Kissemissens klor ska klippas.

Inatt har jag inte sovit mycket alls. Vad det beror på det vet jag inte. Det är många som blir störda av snöplogen som kör mitt i natten å röjer. Jag hörde den väl vid tre tiden men det var mest för att jag redan var vaken. Annars så bor vi inte så värst nära någon väg. Det är skönt. Jag har legat och tänkt en hel del. Inte för att jag har velat utan det är mer hjärnan som har velat det. Sedan har man en liten kissekatt som gärna jagar fötter om nätterna. Men han brukar tröttna när man somnat. Han bet tag i min storttå. Stackars mig 😉

Vi borde klippa hans naglar idag. Vi gör ju det ibland när de är för långa. En del tycker att man inte ska klippa katters klor och det håller jag med dom om, så länge som det är utekatter. Då måste de ju ha klorna för att försvara sig och för att kunna klättra om de vill det. Innekatter är inte lika mycket i behov av sina klor kan jag tycka. Även om de säkert känns konstigt för katten att deras vapen är tagna ifrån dom… Men Ville verkar trivas ändå.

Var på kursen idag också. Klockan nio började det. Hem igen vid elva. Försökte hitta någon god lunch men hittade inget särskilt så det blev ett par smörgåsar. Börjar bli hungrig nu igen. Men mellanmål vore ju en bra grej. Tror att jag å Kristoffer får pulsera lite i snön å handla oss lite grejer. Lite sallad å frukter. Så att man överlever dagarna 😉 Kan ju inte alltid äta pepparkakor. Vad vi ska äta idag är ännu ett mysterie också. Kanske borde ta upp nått ur frysen. Det tar ju en stund för det att tina. Ja, vi får se. Kristoffer kommer ju snart hem så då kan vi ju bestämma något gemensamt.

Sov mellan tolv och ett idag, vaknade av att brorsan undrade vad jag hade för adress. Det vankas julkort ( som ska postats nu ). Bättre sent än aldrig faktiskt. Men nu känner jag mig lite utvilad iaf. Fast kan inte sluta längta lite tills jag ska sova igen. Jag går i vintervila nu när snön har lagt sig tätare än tätast!

Jag måste bara berätta. Idag när jag surfade in på Fegons blogg så berättar han om det största som kan hända en människa. Han berättar om att Lisa ( hans tjej ) är i sextonde veckan.. Alltså, han ska bli pappa! Så underbart.. 🙂 Han berättar det dock på ett väldigt konstigt sätt…. Läs bloggen… Grattis till honom säger jag bara…. Bra jobbat, som man oftast säger till killar när de gjort en dam på smällen…. Hmm..

Nu börjar magen kurra lite smått direkt. Det är tecknet på att jag inte åt en tillräcklig lunch. Käkade ju frukost klockan sex så det är inte så konstigt att den gnäller nu. Undra om det kommit något nytt till kylskåpet sist jag kollade… vem vet?

2 thoughts on “Kissemissens klor ska klippas.

Tack för att du har något att säga!

