Saker och ting bli gjorda här!

Idag skiner solen, men det syns inte för molnen som är i vägen ( ett citat ifrån Helge Skoog. Han sa det just på Halv åtta hos mig ). Jag har varit ganska duktig idag måste jag säga. Jag började dagen med att tänka att idag orkade jag minsann inte göra allt som jag ändå hade planerat. Men jag tog mig i kragen och har gjort precis allt jag hade tänkt att göra idag… Förutom att diska. Jag ska ju ha något att göra imorron också.

Jag har bland annat postat ett Largepaket och ett Mediumpaket på posten idag. Varsitt paket till mina bröder i söder. Alex fick en försenad julklapp. Det jag ville köpa till honom i julklapp men som jag inte hittade, så nu får han det ( han fick givetvis en annan julklapp också, på självaste julafton men får en till )! Det andra paketet är till Jimmy. Han fyller 18 år på lördag så då får han en liten present. Avslöjar inget här, för det kan hända att de läser. Så de får vänta tills imorron då de skulle vara framme, iaf vad kassörskan på posten sa. Annars på måndag. Vilket vore en osis då Jimmy fyller år på lördag. Hellre en dag innan än 2 dagar efter 🙂

Hoppas de uppskattar sina presenter, men det tror jag att de ska göra. Jag har ju skickat de på posten och verkligen gjort mig till för att de ska få sina paket där nere på landet. Så glada bara för att få en suprise borde dom ju bli. Skulle jag bli om jag fick ett stort paket på posten utan att ha en aning om det. Lär ju märka när de får den iaf, då haglar nog smsen tätt. Kan man ju hoppas!

Efter att jag gått till posten med paketen så gick jag till trafikskolan Driver och frågade om körkortstillstånd. Mitt har ju gått ut. Första gången jag ( snarare pappa ) fixade körkortstillstånd till mig var när jag som sextonåring skulle börja övningsköra. Nu är det över fem år sedan och då har det gått ut, för än har jag ju inte tagit körkortet. Så jag var där inne och frågade lite om det. För det är syntest och grejer som ska skickas till transportstyrelsen tillsammans med nån hälsodeklaration och körkortstillståndspapper. Hon knappade in mitt personnummer och klickade lite och vips så sa hon att papprena skulle dimpa ner i brevlådan om sisådär fyra, fem dagar.

När jag fått papprena så sa hon att jag kunde komma in till henne eller gå till en optiker för synundersökningen. Hon berättade också att det är gratis på driver men kostar under hundralappen hos en optiker. Jag hade ändå tänkt göra det his driver om det var så att de gjorde sådant där. Så det blir där när papprena har kommit. Det är också på driver som jag hade tänkt börja på min körkortsutbildning. För här ska det börjas med att ta körkortet. Jag är så taggad så det finns inte. Äntligen känner jag mig mogen för att verkligen gå in för det här med körkortet. Jag gör ju inget speciellt om dagarna heller så då kan jag ju lika gärna lägga tiden på det nu. Målet är att vara klar innan sommaren. En bit in i juni gör inget heller. Men iaf, där runt, helst i maj om inte tidigare. Jag ska försöka vara så duktig och inte känna mig blåst och dum i huvudet.

För det hände att jag gjorde det de gånger jag övningskörde. Kände mig så pantad när jag inte fattade hur jag skulle göra för att starta i uppförsbacke. Dumma, tröga jag. Hoppas att jag inte nedvärderad mig lika mycket den här gången. Nu eller aldrig, det är det som gäller. Längtar redan tills jag har bil å kan köra själv och vart jag vill. Världen blir nog helt plötsligt mycket större, det är i alla fall vad jag tror nu!

Det är vad jag har gjort idag, plus att jag och Kristoffer gick en runda. När vi kom hem så gick vi direkt på matlagningen. Nu är vi mätta och belåtna. Tänkte att jag skulle ta mig tid att blogga lite så att ni får en uppdatering. Nu fick ni en! 😀
Imorron ska Kristoffer på begravning så då har han lite sovmorgon, kanske man slipper vakna vid 20 över 5. Vore ju skönt, lär väl vakna då för att pissa i alla fall!

2 thoughts on “Saker och ting bli gjorda här!

  1. Saker och ting blir verkligen gjorda hemma hos dig. Och vad bra att du skall ta körkort. Själv tog jag inte mitt förrän jag var 29 år och bodde i Söderfors och var höggravid … och bara måste ha körkort för att inte vara helt låst där i Söderfors som på den tiden verkligen var världens ände.

    Körskolan låg i Tierp och vi övade landsvägskörning till Gävle där vi sedan övade oss i stadstrafiken. Vi var ett litet gäng som åkte upp och hade våra lektioner. Vi andra som inte körde för tillfället satt för det mesta på ett fik och väntade. En av sakerna jag kom ihåg var att vi … vid uppköringen … dividerade och förhandlade om jag var tvungen att ha säkerhetsbältet på eftersom jag hade så stor mage. Jag slapp. Det skulle man aldrig få slippa idag. Hur stor mage man än kom dragandes med. 🙂

    Kram och Ha det … som Sonen säger. Ha det …

    • Man behöver ju verkligen ett körkort. Mer möjligheter. Starkt av dig att ta det när du var höggravid! Och du klarade det, toppen 🙂 Jag tycker det är dags för mig nu, med körkort å grejer vid 22 års ålder. Eller snart 22, i augusti 🙂

Tack för att du har något att säga!

