Drinkrecept och annat skoj

Tidig lördag eftermiddag. Sitter här och tar det lite lugnt. Kristoffer har varit hemma i en timme snart. Han jobbade i morse några timmar. Jag har hunnit göra lite idag jag också. Tex skurat badkaret + rengjort halkskydden vi har där i. Jag ställde upp alla schampo och balsam och grejer som brukar stå runt om på badkaret i fönstret ovanför för att kunna rengöra riktigt. Det var inte förens då det slog mig hur mycket schampo och balsam vi har av massvis av olika sorter. Det är Loreal, hårinpackning, Fructis ( stavning ), glow, Wella osv osv. Olika bodyscrub och tvålar. Intimtvål + intim after shave. Massvis med saker.


Tog en bild så att ni kunde få se 🙂 Jag har ju lovat att fotografera mera och dela med mig av det! 🙂
Helt sjukt vad mycket. Och det är inte direkt som om att det kommer ta slut snart heller då det är jag som har mest hår på skallen i det här hushållet. Min karl rakar ju hela skallen för han är skallig haha. Stackarn.

Idag har jag och Kristoffer fixat med en lampa som vi hängt upp i hallen. Vi ska nog inte ha den där men vi måste ha en lampa där så länge. Vi hittade ju ingen som passade oss förra helgen när vi var i Gävle och på Ikea för att inhandla lite lampor. Icke sa nicke vi får leta vidare. Jag har ju utlovat bilder ifrån Gävle också, i något tidigare inlägg. Jag tänkte bjuda på några nu istället 🙂

Vi käkade på Curch street saloon som jag nämnde. Ni har en närmre beskrivning av resturangen i ett annat inlägg som ni hittar i förra helgen. Om ni kan klicka er dit. Kan inte länka just nu. I alla fall, när man kommer dit får man en näve nötter som man kan sitta och roa sig med medan man väntar på maten. Det roliga är att skalet slänger man på golvet 🙂

Mycket och god mat är vad det är. Denna resturang är något ni ska besöka när ni besöker Gävle. Visst, det kostar lite extra men ändå inte så mycket extra. Vi betalade lite över 500 kr när vi var där för två pers då var det lite dryck i det priset också. Det är väl värt alla pengar i alla fall. 5 olika såser som man kan använda sig av. En riktig hit 😀

Denna helgen ska väl inte bli så mycket sämre än den förra. Igår var vi på stan och på systemet och köpte lite drycker. Det gick på en slant det också men vad gör man inte för lite lyx i vardagen? 🙂 Vi gick till ica en snabbis å köpte snacks. Det var ju ändå fredag och det skulle bli fredagsmys. Vi käkade på max också dessutom!

Jag tog Ultimate Cheesmål + cheessticks. Mums!
Kristoffer tog deras kampanj som de har just nu. I reklamen är det Maria Montesami som presenterar Hot American. Jag fick smaka och den var väldigt god, inte alls för stark utan så där lagom. Saftig och god!
När vi kommit hem och smält maten lite så blev det lite drinkdags.
Jag gjorde mig en Rosa Pantern:

För en mindre drink så är receptet så här:
6 cl mjölk
2 cl Vodka
2 cl likör 43
2 cl grenadine
Sedan krossat is i 🙂
Jag gjorde, som ni ser, en större drink med lite mer vodka i 😀 GOTT!

Vi spelade lite Wii också på kvällen. Jag vann, så klart, nästan mest gånger. Kristoffer spillde öl på mattan så jag fick kvickt fixa till det när jag märkte att han gjorde på helt fel sätt så nu stinker det iaf inget. Jag är bäst! Ikväll blir det lite mer drinkar, i alla fall för mig. Ska väl äta klyftpotatis och fläskfilé! Ännu en härlig dag i lyx. Välkommna 😉

Ska väl plocka lite här hemma nu, diska behövs, som i vanlig ordning. Men först blir det att kolla klart på filmen vi började se igår Everybody´s fine. Verkar i alla fall sevärd. Vi har bara sett ca en halvtimme av filmen än så länge. Mycket kan ju hända. Ha en trevlig lördag!! 😀

2 thoughts on “Drinkrecept och annat skoj

Tack för att du har något att säga!

