VÄNTA och vänta… på datorn.

ÅÅÅH… Ni ska bara veta.. Så jävla sur blir jag! Igår ringde Kristoffer till Netonnet för att fråga hur det blir med datorn vi har fått skicka tillbaks…. Jaaaa.. ÅÅH! Gissa hur det går? De har fastställt att det är fel på den. Men just den datorn har utgått ur sortimentet så jag kan inte få en ny!!! Inte av den sorten. Och vi har ju betalt osv. Så antingen så valde vi en annan eller så fick vi pengarna tillbaks.. Det kändes så fel att välja en annan när jag hade bestämt mig för den som vi fick skicka tillbaks..

Så irriterad. Varför skulle just JAG få den som inte funkade??? Vi kollade på deras hemsida vad de hade för andra alternativ och hittade en likadan fast lite ”sämre” än den jag först hade sett ut. Den hade ju verkligen allt jag ville och jag var så nöjd med mitt val. Jag valde den och visste att det var väntetid på den. Sen när jag väl får den så får jag skicka tillbaks den. Och nu får jag inte en likadan!!! Åh! Den jag ska ha nu är väl inte så mkt sämre men det är inte den jag valde ifrån början, det är de som är felet.

Tur att de ser likadana ut iaf. Det är bara vissa funktioner som skiljer dom åt. Jag får väl hoppas att jag blir nöjd ändå, att detta får sjunka in. Den jag valde nu hade de iaf i lager och de skickar den idag. Så den kommer i början av nästa vecka. Så jag får vänta…. Några dagar till. Men jävligt irriterad. Kan tänkas vara en småsak att irritera sig över ( bortskämda unge, du får ju en dator i alla fall ). Ni vet väl hur det kan vara att verkligen ha bestämt sig för en sak och sedan så säger någon att ni får välja bort den, ta något annat…

Det är irriterande. Men nog om det! Jag får ju som sagt en annan dator… Nu sitter jag här i min nya morgonrock som vi köpte i onsdags. Värsta ninjarocken 😉 Vi handlade en hel del i onsdags. Mest julsaker. I tisdags så bokade vi en matsalsgrupp som skulle levereras inom 7 – 14 dagar. Så vi får vänta. 4109 för ett stort massivt bord och sex stolar. Tycker jag var ett bra pris. Ska visa bild när vi fått dom 🙂

Sedan så handlade vi två stycken kitt av pysselgrejer som är till att göra egna julkort. Så det har vi pysslat med nu i några dagar. En del ha fått ligga på torkning så att glitter osv inte åker av. Hoppas alla anhöriga ska bli glada när de får julkort ifrån oss. Här har vi lagt ner tid och verkligen tänkt ut hur vi ska göra. Borde ju ta lite bilder som man kan lägga ut så ni får se. Fast känns inte som om att jag vill göra det nu, för jag vill att de anhöriga ska bli överraskade och inte sett sina julkort i förtid 😉

Undra vilka man kommer få julkort av iår. Jag tycker det är kul att skicka julkort. Önska nära och kära god jul. Även om man kommer göra det muntligt så är det ju ändå en rolig grej, att skicka julkort. Om man inte gör egna julkort så tycker jag att man ska köpa välgörenhetsjulkort eller vad man ska kalla dom. En del av priset går till ett bra ändamål. Om vi inte hade hittat dessa kitt att göra egna julkort så hade det blivit något sådant iår.

I helgen blir det mer pyssel. Städning i allra högsta grad och sedan pyntning. En del här i området som redan satt upp ljusstakar och grejer. Jag tycker att det är nu till helgen som man kan börja lite smått, annars känns det för tidigt. Nästan så att det känns för tidigt nu också. Men det är nu det börjar. Det är mindre än en månad kvar till jul. Så är det ju. Usch vad tiden går fort. Herregud. Snart ett nytt år.

Jag satt å tänkte på det när vi pysslade igår. Snart jul, snart nyår. Nytt år. Ett nytt år får ju en alltid att tänka på det året som varit. 2009. Hur har det varit? Det har varit omtumlande, iaf nu mot slutet. Annars hade varit ett bra år tycker jag. Det är mycket som blivit bättre i mitt liv. Bördor som har släppt. Det känns som om att 2009 var ett friare år. Jag är nöjd med året. Även om vissa mål inte nåddes, men det är bara att ta nya tag. Jag deppar inte för det ( utan för annat ).

Ett nytt år. Vi ska gå till ett nytt tiotal. VM i sommar där Sverige inte spelar ( böölaar ). NEE gud, nu blev jag depp över att tänka på det. Det är ju så hemskt. Usch. Jag som har sett fram emot detta VM å så ska Sverige inte spela, det blir absolut inte samma sak! Det är val i september. Detta valet så ska jag vara lite mer insatt i de olika partierna och verkligen försöka välja det jag tror på. Jag har aldrig förstått det där med att år ut och år in vara för ett och samma parti. Alla parti förändrar ju sig genom åren. Om det är bra eller dåligt, det är ju det man måste fråga sig. Jag var sosse vid förra valet, vad jag är 2010 återstår att se. Jag vill iaf vara insatt i partiernas ståndpunkter inför detta valet. Jag var det bara lite i förra.

Ska bli spännande vad 2010 har att erbjuda. Jag tar emot det nya året med öppna armar. Jag har ingenting att förlora, inte längre. Välkommen, välkommen.

Idag är det den 27 novemer 2009. Och idag ska jag på kursgrejern. Klockan två till fyra. Sedan vet jag inte vad som händer, kolla på tv och slappa. Imorron ha vi iaf sagt att vi ska städa osv. På söndag så blir det väl att gå på julskyltning här i ”stan”. Undra vad man ska äta idag, förslag? Gärna något lite annorlunda som man kan prova på 🙂

Ha en bra fredag!

4 thoughts on “VÄNTA och vänta… på datorn.

  1. Bra att du hittade en annan dator iaf, men det är alltid till sån besvikelse när man verkligen har tittat ut nått och inte får det,men kanske du kan vilja ha denna nya dator lika mkt som den andra? Snart kommer du väl ner hit va?:P ❤

  2. Har läst i fatt i din blogg och ser att du har/har haft det lite jobbigt. Tråkigt. Hoppas att du får rätsida på situationen och finner en väg som känns rätt för dig.
    Sköt om dig!

    • Ja. Så är det. Livet är väl sådant. Man ska lida lite ibland för att veta att man lever. Jag försöker leva livet fortfarande och det tänker jag göra med Kristoffer. Sedan får det bära eller brista. Jag hoppas att jag inte tar allt för mycket skada av det helt enkelt… Kram

Tack för att du har något att säga!

