Vi har listan!

Lunch – spinningen idag gick strålande. Glömde den lilla handduken men klarade mig ganska bra ändå. Visst svetten sprutade men det gjorde det ju på alla så jag var ju inte direkt rädd för att svettas. Härligt att börja dagen på en högpuls. Benen var inte lika spagettiga som de brukar vara, de kanske har fått lite mer musklatur. Vem vet?! 🙂

När Kristoffer kommit hem ifrån jobbet så var det dags att gå till kuratorn. Det gick bra och vi ska hädanefter gå på familjerådgivningen. Vi ska ringa och boka tid där och gå där nån gång för att känna på hur det är och hur mycket parterapi vi behöver. Vi får se hur det bli i vårt fortsatta samliv. Sökandet efter tilliten. Vi kämpar på. Ett som är säkert är ju att vi vet att vi vill vara med varandra, nu är det bara hur vi ska fortsätta för att det ska fortsätta. Hur Kristoffer ska göra för att bli av med det beroendet till porrsurfandet och chattandet som han verkar ha. Vi får se vart det här slutar…

Jag hade en del saker som jag skulle vilja ta upp här på bloggen men det har fallit bort lite verkar det som. Jag vet i alla fall att det ena var att jag ville uppmärksamma alla som är ute och går, kör, cyklar osv att ta det lugnt. Det är blixthalka. Nu när det har töat och så där så blir det halt, halt. Jag har nästan drattat på ändan. Men jag har ju god balans så jag har klarat mig än så länge ( peppar, peppat ta i trä ). Jag vill ju inte att ni ska ramla och slå er, man kan verkligen slå sig riktigt illa om man halkar. Aj aj aj.

Jag har gjort ett slags eget kollage över aftonbladets listor som de verkar hagla tätt med.

Dom verkar ju ha listor för allt. Precis allt. Och det verkar ju viktigt. Ibland har de listor över de dyraste husköpen i ditt område, dyraste hyrorna i ditt område, billigaste husen. Listor för allt och åter allt. Snart kommer väl listor på vart de bor flest tjocka människor. Kanske det är i ditt område? Akta dig för dom……… ( ironi ).
Varför vill man lista upp allting?

Och som den ena listan som jag har här uppe på bilden. Så många har Megan Fox legat med. En lista på det. Vem fan bryr sig och vem vill veta? Inte jag i alla fall. Jag antar att de kör på sina listor för att de verkar gå bra, en del människor vill ha listor för allt och då är det ju bra att aftonbladet tillgodose de människorna med det, eller hur? 🙂

Idag var det tacos på menyn. Efter kurator samtalet så gick vi till affärn 🙂 Det var där vi bestämde vad vi skulle äta. Jag tycker det är jobbigt att ifrån dag till dag inte veta vad man ska äta. Sedan när man sitter där med en kurrande mage så blir det oftast att man bara slänger ihop någonting som går fort. Ibland så bryr man sig inte om, om det smakar gott bara man blir mätt. Det är ju ett privilegium det också.

Och jag måste rätta ett litet fel ifrån förra inlägget. Jag påstod igår att jag skulle titta på Dejting in the dark. Men det var ju inte igår. Utan det är nu, precis nu, på tv. Kanal 5! Intressant vad utseendet kan göra mycket på dejter. Då är det ju bra att de träffas i mörkret och sedan få se varandra…. Sedan dissa varandra för att människan de träffat inte ser ut som de hade föreställt sig. För man har ju en mental bild. Då kan man ju bli besviken. Nu ska jag intressera mig för programmet så att jag hänger med. Jag får komma på vad det var för viktiga saker jag ville skriva om idag, så att jag kan skriva om det imorgon!

Hoppas ni har en bra kväll! Och att ni har haft en bra dag över huvud taget! Imorgon är det onsdag. Då ska jag knipa en plats på nästa veckas steppass, de verkar ju gå åt som smör så man får vara ute i tid.

3 thoughts on “Vi har listan!

  1. Vad bra att det kändes bra där hos kuratorn och att ni skall försöka med den här familjerådgivningen. TILLIT är det vackraste ordet … näst KÄRLEK … tycker jag. Och så viktigt också för kärleken. Allt kommer att gå bra. Du och Kristoffer ger varandra en chans … Kristoffer genom att försöka bli av med sitt beroende och du … genom att våga känna tillit igen. Åh vad ni är fina och mogna och fina …

    Sen snabbt över till detta list-hysteri. Listor på allt och inget. Jag har länge tyckt att det varit fånigt och fullständigt onödigt. Varför skall jag veta vilka hus som har kostat mest i just mitt område, varför skulle det vara intressant att veta hur mycket eller lite folk tjänar i Stockholms innerstad t ex eller hur många säng-kamrater den och den kändisen har haft.
    Det blir mindre och mindre att verkligen läsa … mindre intressanta artiklar och ja … Vi får läsa här i bloggvärlden och hitta våra favoriter … utan att inbördes lista dom. För det behövs ju verkligen inte.

    Kram på dej!

  2. Ping: RSS « SKATANS TANKAR

  3. Så skönt att ni kom iväg! Dessutom håller jag med Skatan om att ni är verkligen mogna som tar tag i er relation. Tänk om alla gjorde så! Hoppas att allt ska lösa sig på bästa sätt!

Tack för att du har något att säga!

