Pepparkaksbakning.

Söndag. Hjärtliga söndag. Tredje advent.
Idag har vi städat och gjort fint samt så har vi klätt gran och bakat pepparkakor. Vi har just gjort lite kristyr på lite pepparkakor. Det blev en del men man orkar ju inte fixa till alla. Det är härligt när det är städat. Man blir ju lätt trött på de små dammtussarna som kommer fram.

Eller iaf jag, jag som är pedantisk. Undra om Kristoffer blir galen på mig ibland. För att han inte håller efter sig själv som jag tycker att han ska 😉 Men det kan han väl få bli. Han är duktig på att städa när han väl vill. Och det är klart, vill man något så blir det ju bra, oftast.
Annars har det inte hänt så mycket i helgen. Vi var på Dollarstore och Karlssons igår. Handlade lite julpapper och etiketter. Och nu är jag sugen på cocacola eller något. Men orka ta sig ut i det kalla vädret efter denna dagen. Skönt att kunna sätta sig lite. Vi får väl se 🙂

Snackade med pappa på msn igår. Vi hade våra kameror på. Han sa att Malin ( 22 år ) skulle få My little pony. Hon önskar sig ett Nintendo Wii. Alex har fått en dator. Och ja, jag kan skriva det för han har redan fått den, tidigare. Vi får väl se vad resten får. Det viktigast är att vi får fira ihop, presenter är bonus. Vad som mer är bonus är ju de där miljonerna man alltid förväntar sig vinna på alla skraplotter. Jag brukar tänka på och drömma om vad man skulle gjort om man vann/fick jättemycket pengar. Jag har en hel lista. Det är förbannat synd att de inte händer någon gång. Men än så lever jag å fler jular blir det ju med lite trisslotter.

Det är kurs som gäller på onsdag och fredag. De andra dagarna så är det söka jobb som gäller. Ska se vad som finns och vad som kan göras. Är less på att gå utan arbete. Men det är jag ju absolut inte ensam om längre. Det är ju typ 900 st som blev utan jobb nu i Gävle efter att Eriksson lades ner där. Usch säger jag bara. Vilken julklapp. På arbetsförmedlingen säger dom att det börjar se ljust ut. Men vilka försöker de lura? När ser det ljust ut, om 3 år när det är massa pensioneringar? AF gör ju reklam för det på tvn. Stafetten.nu
Visst, det ligger en sanning i det men det är så tråkigt att det ska vara så många utan arbete. Men man får slåss för en plats i arbetslivet. Man måste vara tuff, visa framfötterna.

Jag tänker iaf inte ge upp att söka jobb. Vad media, AF eller andra säger om saken med deras teorier och fakta. Jag söker det jag kommer över, sedan får vi se om det är så att man får något jobb. Nu ska jag iaf goda med våran lilla tiger. Villekissemiss.

2 thoughts on “Pepparkaksbakning.

  1. Då har det luktat gott hemma hos er. Pepparkakor! Det luktar jul lång väg tycker jag. Då vet man att den, julen, är i antågande. Just nu är jag hos Sonen och vi drömmer också … om den stora vinsten och vad vi då skall göra med alla pengarna. Vinner han och Pa får de dela med sig lite till mamma Skatan, vinner jag får jag dela med mig förstås.

    Men det är härligt att drömma också. Tänk om man fick allt man pekade på. Hur kul vore det? Jo … det vore faktiskt ganska kul 🙂 kanske. Ett tag.

    Kramar!

  2. Att visa framfötterna i jobbsammanhang är superviktigt så ge inte upp även om det är tufft! Jag vet hur sonen slet och kämpade i våras…

    Jag tar gärna en miljonvinst eller så! Vilken härlig känsla det skulle vara…

Tack för att du har något att säga!

