Nyvaccinerad.

Nu har man fått en nål i armen. Jag trodde verkligen att det skulle kännas mer än vad det gjorde. Jag hade förberett mig på att det skulle kännas som när man lämnar blod vid blodgivning. Men OMG så mkt mildare. Ingen fara i taket alls. Och jag vill tillägga att jag alltid varit nålkännslig och kommer nog alltid vara det också. Även om jag varit blodgivare i över ett år. Det är som om att hjärnan har en spärr. Samtidigt som jag vet att det inte är någon fara. Det bästa är ju att inte titta när de sticker en. Då blir det ju så mycket värre.

Tittar man inte när de sticker en så kommer det vara en smärre chock när systern säger att det var klart. För det känns som en smekning. JA, jag vill faktiskt använda den beskrivningen. Inte värre än så, och vem vill inte bli smekt liksom?

Allt man gör när man ska vaccineras är att gå dit där man vet att de har vaccinstationen. Vårdcentralen eller någon arrangerad lokal. skriver i vaccinkort och så. Oftast får man en kölapp å så får man vänta på sin tur. Sen så är det bara att få ett stick, på med plåster och lite information. Sedan ska man sitta kvar i ca 10 minuter, en kvart efteråt. Sen.. Är du vaccinerad. Det är allt jag vet så lång.
Just nu har det väl börjat ömma lite. Systern sa att en biverkning kan vara att det kan komma att kännas som innan man blir förkyld, lite trött, dåsig och feber. Ibland ont i armen.

Vet inte om jag tycker att alla ska vaccinera sig. Men nu när jag har gjort det så känns det åtminstone att alla BORDE det. Jag var också en av dom som sa att de inte skulle, det är så onödigt. Man kan insjukna ändå osv. Men man har ett bättre försvar emot det när man har vaccinerat sig. Vi har ju vaccinerat oss mot så mycket annat. Varför inte ta detta gratis vaccin och vaccinera sig? Inte bara för att det är gratis. Utan även för sig själv och för andra…

Nu ska jag äta lussebulle å kolla på Ullared på kanal 5! 🙂 Vaccineringen avklarad iaf!

One thought on “Nyvaccinerad.

Tack för att du har något att säga!

