Ballerina kladdkaka

Igår begav jag mig ut i snöovädret. Det var piskande vindar som slogs emot mina kinder. Jag försökte skydda mig med luva som jag har på min jacka men inte ens det hjälpte. Det var inte snöstorm på värsta viset. Jag tror jag varit med om värre men det var ändå tråkigt väder. Väl i affären så verkade det folktomt, inga som ville ge sig ut på vägarna när snön yrade. När jag tog det lilla jag skulle ha så verkade det som om att alla ville ut ur affärn och in i ovädret för där vad det värsta kön.

Jag hade inte bråttom som jag gick runt och kollade lite i affärn och råkade plocka med mig lite mer saker, bland annat glass och choklad. Redan innan jag kom till kön så plockade jag på mig ballerina kladdkaka. Någon ny sort som man tydligen kunde doppa i mjölk. Den var jag tvungen att ta med och smaka på! Väl hemma så laddade jag och Kristoffer med ett varsitt glas mjölk och doppade varsin ballerina. Jag höll ner ballerinan kanske i 10 sekunder eller lite mer. Tills det blev lite kladdigt. Det var riktigt smaskigt! Kakan var godare när man doppade den i mjölk. Men inte fy skam utan mjölk heller! Så det kan ni ju prova på söndagsfikat idag! Om ni kan ge er ut på vägarna och köpa. Det är ju som sagt snökaous som SMHI kallar det 🙂

Snart är det en ny vecka och ett program som jag ska se imorron klockan åtta är Outsiders på femman för då ska det handla om unga mammor. Alldeles för unga om du frågar mig. Som får barn vid 15 års ålder. Jag tycker dom är starka som klarar av det. Och vilket stöd de faktiskt får av sin familj. Underbart att se. Samtidigt som tonåren tas ifrån en. Det är inte samma sak när man har barn även om de unga tjejer som blir föräldrar gärna vill påstå det. Det är deras liv som de har valt eller blivit påtvingade. När bebisen väl är ute så ändras ju alla känslor och man tycker att man inte kunde gjort något bättre. Det är väl så det är att bli förälder, känslan är överväldigande.

Ingenting är omöjligt, självklart kan man klara av föräldrarollen som barn också. Jag tycker att barn ska inte ha barn. Jag tycker att man minst ska ha gått ut gymnasiet innan man skaffa sig barn. Men det är min synpunkt och så som jag hade velat ha det för mig själv. Vad andra står i den frågan få står för dom, jag tycker inget är rätt eller fel. Det är ju bara vad man prioriterar. De som får barn tidigt får ge upp en stor del av sitt liv tidigare än andra, det måste man vara beredd på. Men alla eloge för de som klarar av det, jag tror inte att jag skulle ha gjort det som 15 åring.. Jag hade väldigt mycket problem med mig själv under den tiden. Kunde inte ta hand om mig själv och skulle definitivt inte klara av att ta hand om en liten bebis.

Vet inte vad som mer händer i veckan. Ska utnyttja mitt gratis gympass. Så svetten ska stänka. Efter det så tänker jag börja på det gymmet och gymma flera dagar i veckan. Så här ska vi börja på beach 2010! Ni ska allt få se. Längtar redan till att få sätta igång och må bra i kropp och själ. Jag ska försöka hitta mig något jobb helt enkelt. Det är inte det lättaste. Jag ska försöka. Och jag väntar fortfarande på mitt körkortstillstånd! Så att jag kan börja på mitt körkort. För i sommar vill jag kunna köra runt och semestra i Sverige. Kanske träffa några bloggvänner på färden?? Det skulle vara att få ut de bästa av sommaren. Eftersom att jag åker över halva Sverige när jag ska neråt till Kalmar så hinner man med mycket skoj på vägen. Lättare när man har bil och inga tider att passa, man kör när man vill och vart man vill! Bensinen får kosta vad den kosta vill, vi ska till Ullared har vi bestämt! Bara för att se vad alla pratar om + lite semester och se Sverige!

Det blir grymt, bara jag kunde få börja nån gång. Sedan blir det väl att titta på nått ruckel till bil 😉 Spännande. Vill i alla fall ha en 5 dörrars med bra bagageutrymme, miljövänlig, säker och dra lite bensin. Den får inte vara för stor heller, inte för mycket familjebil. Finns det en sådan? Och kostar den en förmögenhet? Vi får se 🙂

Nu ska jag smälta frukosten, även om det var en timme sedan jag åt… Ha en underbar söndag 🙂

3 thoughts on “Ballerina kladdkaka

  1. Låter som en kaka i min smak! Mjölk och choklad är liksom den perfekta kombinationen.

    Hoppas körkortstillståndet kommer snart för det är en frihet att kunna köra själv.

    Kram!

  2. Nu måste du bara få det där körkortstillståndet … (basta!) … för jag vill vara en av de där bloggvännerna som du tänker hälsa på på färden söderut mot Kalmar.

    Deeet skulle verkligenvara kul att träffa dig IRL också.

    🙂

    Kramar!

Tack för att du har något att säga!

