Härliga lördag.

Det känns som om att det kommer bli en härlig lördag. Jag har inte direkt något planerat. Hade kunnat vara hos Frida men eftersom att mina pengar ifrån Försäkringskassan inte vill strömma in än så får det väl vänta… Det som istället gör den här lördagen härlig är vädret. Solen skiner, jag har än inte kollat temperaturen ute men jag blir inte förvånad om det är minus 20 även om solen skiner. Än ska väl inte våren träda in, det är ju bara januari, men jag längtar efter den. Gärna  i slutet av februari, början på mars. Det vore perfekt.

Åter till denna dagen, Kristoffer är på jobbet men ska väl snart komma hem antar jag. Vi ska väl käka nån lunch sedan bär det nog av till affären. Jag är sugen på någon bakelse, vi får se hur det blir med den saken 🙂 Inte bra för fläsket men känns bättre i gommen och i hjärtat 😉 Kristoffer vill nog också ha någon bakelse tror jag..

Jag längtar tills imorron också! För då börjar I en annan del av Köping igen. Jag älskar den serien och det är så skönt att dom är tillbaks. För man tänker på dom ibland och undrar hur det går för dom, nu ska vi äntligen få reda på det! Vilket härligt gäng alltså, man blir så glad med dom. Underbart att jobba med dom kan jag tro. Alla unika människor. Härligt.
Igår gick ju även Let’s dance av stapeln. Känns som ett bra startfält. Får se om jag kommer följa det eller om jag bara kollar upp vilka som åker ut och vilka som är kvar, det är det som betyder något i den där tävlingen. Hoppas iaf att Gudrun Schyman åker ut först. Alltså nästa vecka. Har inget emot henne eller så, vill bara att alla andra ska vara kvar längre än hon…

I morse gjorde jag havregrynsgröt. Något jag var duktig att äta till frukost då jag bodde själv. Jag har alltid tyckt om det och det är så lätt att göra. Dessutom så gör det en verkligen mätt fram till lunch ( vilket är nu ) samtidigt som det är nyttigt och en bra start på dagen. Kanske därför denna lördagen känns så härlig? För att den fick en sådan bra start ( om man bortser ifrån grannens jävla dunkande musik )?

Hur känner ni inför denna lördagen?
Jag är lite glad och uppåt, undra varför? Finns inte direkt någon särskild anledning. Men det är väl bra, att bara glad. Antar jag 🙂 om det bara inte vänder och helt plötsligt så ligger jag i fosterställning å bölar! Allt kan hända.

Jag har ju utlovat lite bilder ifrån när min bror var här.. Här har ni några att se på 🙂


Alex var fascinerad av att håret frös till is eller vad man ska kalla det 😉


För mig är det helt ofattbart att gå i minus 25 utan vantar, men han ville inte ha några.


Nyår. Partyhatt och skumpa 🙂

Det var väl de mest intressanta bilderna ifrån hans vistelse. Även om det hände en del så var jag inte lika duktig som Alex på att dokumentera det i bilder 🙂
Nu snart så kommer Kristoffer hem. Jag ska väl sitta här och verka oberörd haha.

Ha en trevlig helg!

2 thoughts on “Härliga lördag.

  1. Klart du ska ha en bakelse! Visst är det en härlig känsla att gå in på konditoriet och välja bland allt gott som finns… Som bomull runt hjärtat, ja!

    Själv samlar jag ihop mig inför gardinprojektet. Det blir nog bra det med.

    Ha en fin dag!

  2. Vilken härlig lördag! Om man som du … utan pengar från FK … bara för att solen skiner ser det positiva i tillvaron … då är man rik. ”Klart att du ska ha en bakelse! ” Jag säger som Znogge. Ha det … Kramar!

Tack för att du har något att säga!

