Försäkringskassan i all ära…..

Det känns som om att lusten för den här dagen försvann när jag öppnade papprena ifrån försäkringskassan idag. De antydde att jag inte hade fyllt i vissa uppgifter även om jag VET att jag visst gjorde det. Kan vara pennan jag skrev med som gör att det inte syns, men det syns att jag har skrivit. På den kopian de skickade ser man svarta prickar där jag skrivit. Nu måste jag vänta tills på torsdag för nya lappar måste skrivas på. Jag hade en sjuklapp också. En sådan får man bara om man varit sjuk. Och om jag ska skriva om den så måste jag ju ha en ny, hur det nu ska gå till när de inte skickat en ny.

Man skulle skriva nya papper med nya datum på, tydligen. Och det är inte först på torsdag som jag träffar min anordnare som också måste skriva på. Till och med han vet ju att jag har skrivit på papprena rätt. Men jag får väl helt enkelt göra försäkringkassan nöjd med att göra som de har bett mig innan den 12 januari. Även om de inte gör som de borde.. De är väl blinda och ser inte vad jag har skrivit antar jag. Sur och tvär! Skulle fått pengarna nu i veckan, men får väl vänta i början på nästa då, om de blir nöjda efter andra gångens utskick. Jag orkade inte stå i någon jävla telefonkö på 11 minuter. Inte när jag redan var så irriterad. Men nu måste jag väl ringa in ändå, å fråga hur jag ska göra med sjuklappen som de har skicka till mig, om det bara är att fixa en ny, inte vet jag! Surt iaf.

Annars idag så har jag visat Alex lilla Bollnäs. Vi gick en runda och sedan en sväng till Ica och köpte det nödvändigaste.
Nu sitter han å spelar lite Xbox. Han och Kristoffer har ju lirat starwars på nintendo WII’t hela dagarna. Igår fick jag spela lite Mario, det var ju vänligt haha. Kristoffer jobbar idag efter ledigheten, men jag har fått uppdateringar på att systemen de jobbar i går segt så att de inte går att göra så mycket… Jag har ett heltidsarbete i köket som väntar på mig, jag gissar att ingen annan, vänlig själ, tänker hjälpa mig. Ett diskberg ifrån igår. Mest grytor och så vidare så egentligen arbetas den ned ganska snabbt.

Vika tvätt är något som borde göras också, det är inte så mycket. Med försäkringskassan i tankarna så känner jag inte för att göra någonting som helst…. Usch. Vill bara ligga i sängen idag och låta dagen passera, men det blir inte direkt särskilt bättre. Har inte löst frågan vad vi ska äta idag heller. Men det finns ju alltid något i frysen. Inte direkt så att man vill ta upp å tina något när det inte finns någon plats att lägga det på diskbänken. Finns ingen dörr till köket så det är svårt att blunda för berget i köket! BLÄ! Ingen bra dag….

3 thoughts on “Försäkringskassan i all ära…..

  1. Nej, du hade då verkligen ingen bra dag igår. Fy för den lede! Sonen ringde också och hade problem med Försäkringskassan och sin sjukskrivning och han skulle också fylla i ditten och datten och visste inte riktigt hur …

    Vad håller de på med? Hoppas i alla fall att du får pengarna snart. Man kan ju inte leva på luft.

    Varma kramar i kylan får du från mig. Både som moteld mot den kylan som sprids från Försäkringskassan och den ”vanliga” så här års …

Tack för att du har något att säga!

