Nytt guldkorn!!

Kristoffer jobbar.. Som vanligt. Ingen vanlig lördag. Inte så länge vi har bott här iaf. Extra pengar är väl bra men det börja kännas ensamt att bara äta frukost tillsammans en dag i veckan. Bra att han jobbar iaf. Han kommer väl hem om ett par timmar. Fundera på om vi ska gå på ”stan” då. Besöka de nya Kappahl som Kristoffer inte har sett. Lär väl va lite folk. Få se om det är så smockat som det var när jag var där på själva öppningsdagen.

Eddie åkte tydligen ut ur idol igår. Det var väl på tiden efter alla hans dåliga framträdanden. Nu menar inte jag att han alltid varit dålig, men de senaste gångerna har han inte varit på topp och när de andra är det så är det ju inte mer än rättvist att han åker ut. Vi får se vem som vinner hela spektaklet. Idag är det final i Körslaget för de som följer det. Det gör inte jag iaf. Nästa lördag så ersätts Körslagetssändningstid med Robinson Karibien. Att Paolo Roberto är programledare denna gången gör ju så att man vill följa det! 😉 Vi får se vilka fighters som är med i denna omgången av Robinson.

Jag tycker att de borde starta andra gamla program också. Så som Farmen, ni som kommer ihåg de programet. Det var ju underhållande! 😉 Undra varför de slutade med det egentligen. Inte tillräckligt med tittare kanske? Vem vet. Något program som ni saknar idag? Jag saknar Skutt också. Han tittade jag på som barn. Lilla gröna Skutt 🙂 Skutt med den roliga kepsen.

Jag har ett nytt guldkorn här idag.. ——->
Mattiaz. Han fick ju uppmärksamhet när han var med i det nya programet Ullared. Han var med i första programet och sen har det väl bara rullat på. Jag ska väl inte presentera honom som om att jag är påläst 😉 Han får väl presentera sig själv på sin blogg där han skriver om det mesta som händer i hans liv. Jag tycker att han är annorlunda. Annorlunda på sitt sätt och det ska han bara ta positivt.

OCH VET NI! Datorn är så gott som på väg. Jag kan tänka mig att den skickas på måndag å så landar den här hemma på onsdag någon gång. SNART alltså. Snart så slipper jag denna dumburken. Äntligen, äntligen, äntligen! Jag hoppas på det iaf.  Men sedan med min vanliga gamla tur så kommer det väl säkert inte bli så. Men det är så det ska vara för det står den 18 nov på hemsidan. Eller det har ändrats nu till omgående leverans. Men då blir det den 18 nov så. SNART.

Har funderat på vad jag ska göra med denna gamla. Den funkar ju men är seg i sina omgångar. Min bror har en gammal dator som säkert är segare än denna. Och smidigare. Han har en stationär. Och han har ju sina kontakter som säkert kan fixa upp denna datorn. Så jag funderar på att ge honom denna datorn. Han behöver liksom inte betala nått för den. Så känner jag. Han kan lika gärna ta den.

Nu ska jag nog vika lite tvätt och se vad jag kan hitta på innan Kristoffer kommer hem… Se vad Ville gör den sjusovaren 🙂

3 thoughts on “Nytt guldkorn!!

  1. Det var väl Mattiaz som var guldkornet väl? Fast Kappahl är väl inte så tokigt heller att ha fått i sin stad. Borlänge väntar på IKEA. Fast de har ju redan Kupolen. Jag besökte Kupolen med Sonen och Pa och Alice och genast stötter jag på massor av människor som jag kände. Känner man sig ensam i Borlänge är det bara att traska ner till Kupolen alltså. Alltid träffar man någon. Kramar!

Tack för att du har något att säga!

