Jag är en skyhelvetes kvinna!

Oj oj vilken dag och nästan allt på listan över saker att göra idag är klart.

* Städning: Klart.
* Baka Bröd: ligger på jäsning sen in i ugnen.
* Baka bullar: ligger på första jäsningen.
* Skriva personligt brev inför rekryteringsträffen imorron: ska göras snarast möjligast och skrivas ut.
* Baka muffins: lämnar jag nog till morgondagen.
* Gå till affärn och köpa Schnitzeln vi glömde igår: efter bakningen.

Har jag inte varit flitig i dag så säg? Och flitig är vad jag måste vara resten av dagen också. Jag får väl inte en lugn stund förens efter maten. Vi ska alltså äta Schnitzel idag. Med potatis och beasås. Det blir gött det. Vi kom överens om vad vi skulle äta igår när vi var i affären. Eftersom att frysdiskarna är ungefär där kassorna är så skulle vi givetvis ta det när vi är där. Det var som om att det flög ut ur våra huvuden. Något som lades till osynligt på våran inköpslista. Vi skulle ju komma ihåg Schnitzeln. Men nej, vi kom på det idag. När vi funderade på vad det va vi skulle äta idag. Här i hemmet finns det ingen Schnitzel att finna. Den stannade kvar i affärn.

Tur att vi har nära till ica då! Vi behöver ändå köpa mer kattsand och det läggs väl till massa annat som vanligt när man är i affärn. Man ska ju egentligen inte bryta listan och köpa sådant som inte står där. Om det inte är absolut nödvändiga saker som man måste ha, verkligen måste ha.

När brödet och bullarna är klara så ska jag ta kort som ni ska få se. Ni får se dom i morron men ändå. Gött ska det bli. Hoppas brödet blir bra bara. Igår bakade jag ju scones, det är gjort på tre röda. Har nog aldrig gjort något större bröd någon gång, så idag har jag förlorat oskulden till det. Eller vad man säger. Första gången. Jag kan ju det där med bakning så det lär väl i alla fall inte bli äckligt. Jag gjorde dinkelbröd 🙂

Jag behöver inget mer att göra idag för jag har fullt upp ändå. I morron är det som sagt rekryteringsträff och chans till en intervju direkt på plats. Jag ska göra så bra ifrån mig som möjligt. Glad lär jag vara eftersom att jag går dit efter frukost och det är ju då jag ska hugga in på mitt relativt nybakade bröd! Om de bara visste vad jag äter till frukost. Jag hoppas det går bra, mina meriter och erfarenheter för det här jobbet är som klippt och skuret, som alltid. Jag är bra på mycket och nästan allt! Här ska de få se på en kvinna som nästan är som pippi, fast bättre och lite mindre stark. Men ändå precis som pippi haha.

Nu är det dags för att fixa med bullarna. Det är dags för fyllningen att placeras. Sedan en halvtimmes jäsning under bakduk igen. Välkommen hit på bulle och kaffe…. Välkommen!!!

4 thoughts on “Jag är en skyhelvetes kvinna!

  1. ÅÅH BULLAR, skicka hit en laddning, jag blev jättesugen nu:D Jag ska minsann baka nått riktigt gott till du kommer ner till min nya lya! Man kan säga att det finns plats där:P

    • Eller så kommer du hit så att du kan få smaka! JA, det kan du göra.. Något riktigt, riktigt gott. Som bara smälter i munnen och man kan knappt få nog… 😀

Tack för att du har något att säga!

