The Sims beroende… Igen.

Igår började jag och Kristoffer spela The sims 3 på våra datorer. Sist jag spelade var jag som besatt och timmarna gick framför datorn. Allt för att min Sim skulle bli bäst på allt och kunna göra allt möjligt! Ni som spelat spelet förut vet ju vad det går ut på. Man ska bygga ett hus ( köpa en tomt, ett möblerat hem etc ), fixa i ordning det och leva i det, skaffa jobb, vänner och så vidare. Som i vanliga livet fast i ett spel.

Började spela igår vid ett tiden. Sedan blev det mörkt och magen började kurra. Jag frågade Kristoffer vad klockan var och ja, hon hade blivit halv åtta på kvällen! Det var bara till att sätta igång med käket och äta! Så kan det gå när man blir beroende av något. Har suttit och spelat i dag också. Hittat lite fusk på en sida så att jag är miljonär hela tiden! Jobbigt om man inte kan köpa allt liksom. Idag så tvingade jag mig själv att slita mig ifrån spelet och gjorde lite nytta. Diskade, städade lite och tvättade. Sedan när Kristoffer kom hem så begav vi oss till affären. Jag har spelat till och från idag alltså och nu håller jag på med lite mat. Det blir någon slags kycklinggryta med egna klyftpotatisar! Det kommer bli så himla gott, det har jag på känn!

Ikväll vet jag inte vad som händer, troligen så spelar jag lite The sims 😉 Det är väl så mycket som händer i mitt liv just nu. Jobben verkar inte rulla in så det är trist. Söker de jag tycker att jag kan behärska och se mig för. Vi får se vart det leder. Kollar även potentiella utbildningar. Lokförare står högt i kurs även om det inte verkar vara det roligaste yrket så här års när det är massa, massa, massa förseningar. Samtidigt så tycker jag att resenärerna få ha lite överseende med att det blir så. Även om jag vet att det är frustrerande när man ska någonstans och man inte kan vara framme i tid. Hellre att det blir försenat än åker när det inte får åka och det händer en olycka.. Eller hur?

Ny vecka, nya tag. Imorron ska jag träna hade jag tänkt ( om jag inte fastnar i sims ). Ska bli härligt å röra på döfläsket! För att gå ifrån en sak till den andra så har det varit strålande sol idag. Kyligare dock, men ändå så ljuvligt med solstrålar! Tänk när våren kommer och man bara längtar att promenera i skogen och känna alla dofter och fåglarna kvittra ( gud vad jag låter kliché nu ). Det är minsann tider det! LÄNGTAR ( med stora bokstäver ).
Nu ska Kristoffer ladda för en omgång Sims ser jag. Det gick inte å spara på hans dator igår så han får börja om ifrån början, inte kul!

Nu ska jag fixa lite mer med maten så att den blir färdig någon gång idag…. Ha en bra måndag!

4 thoughts on “The Sims beroende… Igen.

  1. Jag förstår att du blivit ”gripen speldjävulen” 🙂 . Själv har jag a l d r i g spelat något på datorn. Jo, nu ljuger jag. Jag har lagt patiens, Harpan … men det var också längesen. Till och med av det kunde man bli gripen och sittande … tills det gick ut.

    Jag LÄNGTAR också …

    Ha en bra … inte lika insnöad tisdag som förhoppningsvis också skall vara solig!

    Kramar!

  2. Lätt att man fastnar vid Sims 😛 Jag gör samma sak. typ sitter å spelar sen kommer Yacine å säger. Bah hallå ska du sitta hela dagen eller å då har det runnit iväg några timmar 😛

    Hoppas allt är finnemang, och ja ”ballerina kladdkaka” håller jag med dig om 😉 Den är good 😀
    Ha det bra(L)
    Kramis

Tack för att du har något att säga!

