Tisdag idag ( om ni inte visste det ). Va på kurs idag men annars har det inte hänt mycket. Inte mycket mer än att jag å Kristoffer inte öppnade dörren för ett par småtjejer som stod å väntade å väntade på att vi skulle öppna. Tills de gick vidare till nästa dörr. Tror det var jultidningstjejer. Om det finns längre, att man säljer jultidningar. Känner mig dum som inte öppnade. Men  jag tittar alltid ut i kikhålet och vill jag inte öppna så gör jag inte det. Är det så vi svenskar är? Rädda för va de ska vilja oss när de knackar på vår dörr. Nästa gång ska jag iaf öppna. Iaf om det är två småtjejer, eller småkillar också för den delen. Och är de ang jultidningsgrej å de vill sälja något så ska jag dessutom gå med på det. För att dom ska bli glada. Tänka er.. Jag är en sådan bra människa ( jo tjena, jag öppnade ju inte idag ).

Det var ju ett fall på Efterlyst för ett tag sedan om en kvinna som öppnade dörren för en okänd man. Och så började han prata om sexuella tjänster å hon ville stänga dörren. Varav han tvingade sig in i hennes hem och våldtog henne. Så visst har man anledning till att vara skeptiskt. Särskilt när det var mitt i natten som det var för hennes del ( har för mig det var det ). Skulle jag nog inte ens öppnat, inte om jag var ensam hemma. Men två flickor? Är jag löjlig? Haha.

Min syster tyckte att jag gick till överdrift när jag sa att jag ibland om det börjar bli sent på kvällen sitter med hörlurar på mig om jag vill lyssna på musik. Just för att inte störa grannarna. Jag vill ju inte att de ska ha något emot mig liksom. Fast det var mer när jag bodde själv. Och det har väl sina förklaringar. I min första lägenhet som jag hade så bodde jag ju under virrpannan själv som anklagade mig för både det ena och det andra. Anklagade mig för saker som jag omöjligt kunnat gjort för jag hade inte ens varit hemma vid den exakta tidpunkten. Dessutom så anklagade han en för att gå för hårt i golvet, för att man vaknade för tidigt på en söndag osv. Så han hade väl inte alla hästar hemma. Jag vill iaf inte vara en sådan som stör.

På tal om grannar så hade Livsglimtar det mycket värre än vad jag någonsin haft med mina grannar. Idag var hon hjältinna och därför så tycker jag att hon ska lyftas lite extra idag. Annars också för den delen. Hon är en stark kvinna 🙂 Vad som hände henne och vad hon gjorde för insats när granntanten satt eld i köket för att hon ville värma en bulle på brödrosten kan ni läsa om i hennes blogg.
Modigt gjort.

Jag sitter å bloggar ifrån min nya dator. Fick den igår och den funkade. Helt otroligt. Hade blivit så besviken om den inte gjorde det. Hjärtat satt i halsgropen samtidigt som jag tryckte på PÅknappen. Rutan var svart i några sekunder och på dom sekunderna så tänkte jag ” Åh nej, inte igeeen! ” Men vips så lös skärmen. YES! Och den funkar prima. Tangenterna är så sköna. Jag är helt klart nöjd med valet, även om det inte blev det första valet som jag hade tänkt….

Kristoffer lagar mat nu! Han fixar nån slags kycklingröra med ris. Så det blir gott! Julmust till det. Jag kan inte få in att det snart är jul. Första december idag. Helt sjukt. Lucköppning i chokladkalendern. Vi har ju en kalender till Ville med. En kattvänligare med kattgodis i. Här tänker vi inte bara på oss själva, utan även på vår lilla bebis 😀 Han har inte öppnat sin än ( för det kan han inte, så vi kommer få hjälpa honom ). Blir väl när han vaknar till ur sin dagliga sovrutin… Han sover ju mer än en finnig tonåring…

Dessutom så fick jag en liten utmärkelse idag. Jag blir så glad.. Jag förstår inte att någon kan intressera sig för mig och det har jag aldrig gjort. Så fort jag fick en ny kompis som barn så blev jag så otroligt glad. Inte för att jag var av den typen att jag inte hade kompisar, det har jag alltid haft. Men för mig betyder det så mycket. Och idag fick jag en award av en omtyckt bloggkompis 🙂 Utav Skatan! Söta Skatan!

Tack tack! Jag tänker inte vara sämre jag å skicka denna award vidare till bloggare som jag tycker om. Jag vet att de jag skulle vilja ge den till redan har fått. Men man får väl aldrig nog av sådant? De jag tänker på då är Znogge och Skatan!
Så med det sagt så tänker jag ge awarden vidare till några till guldkorn som jag har!

Emma min kära kompis som kallar sig för sesamkakan! Hon bloggar på ett roligt sätt tycker jag. Kanske inte är så märkvärdigt men den del inlägg tycker jag är väldigt kreativa.. Kreativa i orden! Och snart fyller hon år. Den 27 december. Detta året så är jag iaf nere i Kalmar trakterna när hon fyller. Så då är jag närvarande 🙂

Pruddelutt…. En kvinna i sina bästa år. Skriver om sitt liv med sin make och sina tonårsbarn. Jobb och tankar…  En award till henne!

( Maatpaus )

Nu är jag mätt. Proppmätt. Senare ska jag smälla i mig lite Polly. Om maten hinner lägga sig. Klockan är ju ändå sju nu.
Ska se vad som finns att titta på, på tvn. Säkert inget speciellt. Då kanske jag å Kristoffer kör en runda Uno igen! 😀

3 thoughts on “

  1. Jag tror inte det var jultidningar som flickorna sålde för den försäljningen börjar numera redan i slutet av semptember!

    Grattis till nya datorn och awarden! Du är lika förtjänt av dem båda.

    Tack för hälsningen hos mig!

    • Jaha så pass. Redan i september.. Då var det något annat 🙂 Senare på kvällen stog det en man med en konstig hatt utanför dörren. Kristoffer sa att han liknade tomten.. Tänk om det var tomten.. Vi missade isf chansen!

Tack för att du har något att säga!

