Nu ska fettet brännas!

Livet rullar på antagligen. Man kan liksom inte stoppa det även om man vill. Man kan inte hindra nästa dag från att komma. Inte ens för att man vill hinna med saker man har att göra, inte för att man hatar sitt jobb och våndas för att gå dit en arbetsdag till. Det rullar på ändå. Även om det känns som om att mitt liv stå stilla så kan jag ju ändå säga att det rullar på, dagarna går ju. Bäst att jag fyller dom med något.

Jag var ju på rekryteringsträff idag. Circa 25 sökande och 8 st som ska tillsättas i olika tjänster. Lite goda chanser borde jag ju ha med mina meriter för det här arbetet. Hoppas att jag gjorde bra intryck även om det känns som om att jag inte gjorde det men då har hon ju mitt personliga brev + CV att titta på! Gediget. De hon väljer ut kommer hon att träffa åter en gång till och så skulle man få provjobba och se hur det känns. Tänk vad underbart att få chansen att jobba på ett sådant ställe. Vill inte gå in i mer detalj vad det är riktigt. Inte förens jag vet något mer om hur det blir. De skulle iaf höra av sig i vilket fall som helst, om man fått jobb eller inte. Det är bra.

Jag och Kristoffer har fått en ny tid hos kuratorn vi ska börja gå till. Kunde ju inte den 10 februari så nu har vi fått en ny tid, inte förens den 9 mars så det verkar som om att hon har fullt upp. Men vi ska i alla fall gå och prata med någon utomstående angående vår situation som är så komplicerad så ni anar inte. Känns som om att det bara är jag som är medveten om det. Kanske bara jag som är mest känslomässigt involverad i vårt förhållande. De brukar ju vara så ”Blanda inte in mig i vårt förhållande ” nu är det ju inte Kristoffer som jag citerar utan det är liksom så en del kan beskriva sin situation när kvinnan försöker få mannen att gå med på något.

Får se vad det kan leda till. Att snacka med någon slags psykolog. För att ha något att göra om dagarna, samt för att bli lite starkare, gå ner i vikt och what so ever så har jag idag besökt gymmet. Jag har fått två gratiskort. Ett för gymmet och ett för gruppträningar. Jag bokade upp mig direkt på ett gruppträningspass som är nu på fredag. Det är inte förens nu efteråt som jag kanske ska komma i bättre form för att köra det jag ska göra. Jag kommer bli helt slut! Jag ska prova på Afropowerdance som har blivit så poppis. Tror det hette något sådant, osäker på stavningen i vilket fall som helst. Ska bli spännande och se om jag pallar trycket. Första riktiga träningen på läääääänge ( man kan nästan säga att alla ä:n motsvarar alla år som gått sedan min senaste träning.. NÄSTAN i alla fall. Kanske inte så många år ). Jag har ju rört på mig och så vidare men inte varit riktigt in i träningen sedan gymnasiet.

Det är snart tre år sedan. Men förra sommaren så cyklade jag ju till jobbet varje dag jag jobbade och det blir tre mil vid varje jobbtillfälle och det gjorde sitt kan jag säga. Jag var så duktig och bröt mina andra vanor från maj till oktober. Tills jag blev sambo med en slöfock. Nu har jag tröttnat och tänker inte släppa den goda vanan för en dålig. Ska till och med försöka få med Kristoffer på lite gym! Han skulle inte alls må dåligt av att pumpa lite! Haha. Jag tycker det är roligt att jag är starkare än honom. För att inte ljuga så har jag nästan kunnat slå ner alla ”pojkvänner” jag har haft. Förutom en, ungefär. Faller jag för svaga män, eller tycker jag om att ha makten? Det är ju frågan.

Det skadar ju inte om killen har lite muskler, man känner sig ju lite säkrare då. Man kan hota eventuella bråkmånsar med att man ska bussa killen på dom. Så kanske de blir lite rädda. I min situation kan man inte direkt göra det. Då kan jag hellre fajtas än att fly eller så. Man ska ju givetvis inte slå ner sin kille. Det är inte det jag menar med att jag är mycket starkare än Kristoffer. Jag vill ju absolut inte slå ner honom ( bara ibland ). Men bara det att jag KAN är ju ganska frestande haha. Jag puttar lite på honom och han flyger. Han har gott med på några armbrytningar som jag har kommit segrandes ur så jag vet ju liksom att han är en svagis. Han säger att han inte bryr sig. De finns ju de killar som inte pallar att ens tjej är starkare. Jag vet inte om Kristoffer bryr sig så mycket om manligheten han har inom sig någonstans. Vad nu manlighet är. Det är ju en definitionsfråga.

Jag ska prova detta gym och se om det är något för mig, vilket jag tror, och så ska jag börja träna på heltid. Som en tok, dygnet runt! Nej, kanske inte riktigt. Men minst tre dagar i veckan. Tänker inte gå å skämmas på stranden i sommar över alla bildäck jag går å bär på. Kanske inte riktigt är så. Träna är alltid bra, vad man än har för mål/syfte med det. Man mår bättre av att träna och röra på sig, det har jag erfarenhet av. Så här ska jag rensa skallen på träningspassen istället för hemma på soffan som en soffpotatis!

Ikväll blir det korv och stroganoff. Gott.

4 thoughts on “Nu ska fettet brännas!

  1. Nu har du verkligen mycket på G … och jag håller tummarna för allt du skall göra framöver … jobbet, samtalen hos kuratorn och ”bränna fett” …

    Smaklig måltid. Korf Stroganoff är alltid gott, det tycker jag med.

    Kram!

    • Måste ju hända lite i ens liv.. Man kan ju inte bara sitta hemma. Fick mejl idag om att nån av tjänsterna inte gått till mig men att hon gärna behåller min ansökan för de kommer behöva mer personal framöver 🙂

  2. Muskler eller inte! Jag tror i vilket fall som helst att man mår bra av att träna. Inte försoffas hur mycket som helst även om det periodvis kan vara bekvämt…

    Bra att ni ska träffa en kurator. En utomstående kan ibland få en att se på vissa saker med nya ögon.

    Kram!

    • Jaa. Man kan ju bara utgå ifrån sig själv. Jag vet att jag mår så mycket bättre om jag tränar. Både fysiskt och psykiskt. Tycker mer om mig själv då också.

Tack för att du har något att säga!

