En härlig helg, med dessa ord.

Jag ska berätta om fredagen den här söndagen!
Frida kom ju som bestämt hit och vi skulle se Engmans Kapell. Vi laddade hemma hos mig. Jag hade blivit ombedd att baka mina berömda kärleksmums. Frida kom på förmiddagen just när jag stod å bakade som bäst. Så fikat fick bli senare. Den som väntar på något gott. Mmm. Satt å snackade skit och om kärleken. Lagom tills Kristoffer kom hem ifrån jobbet gick vi ner på ”stan” för att inhandla lite öl på systemet. Sedan hem igen.

Jag gjorde mig en Rosa Pantern efter några öl. Frida tyckte det gick sakta för mig att få ner min Pantern så hon kom på ett trix.

Ställa glaset stadigt mellan bröna och dricka på det viset. Då ställer jag ju inte ifrån mig glaset och glömmer det.
Hett…


Engmans Kapell….

Det var verkligen blandande åldrar och det var för en gång skull skönt med 40 och 50 plus folk. Kändes roligare till Engmans Kapell. Småttingarna på 18 år var bara dryga. Tänk så gammal jag känner mig haha. Härlig stämning i alla fall. På vägen hem så ändrades den där stämningen. På vägen till tupps ( där Engmans Kapell skulle spela ) så luktade det bastu. Lika så på vägen tillbaks. Skumt tyckte vi och kollade oss omkring. Det var precis vid kyrkogården.

Bakom snöhögen så ser vi att det ryker. Jag klättrar upp och förklarar för Frida vad jag ser. Det är som en betongkista med en sladd ifrån och det ryker vid det. Jag gick ner ifrån snöhögen och vi gick in på en närliggande gångväg som var upp till den där rykande metall/betongkistan. Vi vågade inte gå allt för nära och det var riktigt läskigt då vi inte visste vad det var, varför man gjorde så. Vi försökte komma på massvis med olika anledningar men ingen kändes riktigt stämma.

Dagen efter ( igår ) så gick vi dit igen för att verkligen kolla va det var då vi inte hittade något på nätet när vi kom hem om det… Tog en bild så att någon av er kan förklara varför man gör sådär.. Där någon är begravd, bastu luktade det säkert av den kista som redan ligger där i. Någon som ska begravas i samma grav som någon annan? Varför inte vänta med att begrava tills marken inte är frusen? Det ångade och höll på hela natten och när vi var där på tidig eftermiddag dagen efter… Någon som vet?

Efter att vi tittat till kistan igen så hade vi planerat att gå till Max å käka. Men det var precis fullt där så vi gick till en närliggande pizzeria och åt istället. Där var vi tills Frida skulle åka hem med tåget! Tack för den här gången liksom 🙂
Där efter så gick jag och Kristoffer på ”stan” och köpte lite saker. Tex ansiktsmasker…

Jag tog mig ett bad med masken på så fort vi kommit hem!

Sen när jag vilat mig lite så gick vi till affärn. Men innan man kunde bege sig var man ju tvungen å plåta söta Ville som är så ståtlig och söt!

Min lilla bebis! Tänk så härligt att du kom in i vårt liv och förgyllde de vi själva inte kan lyckas med!
Han är alltid extra söt så man inte kan låta bli honom. Det är hans trick för att lura in en i hans fälla så att han lätt kommer åt oss när han vill busa. Vips så har han oss i sina klor! Men han tar oftast inte i så det gör ont. Han vill bara leka lite! Sötnosen!

Idag ( söndag ) är det bandy. Står fortfarande i valet och kvalet om jag ska med. Tror jag blir hemma, men man vet aldrig. Tydligen så skulle matchen visas på tv, det är vad Kristoffer säger i alla fall. Men jag kan inte se i tvtablån vart matchen ska visas så vi får se. Kanske bara ska vara hemma med Ville å äta mer kärleksmums!

Hoppas eran helg har varit bra, det har min… 🙂 Mestadels, förklara mer imorron eller senare 🙂

En bra låt!
Fast ni kan ju bortse ifrån Tiger Woods grejen bara nu. Hittade inte låten på youtube utan det dära! Lyssna bara 😉

2 thoughts on “En härlig helg, med dessa ord.

  1. Helgen har varit bra men utan någon rosa panter. Lite gott vin men glaset fick stå kvar på bordet. Lugnast så 😉

    Din helg verkar ha varit riktigt mysig och bra!

  2. Sååå … jag förstår att du kanske har bestämt dig nu … och kommer att ta det där svåra steget. Att gå. Eller har jag missförstått budskapet?

    Det är ett stort steg att ta och då är det ju skönt att ha haft en så härlig helg … jag tyckte placeringen av glaset var bra uttänkt. Själv placerade jag mitt på min mage (fast inte med alkohol förstås då) när jag var gravid med tvillingarna och magen stod rakt ut och var så stor att jag inte ens såg knäna …

    Det var läskigt med den där kistan. Undrar vad de höll på med? Har aldrig hört talas om något liknande. Så skulle man inte vilja bli behandlad … även om man var död … om det nu fanns ett lik i kistan???

    Din Ville är verkligen en riktigt sötnos … och är väl skön att gosa med förstår jag.

    Jag tänker på dig och så får du en stor KRAM!

Tack för att du har något att säga!

