Träning, träning, träning!

Klockan är tio och min mage säger till mig att det är dags för lunch! Det hör inte till vanligheterna. Gick upp vid sju idag. Hade ju möte vid nio. Även om stället jag skulle till bara ligger lite längre ner på gatan och lite mer till höger så går jag upp i tid.
Jag tycker om att ta god tid på mig och dessutom vara i tid. Så då passar det perfekt. Gick upp å käkade frukost sedan softa vid tvn. Sedan vips, så var det dags att göra sig i ordning. Jag var kanske en kvart tidig så mötet var avslutat 5 minuter över nio. Och då hade vi ändå haft möte i ca en kvart.

Det verkar lovande den här praktikplatsen. Nu ska alla andra bara säga ja. Om allt går bra så börjar jag den 15 mars. Skolorna här har lov nästa vecka. På den tiden så ska vi nog ha fått ordning på torpet. Sedan är jag personlig assistent i två månader framåt. Kommer säkert kännas sjukt att lämna det sedan. När man lärt känna personen i fråga. Vi får se hur det blir sedan 🙂

Idag har jag bokat in mig på fler träningspass. Har ju afropowerdancen idag, en annan ledare än förra veckan så ska se om det är mer fart och fläkt med henne. Sedan så bokade jag in mig på core i morgon, lunchspinning nästa tisdag igen ( så klart ) och så functional moves om en vecka. Och så ska jag försöka få med mig Kristoffer någon gång här emellan på gymmet. Han har ju faktiskt också gymkort nu! Blir väl kanske simning till helgen eller så. Tillgång till simhallen ingick i alla sorters träningskort så det var ju bra! Det är ju en bra träning det också… Som ni märker, här ska det brännas fett och en del muskelbyggning blir det ju samtidigt.

Känns som om att det händer lite mer i vardagen nu så man slipper tänka på allt annat som annars våldgästar mitt huvud. Jag försöker se framåt, det är det jag är bra på. Det är tråkigt att sitta fast i det förflutna hela tiden även om det har en förmåga att skölja över mig och dra ner mig igen. På något vis tar jag mig alltid upp, jag är gjord på det viset.
Vägarna är jobbiga att gå på men nödvändiga att vandra. Hur roligt vore livet utan motgångar? Det är väl dom man lär sig av? I alla fall jag!

Lilla Ville sitter här nedanför soffan och tittar på  mig. Jag tror han vill kelas lite. Vill han inte det så vill han busa. Hans ögon har i alla fall något i kikarn. Ska se om jag kan göra mig lite gröt kanske å käka som lunch. Ikväll blir det fiskpinnar och potatismos!

3 thoughts on “Träning, träning, träning!

  1. Den där praktikplatsen låter verkligen spännande. Jag tror du kommer passa jättebra som personlig assistent … och hoppas att allt går vägen nu också.

    Jösses vad du tränar. Jag är nästan liiite avundsjuk. Jag hade tänkt börja … och så fick jag det här diskbråcket. Efterklok. Kanske hade det varit bra att ha haft en muskelkorsett innan men läkaren sa i och för sig att det inte hade gjort någon skillnad i det här fallet …

    Men det är alltid bra att ”hålla igång” och ha många roliga järn i elden för att också hålla ”mörka” tankar i schack … slippa tänka för mycket på sånt som varit. Ja, du vet … tänka framåt precis som du säger.

    Kramar får du förstås!

Tack för att du har något att säga!

