VARNING för Teliamejl, bedragare!

Idag så begav jag mig till gymmet. Var där vid halv elva. En lugn period med mest pensionärer och pumpkillar. Vid elva började ett spinningspass för de som hade anmält sig. Jag blev bra sugen på att medverka men jag tar det på tisdag. Jag vill nämligen träna på förmiddagen och då passar det alldeles utmärkt med spinning klockan elva, en tisdag! Så det längtar jag efter. Det var som en chock att vara så varm och sedan komma ut i det kalla, ruggiga vädret. Väl hemma så blev det duschen. När jag klippte mig så köpte jag ( läs, Kristoffer ) en dyr burk med hårinpackning till mig. Man behöver ytterst lite för att få över hela håret. Burken gled ner under en obevakad sekund och plask så låg det en hel del i badkaret. Lite försökte jag rädda resten fick vara.. Så är väl typ halva burken kvar. Surt värre. Jävligt halt också dessutom!

Blev besviken och svor som bara den. Som tur var är det ju ändå ganska mycket kvar, eftersom att man bara ska ha ytterst lite. Får väl bara köpa en ny helt enkelt….. Som är så billigt.. Tur att Kristoffer är rik hihihi.
Har spelat The Sims lite idag också men är inte lika mycket sittandes med det som första dygnet så jag är inte så beroende längre. Det är ju skönt. Så att jag inte bara sitter och sitter och sitter. Drömde om The Sims härom natten och då har det väl gott för långt haha.

I detta inlägg så skulle jag vilja uppmärksamma er alla som har telia. Aftonbladet. se rapporterar om bedragare som mejlar och vill ha ens kontouppgifter på telia för att de ska göra några uppgraderingar och så vidare. Ni som är så dumma å går på sådana saker, gör inte det den här gången!! Ville bara vara lite snäll och uppmana alla att inte åka in i sådana där härvor!

På fredag ska jag och Frida på Engmans Kapell som spelar här i Bollnäs. Inga jag lyssnar på i vanliga fall men det är i alla fall lite folkmusik.

Men jag blir så glad av den sortens musik. Känns lite somrigt på något vis. Man är glad, vädret skiner, det är varmt och man dricker kalla drycker! Lätt solbrun och bara njuter! Fast på fredag lär det inte vara så. Då är det snöstorm ute, kalla drycker och varm i hjärtat i stället. Hoppas på lite drag och glada miner. Sedan vad medelåldern kommer vara spelar mindre roll! Jag och Frida hittar ju på något och det är ju huvudsaken! 100 spänn + dricka kommer kalaset gå på! Billig underhållning 🙂

Nu fick dom lite reklam också, Engmans kapell!

Annars händer det mest ingenting i veckan.. Inget som jag vet nu i alla fall, sedan kan det ju hända en del ändå.
Snart har Kristoffer löning och det gillar vi haha. Jag är ju ”hemmafru” i nuläget. Tills jag hittar en sysselsättning. Det är väl det jag sysselsätter mig med om dagarna men man kan ju inte direkt söka samma jobb 35 gånger heller? Eller det är kanske det man ska göra…

Nu ska jag läsa lite andra bloggar. Du kanske har lite tips? En ny blogg som jag har hittat är Lady grey.
Hon skriver väldigt bra. Och sedan har hon trubbel i kärlekslivet, precis som jag. Antar att det är det som gör den lite extra tilltagande just nu! Även om den är bra i övrigt också. Besök den vettja!

2 thoughts on “VARNING för Teliamejl, bedragare!

  1. Jag förstår inte hur lättlurade en del människor är. Just nu finns det visste en liga med falska poliser. De vi ta med dina värdesaker för att fotografera dem… Ibland måste men tänka lite logiskt och ifrågasätta. Men det är säkert någon som trillar dit ändå…

    Tack för tipset!

  2. Hoppas du får jättetrevligt och kul och får lite ”sommarkänsla” nu när kylan aldrig verkar ge sig (även om just jag har det vårvarmt just nu) när du lyssnar på Engmans kapell.

    Det där med hårbalsamet eller inpackningen eller vad det var … det har hänt mig med en gång. Man blir verkligen inte glad … helt klart. Ganska så urförbannad. Och så blev det ju halt så man knappt kunde stå på benen sen …

    Jag går inte på nåt lurendrejeri … på nätet i alla fall. Med folk öga mot öga kan jag nog vara ”godtrogen” men man lär så länge man lever … heter det ju … så något har jag lärt mig, tror jag.

    Massor av kramar>!

    Nu skall jag kolla Lady grey …

Tack för att du har något att säga!

