Tack mina kära vänner!

Jag lever fortfarande.. Även om det kanske inte helt känns så. Idag var det jobbigare att vakna än tidigare. Mardrömmar. Huvudet som jobbar igenom allt. Alla känslor. Men jag försöker. Jag har precis lärt mig att sticka, igen. Kunde det när jag var yngre men nu är jag på fötter igen ( vad det gäller stickningen ). Jag gör en rosa sjal. En sorgsjal. Den får mig på andra tankar. Jag är så koncentrerad när jag stickar att inga andra tankar får plats. Det är bra. Iaf för stunden. Sedan är allt tillbaks. Så snart har jag tagit en för lång paus ifrån stickandet.

Tack till alla som tänker på mig. Tack tack. Det är märkligt att det kan vara så kul att läsa om någon som inte mår bra. Har fått dubbelt så många läsare nästan. Roligt..Eller vad man nu ska kalla det. Gotta sig i mina hjärtesår 😉 Man kan ju hoppas att de som nu hittar hit stannar då.

Tack Oledal om ditt erbjudande om rummet i Emmaboda. Det tåls att tänka på! 🙂
Och tack moster om erbjudandet att få komma till Mörrum.
Tack Malin för erbjudandet om din lägenhet.
Tack Emma för erbjudandet om sovplats hos dig.
Tack! Då vet jag att jag inte står på gatan iaf. Jag har någonstans att ta vägen hur det än blir.

Vet inte när jag återvänder… Till det som precis blivit mitt hem…
Förlåt om jag inte läser och kommenterar på era bloggar så mkt nu. Men jag orkar inte. Förlåt.

Att jag har er, ni som bryr er, hjälper mig att se ljust på den framtid som raserades i söndags.

4 thoughts on “Tack mina kära vänner!

  1. Ja, det skall du åtminstone vara helt säker på. Att du har oss … här … fast man inte kan vara till så stor hjälp.
    Jag tror nog att du har fått fler läsare beroende på att de kanske känner igen sig … någonstans … i din sorg. Inte kul precis … att läsa … men om någon kan berätta så bra om ”känslor” som du … som kan sätta ord på dem … så ”fångar det” förstås. Jag tror inte att de ”gottar sig” i dina hjärtesår. Nej de flesta känner med dig … har medkänsla …

    Snart kommer du se ”ljusare” i alla fall ”på den framtid som raserades i söndags”.
    Tror Skatan …

    Kramar!

  2. Det finns säkert några som läser din blogg av ren nyfikenhet men säkert också många som känner igen sig i det som du berättar om. Känner med dig… Vi gamla trogna läsare finns i alla fall här oavsett. Så är det bara. Hoppas att det ska bli bättre, ordna sig på något vis och att ni kommer vidare. Hur vet jag inte men hoppas för er skull!

    Kram!

  3. klart du inte hamnar på gatan kära syster. tror inte att de är någon som gottar sig i din hjärtesorg utan mer lider med dig. jag hoppas som sagt att de ska lösa sig och du vet ju att jag finns om du behöver,, och vill du ha mer att göra efter att du gjort klart din ”sorgeschal” så kan du ju alltid göra en till mig oxå, så att jag slipper frysa ihjäl i vinter 😉 jag hoppas även att du snart kommer hem till kalmar så att vi kan träffas igen, de kan behövas i dessa trista tider,,, saknar dig ska du veta.

    många kramar

Tack för att du har något att säga!

