Fy fan för dåligt funtade människor.

Idag tycker jag att jag har varit duktig. Framför allt aktiv! Först va det möte med jobbcoachen, sedan shopping av underkläder, in på AF och fixa min profil där, hem å äta lunch och ringa till min praktikplats. Sedan bara invänta Kristoffer för att gå till körskolan ( där de bad oss återkomma på måndag ), till affärn och sedan hem. Och hemma så måste man ju göra alla plikter som diska, laga mat och städa och ha sig. Har plockat undan lite. Vi åt nyss så nu får jag äntligen sitta ner och ta det lugnt!

Körskolans ordinarie receptionist hade semester så hon som stod där nu kunde inte svara på våra frågor så nu får jag vänta ÄNNU en vecka. Ska bli skönt att bara sätta igång med körkortet… SNART! Hoppas jag…

På väg hem ifrån affärn så ser vägen ut så här:


Så himla underbart med allt hundbajs.. Åååh vad jag älskar att se all skit… Dessutom låg det högar vid affärn som folk gått i nu när de töat och bajs som ligger under kommer fram så trampas det tydligen i det också. Jag som är medveten om all skit som ligger under och på snön kollar vart jag går. Man kan ju hoppas att fler är lite mer noga med vad de sätter fötterna.

Dessutom så verkar allt hopp om denna jävla mänskligheten bortom allt. Såg ett nyhetsklipp på aftonbladet.se att en man som är rullstolsbunden blev misshandlad av några ungdomar i en hiss i Sydney. Så jävla dålig stil och ja, som hans tjej säger i klippet ” Jag blir illamående ” det är precis vad jag med blir. Så jävla dålig stil, USCH! Jag förstår inte hur de själva tänker, hur de kan leva med att de slagit ner den där mannen. Jag blir så upprörd! Jag är en sådan person som bara vill alla väl och kan inte ens tänka mig hur funtad man måste vara för sådana brutala övergrepp!!

Själv ska jag praktisera som kamratstödjare i tre månader. Inte misshandla alla skolans elever. Eller det är kanske det man gör nu för tiden? Jag som är så pass mycket äldre än eleverna på den skolan jag ska vara på, jag har ju en chans. Kan ju slå ner flera stycken av dom på en gång. Tufft ju! Så oerhört cool jag är då. Det är fan mycket coolare att stå upp för andra om man ser någon bli misshandlad/mobbad. Säga nej till sådant man inte vill. Det är tur att alla är olika, men i detta perspektiv så är det fan synd att fler inte tänker lite mer som mig. Usch.

Ska titta på Efterlyst ikväll också. Då lär man bli ännu mer upprörd över hur människor kan göra. Råna, misshandla, mörda, sexuella övergrepp osv! Ibland är det så pass att jag inte kan se hela efterlyst för att det är så jävla ruttet av människor att skada andra på olika sätt! Jag avskyr sådant. Det är det nog många som gör men långt ifrån alla eftersom att brotten begås. Jag som vill bli polis ( bland annat ). Om folk inte är brottsliga så skulle ju polisen inte har något jobb. Fast det kanske är bra i det dåliga. Om man säger som så att poliserna bli arbetslösa om brott inte begås så är ju det synd, men bra att det inte längre finns brott. Det är ju bara rena drömmen.. Att det inte skulle begås brott längre. Hallelulja!

Nog om det!
Nu ska jag titta vidare på nyheterna 🙂 Ha en bra dag/kväll.

One thought on “Fy fan för dåligt funtade människor.

  1. Du med … hoppas du hade en bra kväll och ha en bra dag och kväll idag. Det vore verkligen toppen om fler vore som du, Turez, och inte slappisar som inte tar upp efter sina jyckar, inte tänker på sina medmänniskor . Du kommer verkligen att passa som kamratstödjare. Bättre kamrat kan man inte få …

    Som sagt … Ha det … som Sonen säger och hoppas hoppas att du slipper vänta alltför länge med att börja köra …

    Kramar!

Tack för att du har något att säga!

