Hemma igen.

Nu bor jag inte i en resväska längre. Jag sover inte heller på andras soffor, madrasser eller sängar. Jag sover i min egen, bredvid Kristoffer och med Ville vid fötterna. Precis så som det ska vara. Hemma igen efter en bra vecka i Kalmar. Det var roligt att träffa alla igen, familjen. Josse träffade jag som hastigast på stan och vi kom överens om att vi måste ses, vilket inte hände… Man kan undra varför. Kanske mest för att jag tycker att hon kan ta tag i saken någon gång och inte bara jag. Fullt upp hade jag ändå. Träffade inte Catha som planerat, försökte nå henne men utan något resultat.

Juldagen spenderades på bio med Emma istället för på Öland hos syster. Hon ringde och sjukanmälde sig kan man säga. Det tog vi igen i förrgår. Då var det stan på förmiddagen med Emma och sedan var det över till Öland för att hämta Isac, han fick ju ett biobesök av Malin i julklapp så vi åkte å kollade på Alvin och gänget 2. Det tyckte han om. Jag bjussade han på snacks till filmen. Fanns en Alvin och gänget meny så det fick han. Han fick en särskild flaska att ha läsken i som han kunde ta med sig hem. Det var han glad över, så kunde han visa upp den för alla där hemma. Han har verkligen en livlig fantasi. Han berättade hur han och Leo hade byggt en bil på trädgården med säten och en ratt som man kunde styra med, sedan kunde man sitta på taket och hej och hå. Så frågade jag honom så här ” Så om jag frågar mamma om ni gjorde allt detta så kommer hon säga att det är sant?” Den lilla sexåringen kollade fundersamt på mig och ändrade historien. Helt plötsligt så var det hos hans pappa han hade gjort allt och med sin andra lillebror. Men i historien så sa han helt fel för då använde han Leo och inte namnet på sina andra bror. BUSTED!

Roligt å lyssna på i alla fall. Det var ju inte det enda han drog till med. Ett gott skratt va vad man fick.
Annan dagen var det ju jul för oss i stugan. Vilket började med lite glögg och mingel sedan blev det mat. Alla åt så det stod härliga till. För mig räckte det med en tallrik så vart jag mätt. Jag är inte så stor i maten, inte när det vankas julbord iaf. Men lite gott fanns det ju å äta. Julsnapsarna avlöste varandra utan att bli särskilt många. Det var väl tre på sin höjd så inget fyllegäng här inte. Tycker synd om de barn som måste fira jul med familj och släkt som är mer än bara berusade. Julen är väl ändå mest barnens högtid? Kan inte dom få ha det bra då undrar jag? Usch. Till er föräldrar som inte vet när det är nog, sök hjälp.

Men julen blev så där härlig som den ska vara. Vår kusin som inte ha haft det lätt i livet firade jul med oss och det var länge sedan sist. Nu är han snart 16 år och har kommit på rätsida vilket jag är glad över. Det är vad han förtjänar! Sist jag såg han var han väl ungefär lika lång som jag, nu är han längre än så. Jag är ju stolt över mina 161 cm! Hur bred jag är, är en annan historia haha. Skönt att vara hemma må jag säga. Jag har packat upp mina väskor som jag hade med mig och nu tvättar jag de kläder som har blivit skitiga under resans gång.

Bror sitter här och spelar nått krigsspel på sin dator som han hade med sig. Senare ska vi väl skruva ihop lite stolar till mitt å Kristoffers nya köksbord som äntligen har kommit! 1 – 2 veckor skulle det ta. Vi väntade 4. Den som väntar på något gott! Kristoffer har även köpt lite fyrverkerier som ska skjutas imorgon natt! Ikväll blir det förhoppningsvis bandy om det inte ställs in som förra hemmamatchen pga för kallt, 27 minus vid isen. Blir att klä sig varmt helt enkelt! Bollnäs möter Västerås ikväll 🙂 Hoppas på vinst givetvis. De torskade ju mot Edsbyn sist, blir inte direkt förvånad då Edsbyn är relativt bra, de vann ju hela skiten förra säsongen…

Lilla Ville ligger och sover, gud vad jag har saknat det lilla ruffstuffset. Självklart har jag ju saknat Kristoffer också!
Nu har jag lite bloggar att läsa ikapp. Har inte suttit så mkt vid datorn på en vecka, så jag gissar på ett heltids jobb 😉
Hoppas ni haft det bra över jul och alla mellandagar! Gott nytt år!!!

One thought on “Hemma igen.

  1. Skönt att din jul varit bra! Intensiv men bra skulle man kanske säga. Precis som det oftast brukar bli. Skönt kanske också att vara hemma hos sambo och katt. Kul att ha dig tillbaka på bloggen i varje fall 🙂

    Ha en finfin nyår!

Tack för att du har något att säga!

