Nystädat och solen skiner!

Phu! Nu har jag städat här hemma. Alldeles själv. Skulle ha städat tillsammans idag men jag tänkte som så att vi har annat att göra i eftermiddag när han har slutat jobba, så det bästa vore om jag gjorde det innan han kom hem. Och nu är det gjort och det är skönt. Tar inte så lång tid att damma, dammsuga och torka golven egentligen. Ännu fortare går det ju när man är två. Lika härligt som alltid med nystädat. Får se om Kristoffer ens märket att dammråttorna är borta när han kommer hem.

Igår gjorde jag mest ingenting på dagen. Sökte lite jobb. Sökte sommarjobb på campingen jag var förra sommaren ( och förra igen dessutom ). Och det ser lovande ut för mig. Jag skulle inte kunna tänka mig en sommar utan att jobba där, det är så extremt kul! Särskilt när det finns fler återvändare. Roligt med ny personal oxå såklart.

Solen skiner nu om dagarna. Kanske är det som spelade in lite på mitt humör och jag kunde städa hela lägenheten själv. Inte vet jag. När jag gick omkring och vattnade blommorna igår så upptäckte jag att i sidan av gångvägen utanför där vi bor ( där skotrarna brukar köra ) så hade nån skola anordnat skidspår. Först så trodde jag bara att den unge skidåkaren tyckte det var roligt att åka skidor och tog skoterspåret som spår. Sedan så såg jag bara fler och fler komma och anade då att det var något arrangerat. Roligt såg det ut iaf så jag passade på att plåta! hihi.


Här går det undan 😉

I eftermiddag så ska vi handla massa mat och så. Fylla på lite. Får se vad som mer händer. Skulle vilja gå till systemet. Jag och Frida ska ju på lite partaj i morgon då vi ska se Engmans Kapell. Ser jag fram emot! Veckorna går verkligen fort just nu. Det är redan fredag i morgon. Känns som om att det bara vara i går som man släppte taget om förra helgen och började på ny vecka. Icke sa nicke. Vad händer för er i helgen då? Ska ni på någon middag, ha fredagsmys, eller vad? 🙂

Nu ska jag slänga mig i duschen och sen äta lite! Det är ju också dagens fråga, vad ska man äta ikväll?

3 thoughts on “Nystädat och solen skiner!

  1. Tänk vad lite sol kan få en att göra … att städa en hel lägenhet själv ! Jag tvivlar på att solen skulle kunna få mig till just det. Men inverkan på humöret har den allt. Man blir glad gladare gladast när solen skiner.

    Hoppas hoppas du får sommarjobbet … det vore ju f*n annars eftersom du ”kan” jobbet redan och inte behöver läras upp.

    Så … det är klart du får det!

    Kramar!

  2. Söka jobb.. Vad jag känner igen mig i dig! Jag la ner 2timmar i en ansökan i förrgår, men fick svar idag att de inte tänker tillsätta tjänster alls. Man blir ju bara så jävla irriterad… 🙂

  3. Ibland är det lika bra att städa själv och få undan råttorna. Sedan kan man göra något roligare tillsammans. Hoppas att du får napp på campingen denna sommar också!

    Ha en finhelg!

Tack för att du har något att säga!

