Ner till Kalmar snart kanske?

Idag har jag varit på den där rekryteringsträffen för ett arbete. Så vi får väl se. Det verkar vara ganska snabba ryck. De ska starta den andra november och så ska de uttöka personalen succesivt. Så vi får se hur goda mina chanser är. Det var ganska många som sökte, så klart. Men man kan ju alltid hoppas på att man får en liten chans till att komma vidare.

Annars idag så ska det bara göras lite vardagsgrejer. Diska och plocka i ordning lite. Ska även se lite över jobb, leta telefonnummer å se hur jag kan gå vidare med mitt jobbsök. Hoppas på det bästa helt enkelt. Man kan inte leva på sin partner för alltid. Just denna månaden så har jag ju lön sen det jag jobbade förra. Men nu har jag ju inget jobb så då får jag inte mycket direkt. Visst dra jag mitt stå till stacken men det strået är inte lika långt som Kristoffers. Så vi ska uttöka den biiten, det kommer med tiden.

Jag kommer att tjata om min nya dator tills jag har fått den 16 – 20 november någon gång där ska den dyka upp! Jag längtar som tusan! Men innan dess är det en del saker som ska hända och kommer att hända. På fredag är det dags för BANDY.. BOLLNÄS! På lördag så ska jag till Gävle, till Frida och ha lite spookynight när det är Halloween å grejer. Ska bli trevligt. Slaggar där, antagligen och på söndagen åker jag hem å myser med min prins!

Sen så är det kursgrejsdags som AF har börjat som jag går på två gånger i veckan. Och sedan, nästa helg eller så. Så kanske jag åker ner till Kalmar, jag känner att det är dags och jag saknar alla där nere så mycket så nu är det väl dags å åka ner. Har inte varit nere sedan i början av augusti. Brukar inte gå så här lång tid innan jag är nere. Men jag har haft så mycket på gång och saker som har hänt så jag har inte haft samma möjligheter som förut.

Sedan så ska jag ju ner över jul igen. Så det blir täta besök här nu isf. Men det är bara härligt. Ska se lite om jag kan åka ner eller om jag inte kan. Det kostar ju en slant att åka ner. Sedan så ska min bror komma hit, till mig. Och jag har lovat att betala en del av hans biljett så det är ju också en utgift.. Eller snarare en investering. Så vi får se.

Ska ju betala på datorn också. När den kommer. Så det gäller att tänka långt. I mitt horoskåp igår så stod det att jag skulle finslipa min koll på ekonomin så det får jag väl ha i baktanken innan jag gör allt jag vill å sprider pengarna omkring mig 😉 Det ska räcka till så mycket. Ska fråga pappa om han vill betala halva min biljett ner. Trehundrakronor är väl inte mkt begärt? haha

Jag har köpt en present till Kristoffer idag. Eller han har sagt vad han behöver och vill ha. Rakblad, hans är nu slut. Så vad har jag köpt? Rakhyvlar. Och så har jag slagit in dom så det blir lite roligare att ge han dom. Än att bara köpa å  ” Här har du! ”. Sedan om han blir helt exhalterad och öppna paketet å blir besviken för att det bara var ett par rakblad. Men jag tror att han kommer tycka det var en lika rolig grej som jag.

Att jag gjorde ett paket av det vi sagt att vi ska handla. Och nu menar inte jag att jag tänker slå in mjölk, mandariner och risifrutti som jag samtidigt köpte å ge honom, det är bara just rakbladen. Lite överdrivet annars 😉 Ska bli roligt å se hur han reagerar. Jag vet att han inte kommer att läsa min blogg innan han har öppnat paketet eftersom att hans dator har pajat och han isf måste sitta på min. Risken finns ju att han kikar in här när han sitter på jobbet. Men han brukar aldrig surfa runt på webben som inte ingår i hans jobb. Så jag skulle vilja säga att chanserna för att bli avslöjad är väldigt liten.

Tänkte att jag skulle lägga ut en å annan bild ifrån helgen, så här bjuder jag på några ifrån min å Kristoffers myskväll 🙂
DSC07056 
Bad med ankan ( inte Anna Anka ). Ankan på bilden.
DSC07059
Det var ju taco som middag. Sedan kopplade vi av med ett bad å så lite vin till det. Härligt! Ankan blev lite sugen på mitt vin 😉

Nu ska jag ta tag i hushållet som den hemma”frun” jag är.. Än så länge hihi.

One thought on “Ner till Kalmar snart kanske?

Tack för att du har något att säga!

