Pro Ana och Stora bröst i ett å samma inlägg.

Jag skrev igår att jag någon dag skulle beröra vad folk söker på för att komma till min blogg. Den dagen har kommit, den dagen är idag. I inlägget innan det inlägget jag skrev igår skrev jag också att jag hade min digitalkamera med mig till Gävle och att ni skulle få se bilder ifrån min visit hos Frida…? Eller hur? Det kommer inte hända, för jag knäppte inte ett enda kort, inte ens med mobilen. Tanken fladdrade förbi ett par gånger men det finns inga som helst bevis på att jag var med Frida i Gävle och att vi gjorde allt jag har påstått, så ni får bara tro mitt ord helt enkelt.

Men åter till de där sökorden!
De mest populära är ju att söka på anorexia och stora bröst.
Det är två ämnen jag visserligen har berört. Ett av dom ett par gånger, det andra ämnet ganska många fler gånger eftersom att det ligger mer närmast om hjärtat, bokstavligen.

Senast jag kollade sökorden var det dessa,
85 DD bröst bilder: Sådana hittar du inte här då jag har ganska mycket större tuttar än så.
Stor byst: Det har jag och något jag skriver om då och då. Några rader ner hittar du några inlägg som jag skrivit tidigare om ämnet.
Anorexi nervosa: Kan jag har berört i det HÄR inlägget jag skrev 10 mars 2008.
Pro Ana: Lika som ovanstående. Antagligen ifrån samma inlägg.
Är mina bröst för stora?: Det, unga dam, vet jag inte. Det enda jag vet är att jag tycker att mina är det och det kan vara anledningen till att du har hamnat här. Och i detta samhället tycks det väl vara så att ingen kvinna kan ha för stora bröst? Det är bara vi med stora bröst som lider av det, antagligen. Det berör jag i länkarna nedanför men säkert i många andra inlägg också då jag har mycket att säga om just min situation med min byst.

Det HÄR skrev jag den 16 april 2008. Trött på min byst, som många gånger förut. Det närmar sig alltid sommaren när jag slås av hur stora bröst jag har och hur svårt det är att hitta en bra bikini!
Några månader senare skrev jag det HÄR, och uttalade mig väldigt argt om min byst.
Jag har också skrivit om lyckan då jag hittade en bh och en bikini som passar. Det var i somras när jag var i Borlänge på peace and love. Vi besökte underverket som en tjej som läst min blogg tipsade om. Världsbäst!
Det inlägget hittar du HÄR.

Efter att jag hittade en bra bh som fick mig att känna mig bättre till mods och dessutom en bikini så att jag kunde njuta av sommaren som alla andra utan att rätta till och knåda ner tvillingarna i en förliten bikini, så avtog väl klagan på mina stora bröst. Men det är fortfarande jobbigt att bära omkring på 75 I. Framåtlut, hittar sällan lite finare toppar som passar perfekt över byst och och mage, springa är inget att tänka på om du inte vill ha 30 försmå sportbhar på dig. För någon bra sportbh har jag inte hittat. Finns säkert på Underverket i Borlänge 🙂 Det är jobbigt med allas blickar på ens byst, alla killar som frågar oförskämda frågor om min byst och vad de kan tänkas få göra med den. Det känns så äckligt. Jag är bara 160, mina bröst täcker typ halva min överkropp ( så som jag ser det ) och det ser dumt ut ( tycker jag ). Jag skulle säkert väga 4 kilo MINST mindre om jag hade mindre bröst!

Men jag får tampas med dessa två, jag tycker ju om dom, också. Om de inte hade varit så otympliga å dragit åt sig så mycket uppmärksamhet att man måste gå med täckjacka vart man än ska gå på så hade jag varit nöjd, såklart. Men så fort man har det minsta lilla uringat, minsta lilla, så är det de enda som syns. Inte mitt fina lockiga hår som sträcker sig över halva ryggen, inte heller mina glittriga ögon. Utan bara DOM, mina tvillingar, mina pattar, mina rattar, min hylla, mina skönheter, mina bröst, någon annans lekkamrater OCH JAG KAN HÅLLA på i evigheter. När någon kommenterar dom så brukar jag bara vifta bort det, inget jag helst vill prata om och gör jag det är jag full…. Vilket inte är ofta alls!

Jag mår dåligt över vad folk tänker om mina bröst för de flesta tänker högt! Om ni förstår vad jag menar. Men den bästa kommentaren som även jag fick tillåta mig att skratta åt var ” OJ, den där hyllan kommer inte ifrån IKEA! ”. Och nej, det gör den inte. Han liksom mötte mig, nån kompis till han kände en kompis till mig så vi stannade ju till för att de skulle hälsa. Då han ser mig ( eller snarare tvillingarna ) och utbrister direkt den kommentaren, utan att ha stått å funderat på vad han skulle säga. Spontant alltså. Sedan har jag ju hört den ett par gånger till, efter det. Inte av samma person, men av andra.

Det var bara kul första gången, nu gör även den kommentaren mig illa till mods.
Men nog skrivet om mina bröst. Det är stora bröst och byst och pattar och sådant som förekommer dagligen på mina sökord, samtidigt som det är Pro Ana som jag skrev ett långt och ingående inlägg om för att jag tyckte att det var så fel. Och att det finns de som sitter å söker på just det, varje dag förstår jag inte. Jag vet inte om det är de som lever livsstilen Pro Ana eller om det är sådana som vill veta mer om det, precis som jag gjorde förut. Det är hemskt att anse att anorexia är en livsstil mer än som en sjukdom och det är det som kallas Pro Ana, inget att sträva efter enligt min mening.

Snart kommer Kristoffer hem och jag har ännu inte listat ut vad vi ska äta, troligen inte han heller. Men något blir det ju!

3 thoughts on “Pro Ana och Stora bröst i ett å samma inlägg.

  1. Jag har också väl tilltagna men aldrig egentligen mått dåligt … inte ens av kommentarerna. Speciellt inte sen jag blev äldre då man ju inte ”syns” längre (för det mesta) som kvinna. OM man nu inte har lite större ”hylla” att fästa blicken vid … förstås.

    Kramar!

  2. Men vilka fula kommentarer IKEA hylla, tyck om dina bröst det gör jag
    och de hör inte till de märkvärda… taxöron ‘skratt’.
    jag får väl börja skriva om min vovves tuttar, de är ju 8 stycken…
    efter en valpkull ja du då skulle de där bröst fixerade fåntrattarna få se på grejer, det är riktiga doningar det.
    Jag som skriver om lite vardag och mina hundar har inte många besök häller.
    Hoppas ni kommer på något gott att äta, tycker det är ett ständigt problem, i dag blev det köttgryta med massor av grönsaker.

    kram Wanja

Tack för att du har något att säga!

