Köttfärslimpan avklarad

Igår gjorde jag min första köttfärslimpa.. Med hjälp av Kristoffer. Vi gjorde den tillsammans och den blev prima. Hur god som helst. Kunde varit lite mer kryddig. Vi tyckte vi hade mkt krydda i men lite extra blir det allt nästa gång. Kristoffer fick två lunchlådor och jag fick lunch idag. Så det blev en del 🙂 Men det är så. Man kan inte få för mkt av det goda. Dessutom gjorde vi gräddsås ifrån grunden. Nu för tiden så köper man på påse å kokar upp.

Roligare att laga ifrån grunden än att ta halvfabrikat. Tycker fler kan göra det. Alla har inte tid.. Som det heter. Tar inte längre tid att göra från grunden som att koka upp lite pulver. Men det vet man ju inte om man aldrig har gjort det.

Idag var jag på kursen som af anordnat. Idag var det lite mer givande än vad det varit. Kan nog bli bra det här. Jag har kollat om lite jobb idag. Och så ska jag skicka å beställa efter utdrag ur brottsregistret till en intresseanmälan om att få vara vikarie på förskolor osv här i Bollnäs. Ungefär så som jag var i Gävle. Och det funkade ju! 🙂 En del ungar glömmer man inte, de underbara små liven. Förskolelärare är inget jag vill bli. Passar mig bättre att stanna där jag är, barnskötare. Hoppa in som vikarie är bättre än att vara jätteinsatt i verksamheten 😉

Jag tror inte att jag skulle skaffa egna barn om jag blev förskolelärare. Och det vill man ju. Så jag avstår. Fast det kan man ju aldrig veta 😉 Fast nu är det ju så att mitt mål är att bli polis. Vad jag kommer vara med om innan jag når mitt mål är sådant som märks. En spännande resa om inget annat…

Snart är det halloween, ska ni göra något särskilt? Maskerad kanske?
Jag ska som sagt till Frida och kolla skräckisar osv.. KUL! 🙂 Hon kollade på Paronama Activity ( stavning ) eller varen heter i förtid. Jag sa att de som sett den tycker den är sjukt läskig. Det tyckte hon med! Läskigaste på länge. Så det ska bli spännande. Även om jag kommer ha svårt att sova efter att ha sett den 😉 Jag är ju lite löjlig hehe.

Idag blir det ungstektfalukorv.. Vad som ska bli till vet jag inte. Potatismos eller pasta. Blir nog pasta… Eller nått.. Förslag på goda maträtter man kan laga? Jag börjar ju bli en mästare  i köket så ge hit dina bästa recept 🙂

Snart borde Kristoffer komma hem. Han borde sätta nycklarna i låset vilken sekund som helst. Bara han inte har cyklat omkull. Det vore ju förödande. Tur att jag sa att jag älskade honom innan han begav sig imorse. Då vet han iaf det där han ligger och omar sig.. NEEE DET GÖR HAN INTE! Får vi verkligen hoppas att han inte gör. Han har bara en kass cykel. Så är det med det….

Nu ska jag se till att vakna till lite. Är så trött idag. Kan bero på att natten inte var min vän då jag har ont i ryggen och har det hur jag än ligger… NU KOM HAN HEM! KRISTOFFER.
Så jag har varit seg idag.. Men ska vakna till nu.. Kanske dricka lite vatten… Eller kaffe, vem vet 😉

6 thoughts on “Köttfärslimpan avklarad

  1. Jag ska hindra grannarnas små elaka barn från att hälla jord och löv i vår brevlåda! Funderar på en råttfälla eller något annat effektivt…

    Ha det så trevligt hos Frida!

  2. Åh kommer du ihåg när du sov hon mig nån halloween och vi kollade på skräckisar som gick på tv. Vad vi skrattade åt dom där zombiefilmerna som var så overkliga? ja det var tider det!

    • Klart att jag kom ihåg. Så jävla kassa filmer hela natten så det finns inte.. Skulle de vara gamla godingar? haha vi den nya generationen vill ju bli rädda, och vi skrattade istället haha 🙂

  3. Du kommer att bli Sveriges bästa polis … så jag hoppas att du kan bli det. Annars kan du ju alltid bli kock. Det hör jag det … så mycket god mat som du lagar. Så kanske du och din Kristoffer kan öppna krog och servera riktig husmanskost. Det går alltid hem överallt.

    Men polis … deeet skulle du passa som. 🙂 Kramar!

Tack för att du har något att säga!

