Julkalender till katten :)

Igår  när jag kom hem ifrån det där arbetsmarknadspolitiska grejset jag går på så undrade Kristoffer vart jag hade varit. Han hade tydligen glömt att jag går på det varje måndag å onsdag. Efter att han har sett klart ett avsnitt av sin älskade serie så åkte vi å handlade lite blommor. Bredvid där så finns det en djuraffär eller vad man ska kalla det 😉 Där hittade vi en adventskalender till  Ville 🙂

Så han ska få det varje dag i december. Hoppas att han tycker om dom och att han inte saknar det allt för mkt när den har nått dag 24 😉 Vi får helt enkelt köpa en speciell julklapp till honom 🙂 Vi kollade även på lite klätterställningar till honom. Fanns verkligen stora saker. Men vi ska inte slå på så himla stort utan på en som är lagom. Vi får se va det blir.

Idag är det ungefär lika grått ute som igår, fast igår så tittade solen fram en liten stund. Men det är nollgradit och jävligt. Men man får klä sig efter väder. När det är kallt så har jag en förmåga att klä mig för mkt så jag svettas som en gris istället. Jag som kommer ifrån södern är väl inte van å ha det så jättekallt. Lagom kallt med knappt någon snö alls. Skillnad är det här uppe i norr, det är nu det börjar.

Var på AF å fick en blankett påskriven så att jag får lite stålar. Ska bara skicka det till försäkringskassan. Idag var det öppningsdags för KappAhl och jag var inne å tittade lite men hade inte ro att gå runt där för det var ju knökat med folk. Eftersom att Bollnäs inte är så stort så är en ny butik en stor grej, verkar det som. Om nån månad så ska de öppna en ny skobutik här. Och det verkar som om att det är något utav en brist här. Visst finns det men ingen som faller riktigt i smaken, inte för mig iaf. Vi får se hur det blir med den nya.

Bra att Bollnäs utökas. Men en affär som jag skulle vilja ha här om jag ska bo här är H&M. Bättre än de andra butikerna iaf.. Jag ska väl vara nöjd med det som finns, egentligen. Annars får man väl åka till Gävle om det är något som inte passar.

När jag kom hem ifrån ”stan” så välde det ut grejer som brevbäraren hade lämnat. Reklam, som vi inte vill ha. Det står en skylt på dörren. Ganska stor. Andra gången vi får ändå. Dessutom så fick vi grannens post så jag var å släppte ner det i det rätta brevinkasstet. Så den brevbäraren har nog glömt sina glasögon hemma tror jag. Undra hur det är.. Att vara brevbärare. Ganska viktigt och ansvarsfullt arbete. För om han/hon tappar bort nått brev eller så, så kan det ju gå illa för den som inte fick sin post. Tex om det är en räkning och den inte betalas och det första man får ( tror man ) så är det räkning med påminelse.

Hur ska man kunna bevisa att man inte fått brevet liksom? Så det är bara å betala de där 50 kr extra som det isf blir. Nu kanske det inte är värsta grejen att tappa bort ett brev. Men man måste ändå hålla reda på en hel del massa saker. De startar ju dokumentärer om allt idag så varför inte följa ett team brevbärare? Det skulle jag titta på, iaf några avsnitt 🙂

Idag ska vi äta potatisgratäng med kött. Vet inte vad Kristoffer hade tänkt med de kött vi köpte igår men det återstår att se. Gott vet jag att det kommer bli iaf.

Jag måste hitta en bra sportbh till mig själv ( inte till kristoffer ) så att jag kan börja träna. Det är de enda som håller mig tillbaks på den punkten. Annars kan jag inte göra häftiga rörelser om det så krävs för då gör det ont. Särskilt om man ska springa på band eller på spåret. Det är omöjligt om brösten inte packeteras in ordentligt. Men så är det väl när man har 75 I/J. Att kolla i vanliga butiker är det inte frågan om. Det går om man har till storlek D. Men det var länge sedan jag hade det.

Så vi får se om jag hittar något. Men det gör jag väl. Har några sidor på nätet som man kan kolla på. Så får väl se om de ha något. Och man får skippa om de är snygga eller inte. Iaf när det är sportbh. Man ska ju ändå ha linne lr något över. När det kommer till vanliga bhar så vill man ju  helst att de ska vara lite snygga. Då är butiken i Borlänge jätte bra. Underverket heter den. Personalen är bra också. Så va inte rädd för att fråga. Dom har kunskapen, du har bysten 😉

Nu har Kristoffer kommit hem ifrån jobbet och tvätten är väl redo att hängas upp. Så nu får jag ta tag i den fortsatta dagen! Ha det så bra!

2 thoughts on “Julkalender till katten :)

Tack för att du har något att säga!

