Sony Ericsson Satio.. Är min.

Fredag idag. Känns absolut inte som det. Gud vilket underbart väder det har varit idag. Och det har varken Ville eller jag  varit sena att dra nytta av. Klockan halv nio så var jag i C-hallen och redo för att skaka loss. Eller ja, på ett träningspass. Så himla otränad jag är. Känner mig så svag haha. En gång i tiden var jag stark som en oxe ( nästan ). Men jag ska allt bli det igen. Det är ju träningen som ska göra mig stark och tränar jag regelbundet och så, så kommer det ju bara gå bättre och bättre.

Roligt var det i alla fall. Jag har börjat känna mig lite mör i kroppen nu på kvällsningen av morgonens träning. Bara härligt och ett tecken på att jag har rört på mig. Men åter till solen. Ville älskar ju solen. Så fort den är framme så ligger han ju och verkligen lapar i sig sol. Jag stod å njöt vid fönstret jag också. Jag ville inte direkt sitta på balkongen å lapa sol för det är fortfarande kyligt ute. Dock blir det ljusare om mornarna och längre sol om dagarna. Det gör en gladare och dagarna nästan lite längre 🙂 Härligt.

Igår fick jag min nya mobil!! Satt och fixade med den mest hela kvällen. Idag har jag provat kameran lite extra. På Ville som lapar i sig sol 🙂
Den nya mobilen är en Sony Ericsson satio ( den ser rosa ut där, men den är röd ). Än så länge tycker jag att den är bra. 12 megapixel kamera!


Ville kan verkligen det där med att göra en pose.
Lapa sol, lapa sol.

Det är tydligen tröttsamt att ligga och sola!

Ack så söt han är, eller söt, snarare stilig! Gosiga lilla Ville!

Ni kan räkna med lite fler bilder nu när jag har en sådan bra kamera i mobilen. Det är nästan omöjligt att misslyckas med ett foto nu ( om det inte är så att motivet är fult i sig ).

I morgon vid lunchtid eller något så ska jag och Kristoffer till simhallen och simma lite! Ska bli härligt även om det är lite motigt att gå å bada när fläsket hänger ( fast det gör det egentligen inte, det bara känns så ). Fast håller jag mig i vattnet så ser ju inte så många andra det 😉

Idag så undrade jag vad Göran Persson gör idag. Man kan ju inte läsa så mycket om honom i tidningarna, ingenting alls vad jag kan se längre. Skönt för honom förvisso. Han lever nog livet på de pengar han har. Ha för mig att han bor på en herrgård, hur härligt kan inte det vara? Han skottar nog bort snö ifrån sin infart så att han kan glida i sin bil. Undra om han skottar bort snön på taket så att inte hela herrgården brakar ihop. Då skulle han nog med all säkerhet hamna på löpsedeln 🙂

Val i år. Det har ju börjat lite smått med valfrågor för de olika partierna och hur de kommer styra om de kommer till makten. Det där med hushålls nära tjänster verkar hett. Jag ska försöka vara ganska insatt innan jag lägger min röst, sist så var jag inte så värst insatt. Då röstade jag mer som jag visste att pappa skulle göra. Jag ska försöka hålla koll på olika människor. För man ska ju kryssa i olika personer som man vill ska leda ditten och datten, så som jag fattat det. Här ska jag bli politisk…. Eller i alla fall politiskt insatt. Kolla på lite debatter och så framöver. Vet ni vad ni ska rösta på inför detta valet?

Det där verkar ju känsligt. Jag tycker att man kan säga vad man röstar på. Jag har en och annan i min släkt som verkligen vill tiga om vad de röstar på. Vad är det att skämmas för? Står man inte för sitt val då eller? Det är bara löjligt. När jag har bestämt vad jag ska rösta på så tänker jag inte hymla utan säga vad jag röstade på och också säga varför. Dumt att rösta blankt också. Det är ju inte att lägga en röst. Jag vet att politiska debatter kan bli väldigt hektiska när det är två olika åsikter som förs fram, men det är ju det som är så underbart med politik och olika åsikter i allt. Även om det inte handlar om politik. Att man kan tycka som man vill och verkligen våga stå för det.

Inte alla som kanske vågar det, och det är synd. Tycker livet blir roligare då när fler gör sig hörda. Annars hade ju ordet debatt inte funnits!

Nu ska jag låta kvällen komma. Kanske blir att kolla på en skräckfilm ikväll. Kristoffer vill ju att jag ska bli så rädd så att jag inte vågar sova knappt. Just för att jag ska ligga som klistrad mot honom hela natten haha! Det blir varmt som sjutton då!
Hett i sänghalmen! Olala..

3 thoughts on “Sony Ericsson Satio.. Är min.

    • Javisst! Härligt, härligt. Världens träningsvärk idag vill jag lova.. Fast det var mest efter corepasset igår. Klart att Kaninen jag fick av dig är på plats 😀

Tack för att du har något att säga!

