Julen är planerad i kärlek.

Lördag och snön ligger kvar, självklart. Det är ju 25 minus ute. Har varit minst minus 20 nu de senaste dagarna. Jag var sugen på att ut å gå i den härliga friska luften häromdagen. Men när jag kom ut för att göra ärenden på stan och näshåren fryser fast så var jag inte lika PÅ den idén. Men lite var jag ju ute å promenerade i alla fall. Fast inte mer än vanligt. Solen sken lite igår och jag ser att det gör den även denna morgon. Det är så fint när det är snö och sol.

En bra decemberdag helt enkelt och snart julafton. På onsdag så åker jag ner till Kalmar. Jag hoppas på att den långa resan genom halva Sverige ska gå bra och inte allt för många långa stopp på grund av olyckor eller dylikt. Vi får se. Jag hoppas på att det inte blir några inställningar för då blir jag galen. Det är inte bara jag som ska åka till släkt och familj den 23 december. Så jag hoppas att alla bolag försöker göra så mycket de kan. Nu ska jag bussa hela vägen ner, som vanligt, och hoppas att det går lika bra som annars också!
Det är snö i Kalmar också så det blir nog en vit jul vart jag än befinner mig 🙂  Julfirande på annandagen så vad jag ska hitta på, på julafton är en annan fråga. Men det löser jag nog ska ni se… Jag kommer i alla fall vara i Kalmar!

Allt är ju stängt på julafton och alla är borta på olika håll. Så det är jag å stan liksom. Vi får se vad jag hittar på. Spännande iaf.
Juldagen är ännu oklar. En hel drös som är sugen på utgång. Vi får se hur alla andra har det då. Annars får det väl bli nån gång i mellandagarna. Ska bli roligt att träffa alla. Jag, Malin, Isac och Malins kille Matte ska på bio också. Kolla på Alvin and the chipmunks 2. Den svenska versionen, annars förstår ju inte Isac på 6 år någonting 🙂 Det kommer nog bli jättebra dagar i Kalmar. Juletider, juletider. Nästan så att man längtar till nästa jul…… För att vara med om allt igen.

Kör ju på varannan jul så jag skulle kunna tänka mig att nästa jul firas här uppe i Hälsingland 🙂 Nyår blir det ju iaf här detta året. Kanske det blir i Kalmar nästa år? Var länge sedan jag firade nyår där. Blir nog tredje nyår här uppe i norrland iaf. Så det blir Kalmars tur att låna mig nästa år vid den tiden, antar jag. Alex ska följa med upp också när det bär av hit den 29 december. Resesällskap är alltid härligt! Ska bli roligt. Han har ju inte varit här i Bollnäs förr. Vi får se vad vi hittar på. Handla raketer är ett som är säkert. Så ska vi väl hälsa på i Gävle också. Måste ju visa han Bollen, det som finns att visa haha. Kanske vi är ute å åker pulka haha. Alex är liksom inget barn, inte vi heller, men det är ju kul!

Ville sitter här och tittar på mig, tror han vill ha lite sällskap. Han gnällde lite förut. Så ska väl hålla han lite sällskap senare. När jag bloggat klart. Igår lekte vi som aldrig förr. Han sprang runt här som jag vet inte vad. Ut på balkongen vill han i alla fall inte nu när det är så kallt. Han sticker gärna ut  nosen men att sätta tassarna på det kalla underlaget kommer inte på frågan! Så man får väl underhålla honom lite mer så att han känner sig omtyckt. Men det gör han nog. Han brukar ligga bredvid min huvudkudde om nätterna och flera gånger så har jag vaknat av att han har rört sig och när jag tittar så ser jag bara Villes rövhål haha. Då ska han vända sig om å just när jag kollar så får jag den vackra utsikten haha.

Idag är det ju som sagt lördag. Kristoffer lunkade till jobbet i morse och ska väl jobba till klockan ett. Senare idag så ska vi till Matte och Anna på middag. Vi har inte bestämt nån tid vilket känns konstigt men vi ska väl höra oss för sen. Se hur de ha tänkt det och hur vi har tänkt det. Kan bli trevligt 🙂
Nu känner jag att detta inlägg börjar bli 30 A4 långt. Men så är det när man har en del att säga 😉
Kursen som jag går på genom AF har jullov, men man ska ju självklart hålla utkik ändå. Ska träffas åter den sjunde januari. Känns så långt bort men det är det egentligen inte. Tiden går fort när man har roligt!
Hoppas ni får en fin lördag! Imorron är det fjärdeadvent. HELT SJUKT!

5 thoughts on “Julen är planerad i kärlek.

  1. Mycket på gång hos dig! Håller tummarna för att din resa hem till Kalmar ska gå bra. Min syrra bådde i Kalmar ett år när hon jobbade i Torsås så då var vi där en del. Mysig stad!

    Ha en fin lördag!

  2. I DAG är det fjärde advent – helt sjuuukt. Skatan håller med. Det går undan i backarna.

    Och i Torsås hade Mannens farfar stadshotellet och 10 ungar. Det var andra tider det. De fick stå och äta en del av dom för det fanns inte plats runt bordet. Men de skapade också mängder av jultraditioner som vi försöker behålla en del av dom. Den egengjorda glöggen till exempel.

    Ha det så jättebra och kul i Kalmar och Torsås nu i jul … om vi inte syns innan dess. KRAM!

Tack för att du har något att säga!

