Fick datorn igår!!

Jag har en god och en tråkig nyhet. Vi kan ju börja med den goda nyheten. Igår fick jag min nya dator!! 🙂 Tänka sig efter alla veckors väntan. Jag och Kristoffer gick å hämtade paketet. Jag var väl mest uppåt för det och hade brådis hem för att öppna paketet. Vilket vi också gjorde. Den var snygg och verkade funktionell. Jag satte i batteriet och sedan strömsladden och så skulle man trycka på PÅknappen. Vi väntade på de där instruktionerna som skulle komma på skärmen om hur man gick vidare sedan. Men det kom aldrig. Det är det som är den dåliga nyheten.

Skärmen ville inte funka helt enkelt. Vi försökte igen. Stängde av och sedan på. Skärmen är död. Kristoffer ringer support för HP. Han ber oss göra några åtgärder. Ingen lycka. Antingen fel på skärmen eller grafikkortet. Vad, det vet vi inte. Så vi ringde till vår leverantör, netonnet. Vi berättade att vi ringt support å gjort vad de sagt att  vi kan tänkas göra. Netonnet sa att de skulle skicka en särskild returlapp som vi ska sätta på paketet å lämna in på posten.

Så den väntar jag på nu. Om den kommer idag eller imorron är frågan det. Så tack för datorn men ge mig gärna en som funkar. Så om jag har tur så får jag väl datorn nästa vecka.. Eller så får jag vänta längre. Eviga väntan hela tiden. Nu när jag äntligen fått datorn så ska jag få vänta ännu mer. Jag hade verkligen sett fram emot detta. Men nix. Jag ska vänta lite till. Men den som väntar på något gott…. Väntar fan alltid för länge!

De tar väl emot datorn kollar så att allt är med som de ska, provar  väl den och om den inte funkar så antar jag att de skickar en ny och sedan försöker åtgärda problemet med den jag fick. Inte vet jag. Jag vill bara att de skickar en fungerande dator NU NU NU! Jag väntar nästintill otåligt. Inom sinom tid så får jag den. Förhoppningsvis fungerande…

Annars är allt som vanligt. Sedan jag å Kristoffer blivit sambos så har vi gottat oss alldeles för mkt så de kilorna jag svettades bort i somras är nu säkert tillbaks. Jag har inte vågat väga mig. Jag fundera på att leva på sallad i en hel månad. Olika sortes sallades, vad tror ni? Jag är fortfarande på jakt efter den perfekta sportbhn. Sen kan ni lita på att jag är på närmsta gym å svettas som en gris på ett rullband. Här ska det brännas!

Det är roligt att träna och bra för kroppen. En förändring kommer ske och jag siktar på en långsiktig förändring. Lättare att hålla sig där då. Såg på ett program igår där de sa att har man en gång skapat sig en del fettceller så kommer de alltid finnas där  å vara hungriga även om man har lyckats gå ner i vikt. Vilket säkert betyder att jag kommer få träna hela livet ut om jag inte vill vara överviktig, eller vad jag nu är. Men det vet jag. Jag vet även att de ligger i mina gener. Så om jag ska vara fit och nöjd med mig själv så måste jag träna. Med eller utan resultat. Man blir gladare av att träna.

Jag tänker inte gå på kilon utan på resultatet som jag ser med blåtta ögat. Måttbandet. Muskler väger mer än fett. Sedan kan folk fråga vad jag väger hur mkt dom vill. De betyder inget. Vad som betyder är hur jag känner mig, vad jag tycker och hur jag tycker att jag ser ut och hur andra betraktar mig. Jag siktar på att se ut som en farlig tjej med stora muskler. Som alltid då 😉 hehe.

Ne, men träna är bra psykiskt som fysiskt. Så sätter jag igång med det å finner en balans så kommer jag snart byta bild av mig själv, det gör jag alltid… Jag älskar att träna. Bara det där med att det gör ont i mina meloner om jag inte får en ordentlig sportbh. Jävla skit. Vet inte om jag ska skylla på min hylla eller på de som inte tillverkar tillräckligt stora och bra sportbhar. Vart finns dom? Tips?

Om en timme så ska jag dra till det där arbetsmarknadspolitiska programet jag går på. Vi håller på med ”grupparbete” där vi ska ta reda på olika saker som ingår i samhället. Jag var en sorts ledare och skulle ge ut olika uppgifter om de olika områderna. Jag vet inte om jag har lyckats med det vår kursledare ville, men alla har väl säkert lärt sig något. Vet inte om jag vill vara ledare för resten av alla grupparbeten vi ska göra. Vi får se. Ingen annan som verkar vilja ta på sig uppgiften… Synd.

Nu ska jag göra mig redo. Det tar en timme att samla sig hehe! Ska se så att jag har mina uppgifter rätt. Ska dessutom bli spännande hur många som verkligen gjort sina uppgifter å vilka som kommer! 😉 hehe.

One thought on “Fick datorn igår!!

  1. Men vilken gräslig otur! Ungefär som när Husse och jag köper något. Vi brukar vara experter på att få ”måndagsexemplar”! Hoppas det ordnar sig snabbt.

Tack för att du har något att säga!

