jag har fått ett tips att aldrig lämna en körlektion utan att ha bokat några framtida lektioner. Så det ska jag inte göra. Får inte missa teorin. Har så att jag kan sitta hemma och göra + på körskolan då. Ska in imorgon innan lektionen tänkte jag å sitta vid deras datorer. Har körlektion tjugo i sex i morgon på kvällen…

MÅÅÅÅÅL TILL BOLLNÄÄS!

Jag kom ihåg mer än vad jag trodde ifrån när jag övningskörde när jag var sexton. Det är ju ett tag sedan. Vet inte om jag kör med en lättare bil eller om det är jag som är lite mer orädd. Tror mer på det sistnämnda. Gick igenom inställningar för stolar och speglar och lite så. Sedan krypkörning och uppväxling. Känner mig otroligt motiverad. Särskilt när jag lämnar lektionen så nöjd med vad jag har åstadkommit. Fick en liten läxa. Gå igenom de sidor i boken som vi övade idag så att jag kan det. För det ska ju gå automatiskt sedan och det tvivlar jag inte på att det kommer att göra heller. WEEI. Nästan så att jag känner doften av körkortstryckeriet nu! haha.

Annars så rullar dagarna på. Imorgon så missar jag mitt inbokade Step pass för körningen då men det gör inget. Får gå nästa vecka istället. Ska träna på lördag i alla fall. När Kristoffer jobbar. Weei. Bränna lite fett. JAPP!
Tänkte att jag skulle börja med någon sådan där GI mat med tips i från en tidning. Amelia. Kristoffer kom hem med en bibba papper ifrån jobbet. Just det där med träningen är ju inga problem. Men det är med hur man ska äta, rätt och fel. Bra och dåligt. Det är den vanan som är absolut svårast att knäcka. Det är inte bra med så mycket kalorier som jag får i mig på en vecka och det vet jag om. Jag var bra förra året ( innan jag flyttade ihop med Kristoffer ). Jag var bäst. Ska väl inte skylla allt på honom. Men det är ju lättast så. Hans fel alltihop 😉

Nej då. Jag ska  nog komma i trim till sommaren. Tänkt att jag skulle sola lite solarie så att man är lite brun innan alla andra 😉 Eller så tar jag vara på vårsolen. När den riktiga vårsolen kommer. Varit lite kyligt nu ute. Blåsigt och det är då det är kallt Brr.. Bort med all snö och alla is-gropar i vägarna nu! Tack!

Slut i huvudet. Det blev som sagt ingen träning idag heller.. Bandyn jue!
Ska koncentrera mig på den nu 🙂 och läsa bloggar. Samtidigt. Jag kan så mycket.
Som Lotta på Bråkmakargatan ” Jag kan nog allt. Ja, jag kan allting tror jag ”.

2 thoughts on “Bollnäs – Sandviken. Nu gäller det.

  1. Så skönt att vara igång med körningen. Bra tänkt med lektionerna. På ”vår” körskola kunde man stå utan lektioner eller få vänta jättelänge om man inte bokade direkt. Väldigt retfullt när det går bra vet jag att yngsta fröken tyckte.

  2. Du är allt en rikgit Lotta på Bråkmarkargatan du Turez .,..ha ha haa … och kommer ta körkortet på ett litet kick.

    Och nu hoppas vi också förstås att Bollnäs skall vinna fast jag inte har en susning om bandy … egentligen … men för din skulle så.

    Det är svårare att hålla vikten när man är två och man skall laga mat för två. Det märker jag när Mannen är hemma längre perioder. Inte för att jag kan skylla på honom att jag har gått upp men ändå .,..

    Kram och nu håller jag tummarna för Bollnäs!

Tack för att du har något att säga!

