Mycket på en och samma gång!

Första dagen på praktiken gick med bravur. Mycket nya intryck som tas in och min skalle är lagom trött nu. Klockan är nio och det är Hollywood fruarna på tv. Jag blev väldigt bra omhändertagen av personalen på skolan där jag är. Verkligen. Blev visad till kaffet det första som hände, det är ju verkligen härligt! Haha. Dom vet väl själva att det är viktigt med kaffe så då är det ju bra att veta vart man får tag på det. Blev två koppar idag. Ska väl gå 8 – 15 med undantag för vissa dagar då. Så det är väl ganska bra får jag lov att säga. Idag visste jag ju inte när jag skulle börja men chansade på klockan åtta och det var väl rätt, om jag ville vara med på möten. Men det skulle jag tydligen inte vara så satt i personalrummet och kollade på nyhetsmorgon och drack kaffe. Så det var ju en lugn start.

Efter att jag kom hem så gick vi till körskolan för att snacka om betalningen och så för körkortet och efter massa information och en typ inskrivning så är det snabba ryck. Imorgon ska jag börja köra. Bokade dubbelpass direkt. Både för imorgon och för på torsdag. Så här ska det köras. Jag förklarade vad jag hade som mål att klara körkortet på och det är ju innan sommaren. Så förklarade dom hur de tyckte att jag skulle göra för att nå mitt mål samtidigt som jag fick berätta hur jag hade tänkt mig det. Och det ska nog gå med intensiv körning samtidigt som jag läser teori hemma i samma takt som med körningen så att det klaffar vid samma tillfälle. För teorin är lika viktig som körningen. Har kollat igenom körkortsboken och studiehäftet. Pluggat in lite skyltar. Mycket nytt.

Jag har ju sett de flesta skyltarna men kanske inte riktigt vetat vad de betyder. Men nu vet jag minsann. Det ska  nog gå bra. Jag går plugga teori när jag har tid. Typ om kvällarna efter att jag har varit och kört och på de dagar jag inte kör. Det är nog inga tvivel på att jag någon gång i mitt liv kommer få körkortet. Jag hoppas, verkligen hoppas att det blir nu innan sommaren. GÖTT liksom. Sedan är det att ge sig ut på biljakt 🙂 Det är ett senare problem, nu är fokuset på att ta körkortet. Mitt i allt detta ska jag hinna träna också! Gah. Det fixar jag!!

I morgon kommer jag säkert inte orka blogga. Inte när jag liksom har allt nytt som är på praktiken, direkt efter det ut å köra och sen ska jag och Kristoffer käka mat och sedan träna. Och vi är inte klara förens nio säkert. Då vill jag sova!! Men jag är ju ändå ingen höjdare på att blogga varje dag. Men det är så mycket och när man har en lugn stund så orkar man inte. Men nu kände jag mig tvungen. Eller jag ville skriva av mig om vad som är på g. Nu får jag ju äntligen börja med mitt körkort. Jag väntade ju på körkortstillståndet i en evighet. Men nu så! Weei. Håll tummarna för mig i morgon vid fyra tiden för då ska jag ge mig ut på vägarna. Prova på lite. Jag har inte suttit bakom ratten på typ 6 år. Och då var det under en intensiv tid men sedan så slutade jag bara. Fråga mig inte varför. Sen när jag var taggad att börja med körkortet igen så var ju jag å min kompis Simon med i en bilolycka. Så då var man lite rädd för trafiken ett bra tag efter.

Men nu minsann, nu är jag redo och jättetaggad och vill verkligen fixa det här utan att kugga. Även om jag får ha det i beräkningarna med ekonomin och sådant där. Så att jag inte bara tar för givet. Målet är ju att det ska gå direkt med både teorin och uppkörningen! Det är ett senare problem… Det får ni reda på när det väl gäller! hejja mig, here we go!

Nu ska jag göra kvällen och slumra sött på huvudkudden sedan. Hoppas jag sover bättre inatt än vad jag gjorde natten till idag. Jag var orolig för att försova mig och vaknade hela tiden och trodde jag hade just det, försovit mig. Men det gjorde jag ju inte! 😉

Hoppas ni har haft en bra måndag! Måndagarna är ju lite sega. Min har gått fort, otroligt fort. Godnatt! 🙂

3 thoughts on “Mycket på en och samma gång!

  1. Grattis till praktiken!!! Gud vad härligt att sätta igång med körkortet, det blir som en befrielse när det äntligen är klart vill jag lova. Sen kan du och jag vara med i ”Sveriges värsta bilförare” hahaha. Snart kommer du hiit:D

    • Tackar, tackar! Nu har jag kört första lektionen och det gick bättre än förväntat.. Jasså, värsta bilförare…? Kör du så dåligt ? Hahaha

  2. Vad bra att du blev bra mottagen första dagen så där. Man kan ju känna sig ganska vilsen annars.
    Lycka till i fortsättning och med körningen också föstås!

    Kramar!

Tack för att du har något att säga!

