Planen för mitt liv.

Jag borde rengöra mitt tangentbord. Det är lite kladdigt på vissa bokstäver. Vad har jag gjort framför datorn tro?
Jag borde dessutom diska den där jävla disken som byggs på hög i köket.
Och dessutom så borde jag…. Borde jag.. Hmm. Ja, göra något med livet. Jag börjar ju bli gammal. I sommar blir jag 22.
Just nu är Ville på lådan och ska säkert lägga av en korv så att jag får ett till borde på listan, nämligen rensa kattlådan!

Jag har så mycket jag fått på skallen att jag vill bli och som jag tycker är intressant. Jag vill ge ut en bok ( och det kommer jag göra ) men kanske blir författare på kuppen? Brandman, polis, turistinformatör eller lokförare. Varför inte alltsammans? Jag har kollat på utbildningar till lokförare. Utbildningen är ca 11 månader och startar i augusti om jag inte minns fel. Skulle vara kul att köra runt på spåren 🙂 Brandmanna yrket har jag ju provat på 2007 och fick mersmak.

Min vän Catha fastnade där, på station som vi var på. I samma veva flyttade jag till Gävle och kunde inte hänga med henne på dom äventyren. Jag startade ett annat liv och det är inget jag ångrar. Polisyrket har jag alltid varit intresserad av och bara för att jag intresserar mig för andra saker betyder det inte att jag helt utesluter att bli polis. Är det så att jag hittar något annat att göra på vägen så gör jag väl det. Jag har det som mål, hur lång tid det tar innan jag är där det beror ju på vad jag gör på vägen. Och det är det som är mest spännande. Vad det är man gör på vägen. Hur man snirklade sig igenom livet och blev det man ville bli. Sedan om jag tycker jättemycket om att vara lokförare, ja då ser jag ingen anledning till att sluta där. Sedan så vet man ju inte om man ändrar sig en vacker dag.

Det är väl lite det som är meningen med livet, att utvecklas! Att finna sin väg. Ibland blir det flera vägar men som alltid leder till motorvägen där det är fullt ös. Jag ska bli 22 år. 22 ynka år kan det anses. Hela livet framför mig. Jag ser vad andra har åstadkommit sedan studentens glada dagar 2007. Man avundas ingen, glad för deras skull och att de vågar saker man bara kunnat drömma om. Ge sig ut i världen på resande fot. Det spåret har jag också varit inne på. Men när jag väl fick chansen så backa jag ur, samtidigt så var det turbulens i mitt liv så det passade sig inte riktigt. Men än är det inte för sent. Inget är för sent, det är aldrig för sent. Det är bara för sent så länge man sätter den spärren för sig själv ( undra hur många gånger jag skrivit för sent i det här inlägget nu ).

Vi får se. Jag har en del planer i alla fall. Jag har inte lagt hela livet på hyllan bara för att det är lågkonjunktur och svårt att få jobb. Man måste kämpa för att komma någonstans, så är det alltid. OM man vill komma någonstans vill säga. En del väntar på ett bananskal eller en räkmacka. Lycka till säger jag! Jag vill kämpa för det jag vill, inte glida på andra. Det är bara sådan jag är.

Jag skulle också vilja inflika med att jag är trött på OS. Jag bryr mig bara vad de blir för resultat. Aldrig att jag sitter uppe hela nätterna för att kolla på det. BLÄ. Och så va det skrivet. Behöver jag inte ägna mer tid åt OS. Ni är nog lika less som jag att höra om det….

Andra intressanta saker är att jag känner mig naken utan nagellack. Förut var jag en tjej som ratade nagellack även om jag hade 10 st olika färger hemma i badrumsskåpet som jag delade med fyra andra. När jag flyttade så blev alla de där nagellacken kvar och jag saknar dom inte förens nu. Nu när jag hela tiden använder nagellack. Just nu har jag en skrikande rosa färg på mina tånaglar. Vad läckra fossingarna blir med lite färg. Annars är fötter det äckligaste jag vet.
Nu har jag någon mörk blodröd nästan brun färg på mina fingernaglar! Rosa och lila i olika nyanser är ju populärast här!
Man känner sig lite mer speciell med nagellack. Lite mer omvårdad.

En annan intressant sak är att jag tycker långa naglar är läskiga, särskilt om de är utan nagellack. Jag klipper mina så fort de bara blivit några millimeter långa. Jag vet inte ens om jag tycker det är fint på andra. Eller kanske det. Om de trivs i det förstås. Tycker långa naglar är fula och äckliga. Nu menar inte jag att alla med långa naglar har äckliga händer. Bara det att jag känner mig äcklig med långa naglar.

Imorron ska jag på afropowerdance. Någon knasig träningsform. Här ska fettet brännas!

En annan intressant sak är att jag längtar till våren. Till blommor, till blad och fågelsång. Det vore bra om det kom som på beställning imorron. Så jag kan skriva NU ÄR VÅREN HÄR!

12 thoughts on “Planen för mitt liv.

  1. Ditt liv kommer att bli fantastiskt … med de planerna … stora som små. Även om det inte blir lätt så har du verkligen rätt inställning. Tycker i alla fall jag … du fixar själv ditt liv på egen hand på ett eller annat sätt och väntar dig inte att andra skall ”göra jobbet” . Du har ju haft det ganska tufft på sista tiden men slår dig inte till ro och ”tycker synd om dig själv” även om jag kan tycka så ibland … på många vis …och det skulle vara lätt för dig att fall ner i misströstan, tycker jag. Men du gör det bästa av ditt liv, söker utvägar, vägar och ser framåt, inte bakåt utom för att lära kanske av misstag …

    Om jag hade varit lika klok som du när jag var 22 som du ju blir … oj oj oj … Men en sak kan jag lära dig i alla fall och det är att man lär så länge man lever och jag är 64 och tycker att jag lär mig mycket av dig som är snart 22.

    Bara så du vet …

    Nu skall jag gå och måla tånaglarna … mörkt blå … (jag gillat också korta målade naglar)

    Kramar!

  2. Välj något som verkligen intresserar dig, något som du verkligen vill jobba med! Det är otroligt viktigt och i dag finns så många möjligheter. Så mycket spännande.

    Inget nagellack här dock 😉

  3. Man ska inte slå knut på sig själv, gillar man olika yrken ska man testa och man måste också börja nånstans. Jag ändrar mina planer hela tiden, efter examen ska jag och bella jobba i norge och bli rika:P häng på om du vill:D

Tack för att du har något att säga!

